• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
مدیرعامل شرکت سیم‌ و کابل یزد:

تنوع در تولید محصول، ما را متمایز کرده است

  • کد خبر : 2971
  • 03 اسفند 1398 - 12:28
تنوع در تولید محصول، ما را متمایز کرده است
مدیرعامل شرکت سیم‌ و کابل یزد گفت: تولیدکنندگان سیم و کابل بسیاری در سطح کشور با کیفیت‌های متفاوتی مشغول به تولید محصول هستند؛ اما معدود شرکت‌هایی می‌توانند به جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان خود دست یابند و ما توانسته‌ایم با ارائه محصول با کیفیت و همچنین تولید انواع سیم و کابل، خود را از دیگر تولیدی‌ها متمایز کنیم.

مدیرعامل شرکت سیم‌ و کابل یزد گفت: تولیدکنندگان سیم و کابل بسیاری در سطح کشور با کیفیت‌های متفاوتی مشغول به تولید محصول هستند؛ اما معدود شرکت‌هایی می‌توانند به جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان خود دست یابند و ما توانسته‌ایم با ارائه محصول با کیفیت و همچنین تولید انواع سیم و کابل، خود را از دیگر تولیدی‌ها متمایز کنیم.

ابوالقاسم بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت سیم و کابل یزد در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد. در ابتدا، محصول تولیدی این مجموعه منحصر به سیم بود که به صورت کارگاهی تولید می‌شد. دو سال بعد یعنی درسال ۱۳۶۱ سالن تولید شماره یک ساخته شد و تولید محصول با تنوع بیشتری ادامه یافت. پس از گذشت چند سال و با رویکرد توسعه فعالیت‌های تولیدی و رشد مجموعه سیم و کابل یزد در سال ۱۳۷۶ سالن تولید شماره دو نیز احداث شد. هدف از تاسیس این سالن افزایش سرعت تولید، بهبود کیفیت و تنوع تولیدات بود. در سال ۱۳۸۷ سالن و خط تولید شماره سه به مساحت یک هزار متر مربع به منظور تولید کابل‌هایی با روکش سرب به بهره‌برداری رسید. در سال ۱۳۸۲ تولید کابل‌های فشار متوسط را به سبد محصولات خود اضافه کردیم؛ برای تولید این نوع کابل‌ها تجهیزات ویژه‌ای که شامل خط تولید عایق کابل‌های فشار متوسط، خط اسکرین، آرمورینگ کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی و در نهایت احداث آزمایشگاه فشار قوی سیم و کابل یزد با ولتاژ ۳۵۰ کیلو ولت و توان ۶ هزار ولت آمپر است، در مجموعه نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: ما در مجموعه سیم و کابل یزد هر روز نیاز و تقاضا به سیم‌ با روکش سرب را بیشتر در بازار احساس می‌کردیم؛ بنابراین در سال ۱۳۸۷ درصدد نصب و راه‌اندازی خط تولید این‌گونه کابل‌ها برآمدیم و توانستیم در سال ۱۳۸۸ با خرید ماشین‌آلات، تجهیزات و نصب آن‌ها در یک سالن مجزا، اولین کابل با غلاف سرب را تولید کنیم. تولید محصولات مطابق با چشم‌انداز شرکت تعیین شد، به طوری که در سال ۱۳۸۹ جهت افزایش میزان ظرفیت تولید، دستگاه‌هایی که توانایی تابیدن هشت سیم دارند را در مجموعه نصب و راه‌اندازی کردیم و توانستیم حجم تولید کابل‌های کنترلی و فرمان را ۱۰۰ برابر افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت سیم‌ و کابل یزد تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ فاز جدیدی را در شهرک صنعتی یزد ایجاد کردیم و با نصب و راه‌اندازی خطوط تولید سیم و کابل‌های فشار قوی و دستگاه‌هایی نظیر خط کشش آلومینیوم و مس، اسکرین، آرمورینگ، استرندر، اکسترودر ۲۰۰، نوارزن و در نهایت دستگاه عایق‌زنی CCV400kv به فعالیت خود ادامه دادیم. ما قادر به تولید کابل‌های فشار قوی تا ۴۰۰ کیلوولت هستیم و با توسعه امکانات و تواناهایی که از هر جهت وجود دارد تا به امروز توانستیم با سایر تولیدکنندگان مطرح در این عرصه که چندین دهه قبل از ما شروع به کار کرده‌اند رقابت کنیم و تا جایی پیش رویم که بتوانیم در جایگاه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بی‌رقیب در این صنعت قرار گیریم.

