• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
در 9 ماهه 1402،

تولید فولاد میانی و آهن اسفنجی افزایش پیدا کرد

  • کد خبر : 38348
  • 25 دی 1402 - 13:27
تولید فولاد میانی و آهن اسفنجی افزایش پیدا کرد
با اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی در 9 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، با افزایش 3 درصدی و تولید آهن اسفنجی در این مدت، با رشد ۶.۵ درصدی همراه بوده است.

با اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی در ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، با افزایش ۳ درصدی و تولید آهن اسفنجی در این مدت، با رشد ۶.۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در ۹ ماهه سال جاری، تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسید. در این بخش، ۱۵ میلیون و ۳۲۶ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۹ میلیون و ۱۶۶ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم افزایش ۶ درصدی داشته و تولید اسلب نیز ۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، تولید مقاطع تخت فولادی با ۱.۵ درصد افزایش و تولید مقاطع طویل فولادی نیز ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

تولید مقاطع تخت فولادی، ۶ میلیون و ۹۵۵ هزار تن در ۹ ماهه امسال بوده که ۶ میلیون و ۶۳۳ هزار تن سهم ورق گرم، یک میلیون و ۷۹۰ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن سهم ورق پوشش‌دار بوده است. تولید ورق گرم با افزایش ۰.۱ درصدی، تولید ورق سرد با کاهش ۲.۲ درصدی و تولید ورق پوشش‌دار با افزایش ۱۱.۴ درصدی طی این مدت همراه بوده است.

در ۹ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با افزایش ۱۰.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به یک میلیون و ۲۸ هزار تن رسیده و تولید میلگرد نیز با ۲.۴ درصد کاهش، به هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با افزایش ۶ درصدی همراه بوده است.

تولید آهن اسفنجی نیز طبق این گزارش با افزایش ۶.۵ درصدی، به ۲۸ میلیون و ۸۸ هزار تن در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ رسیده است. تولید گندله نیز با افزایش ۱۰ درصدی، به ۴۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن در این مدت رسیده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38348

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.