مواد اولیه مرغوب، ضامن کیفیت محصول نهایی است

ابوالقاسم بیگی اذعان کرد: تاکنون سعی داشته‌ایم برای ارائه محصولی با کیفیت، از مواد اولیه مرغوب استفاده کنیم. از جمله مهم‌ترین مواد اولیه مصرفی برای ساخت انواع سیم و کابل می‌توان مس، آلومینیوم، گرانول‌های PVC و پلی‌اتیلن را نام برد. بر اساس نیاز مشتری سیم‌های مسی و آلومینیومی را تولید می‌کنیم. مس به عنوان سومین هادی شناخته شده است و سیم‌هایی که از این فلز سرخ ساخته می‌شوند نسبت به سیم‌های آلومینیومی قدرت رسانایی بالایی دارند، اما از لحاظ قیمت، آلومینیوم فلز ارزان‌تری بوده و همچنین از نظر وزنی نیز سبک‌تر از مس است. برای ساخت سیم‌های آلومینیومی با قدرت رسانایی یکسان با مس، باید از آلومینیوم با سطح مقطع بزرگ‌تری استفاده کرد؛ در کل هر دو نوع سیم کاربردهای ویژه‌ای در صنایع مختلف دارند.

وی عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید شرکت ۲۵ هزار تن در سال است؛ ازجمله محصولات تولیدی ما شامل انواع سیم و کابل‌ها با مصارف صنعتی و خانگی، کابل‌های کنترل و ابزار دقیق، کابل تلفن و مخابرات، کابل‌های صنعتی فشار ضعیف با عایق PVC، PE، XLPE، EPR، انواع کابل‌های مسلح و شیلددار، کابل با کاربردهای خاص مانند کابل سنسور، LAN و کابل‌های ضد آتش، انواع کابل‌های کم‌دود و عاری از مواد هالوژنه ، انواع کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی تک و سه رشته با زره سیم یا نوار، کابل‌های ضد آب با استفاده از نوارهای کوپلیمر، انواع کابل‌ها با غلاف سرب و کابل‌های خودنگهدار فشار ضعیف و فشار متوسط است. کابل‌های ضدآتش در شرایط آتش‌سوزی تا دمای هزار درجه سانتی‌گراد قابلیت استفاده دارند. همچنین هادی‌های مورد استفاده برای تولید انواع سیم ‌و کابل‌، مس و آلومینیوم است.

مدیرعامل شرکت سیم‌ و کابل یزد خاطرنشان کرد: این مجموعه، جهت خدمت‌رسانی و با توجه به تقاضای مشتریان خود محصولاتی متناسب با نیاز صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، پروژه‌های ساختمانی، اداره‌ برق منطقه‌ای، مخابرات، شهرداری‌ها و همچنین مکان‌های عمومی و فضاهای فرهنگی و رفاهی را تولید کرده و در اختیار آن‌ها می‌گذارد. کیفیت محصول، استفاده از تکنولوژی و دانش روز دنیا و خط تولید مدرن به ما این قدرت را می‌دهد که تنوع محصولات خود را بیش از انتظار مشتریان افزایش دهیم و این تنوع محصول، باعث تمایز شرکت سیم و کابل یزد از سایر تولیدکنندگان می‌شود.

با تولید محصول باکیفیت، به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کنیم

ابوالقاسم بیگی در رابطه با صادرات محصولات، توضیح داد: با شروع تحریم‌های نفتی، اقتصاد کشور بر پایه محصولات غیرنفتی می‌چرخد، بنابراین ما نیز فعالیت خود را به سمت صادرات معطوف کردیم. انواع محصولات سیم و کابل یزد به کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای افریقایی، کشورهای CIS و حتی کشورهای اروپایی صادر شده‌اند. با تکیه بر کیفیت محصولات توانستیم جایگاه ویژه‌ای در بین رقبای خارجی خود نیز کسب کنیم و همچنین نقش موثری در رشد اقتصاد غیرنفتی داشته باشیم.

وی یادآور شد: شرکت سیم و کابل یزد جهت افزایش حجم تولید و کیفیت محصولات خود از تکنولوژی و علم روز دنیا غافل نمی‌شود و هر سال در حال تجهیز کردن کارخانه است. از این رو یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های صنعت سیم و کابل در کشور را بنا کرده‌ایم. از جمله تجهیزات موجود در این آزمایشگاه  می‌توان به دستگاه‌هایی برای انجام آزمون‌های نوعی (TYPE)، نمونه‌ای (SAMPLE) و جاری (ROUTINE) بر روی تمامی محصولات بر اساس استانداردهای رایج صنعت از جمله ISIRI ، IEC، BSI و VDE اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سیم‌ و کابل یزد در پایان مطرح کرد: شرکت سیم و کابل یزد در حال حاضر، با در اختیار داشتن ۴۵۰ نفر پرسنل مجرب و ۵۰ نفر مهندس عالی‌رتبه مشغول به فعالیت بوده و در تلاش است که با ارائه خدمات با کیفیت مشتریان داخلی و خارجی خود را راضی نگه دارد. در همین راستا برای اخذ پروانه کاربرد استاندارد اجباری، گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار، گواهینامه تایید کیفیت کابل‌های فشارمتوسط آزمایشگاه KEMA و گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS  اقدام کرده‌ایم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2971

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
آرامش مطلق بر بازار جهانی آلومینیوم حاکم شد
19اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۸۴۷ دلار رسید
19اردیبهشت
درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت
در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی،

درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت