• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم:

جدیدترین دستگاه اچ مکانیکی را در اختیار داریم/ وارد کردن دستگاه‌ها سخت‌تر از گذشته شده است

  • کد خبر : 5523
  • 27 بهمن 1398 - 15:53
جدیدترین دستگاه اچ مکانیکی را در اختیار داریم/ وارد کردن دستگاه‌ها سخت‌تر از گذشته شده است
مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم گفت: در زمینه آنادایزینگ انواع مقاطع صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کنیم، همچنین مجهز به رکتیفایرهای پرقدرت MUNK آلمان هستیم که در حوزه پولیشینگ و براشینگ و اچ مکانیکی نیز خدماتی را ارائه می‌دهیم و جدیدترین دستگاه اچ مکانیکی را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم گفت: در زمینه آنادایزینگ انواع مقاطع صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کنیم، همچنین مجهز به رکتیفایرهای پرقدرت MUNK آلمان هستیم که در حوزه پولیشینگ و براشینگ و اچ مکانیکی نیز خدماتی را ارائه می‌دهیم و جدیدترین دستگاه اچ مکانیکی را در اختیار داریم.

احسان رحمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: امسال خدمات جدیدی را در زمینه پروفیل به مشتریان ارائه می‌دهیم، به گونه‌ای که خطوط و سایه‌های سطح آلومینیوم را به وسیله شات‌هایی که آلمانی و آمریکایی هستند، از بین می‌بریم و سطح پروفیل را صاف می‌کنیم.

وی توضیح داد: دستگاهی که در اختیار داریم، چهار توربین دارد که البته دور موتورهای آن متغیر است و می‌توانیم به وسیله PFC دور موتورها را کاهش یا افرایش دهیم؛ براساس درخواست و سفارش مشتری سطح پروفیل را کاملا صاف و یک‌دست می‌کنیم، عملیاتی که ما انجام می‌دهیم به نام «اچ مکانیکی»، شناخته می‌شود و روی تمام انواع پروفیل‌ها کاربرد دارد و استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم بیان کرد: تنها شرکتی هستیم که این دستگاه را در اختیار داریم و شرکت دیگری تاکنون در این زمینه سرمایه‌گذاری نکرده است.

وی تصریح کرد: شرکت دیگری نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است البته دستگاهی که ما در اختیار داریم جدیدتر است به همین خاطر می‌توانیم خدمات بیشتری با کیفیت بهتر ارائه بدهیم.

تمام خطوط روی پروفیل را به وسیله اچ مکانیکی از بین می‌بریم

رحمان‌پور اذعان کرد: ظرفیت تولید ما با استفاده از این دستگاه روزانه ۱۰ تن است و عملیات اچ مکانیکی به این صورت است که از طریق ساچمه‌ها و اچ‌هایی که استنلس استیل هستند، سطح پروفیل را صاف و یکنواخت می‌کنیم. این شات‌ها و استنلس استیل‌ها با هم ترکیبات پیچیده‌ای را ایجاد می‌کنند که به همین خاطر، شرکت‌های معدود و انگشت‌شماری در این زمینه فعال باقی مانده‌اند و در حال حاضر، تنها دو کشور قادر به تولید این دستگاه و تکنولوژی در جهان هستند.

مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم خاطرنشان کرد: شیوه عملکردخط اچ مکانیکی پروفیل آلومینیوم به روش تونلی است؛ پروفیل‌ها در حین عبور از دستگاه  به صورت تمام اتوماتیک، توسط شات‌های استنلس استیل  (Stainless steel) آلمانی، توسط چهار توربین دورمتغیر (که این قابلیت منحصربه فرد در انواع و اندازه هر پروفیل بسته به درخواست مشتری قابل تغییر است)،  پرتاب می‌شوند و مورد کوبش و سایش یکنواخت قرار می‌گیرند، به گونه‌ای که بر اثر سایش و کوبش ضربه‌های شاتس که با سطح پروفیل آلومینیوم اتفاق می‌افتد، در سطح میکروسکوپی، تکسچر و بافت اولترا مات بسیار ویژه و یکنواختی شبیه (قاب‌ها و بدنه گوشی‌های اپل و…) روی تمامی سطوح و پستی بلندی‌های مقاطع پروفیل ایجاد می‌شود.

رحمان‌پور تاکید کرد: از سال ۱۳۶۲ در زمینه آندایزینگ و آبکاری انواع مقاطع آلومینیومی فعالیت خود را آغاز کردیم و در سال‌های اخیر توانستیم میزان فعالیت شرکت را گسترش بدهیم.

وی مطرح کرد: آندایزینگ فرآیندی است که در آن لایه‌ای اکسیدی و پایدار با خاصیت محافظتی و تزیینی روی فلز را می‌پوشاند، بعضی از فلزات به طور طبیعی در مجاورت هوا اکسید می‌شوند و در بعضی فلزات این لایه محافظت‌کننده است و مانع خوردگی سطح فلز می‌شود، در فرآیند آندایزینگ با بهره‌گیری از این خاصیت لایه اکسیدی را با ضخامت و قدرت محافظت بیشتری ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: فرآیند پولیش پروفیل آلومینیوم به گونه‌ای است که امکان دستیابی به سطحی صاف و براق با قابلیت انعکاس بیشتر را فراهم می‌کند. به همین خاطر، این عملیات بر روی پروفیل‌هایی انجام می‌شود که کاربرد در نما و سطح کار دارند و از آنجایی که عموما برای تولید پروفیل نما از آلیاژ ۶۰۶۳ استفاده می‌شود، عملیات پولیشینگ بیشتر بر روی این نوع آلیاژ انجام می‌شود، پروفیلی که تحت عملیات قرار می‌گیرد باید سالم و بدون آثار زخم، خوردگی و حفره باشد، به این دلیل که عملیات پولیش قادر به رفع این نواقص نیست.

مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم در ادامه افزود: به وسیله عملیات پولیشینگ خطوط موجود در سطح پروفیل آلومینیومی را نمی‌توان از میان برد و تنها به وسیله این فرآیند می‌توانیم سطح صیقل شده و براق ایجاد کنیم.

رحمان‌پور تاکید کرد: در کارخانه دستگاه براش را نیز در اختیار داریم که به وسیله فرچه‌های استیلی که دارد خراش‌های تزیینی ایجاد می‌کنیم که دور موتور این دستگاه نیز متغیر است و بنا به سفارش و درخواست مشتری و شدت ماتی و براقی که سفارش می‌دهد میزان براشینگ را تغییر می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در حقیقت براش خطوطی را به صورت منظم در پروفیل ایجاد می‌کند که خطوط نامرتب را از میان می‌برد. در واقع این عملیات به طور تخصصی برای از بردن خط و سایه‌ها انجام می‌شود و پیش‌زمینه انجام فرآیندهای آندایزینگ و یا رنگ الکترواستانیک است.

وارد کردن تکنولوژی میسر نیست

مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم با اشاره به موانع تولید اذعان کرد: در این یک سال اخیر، موانع تولید بی‌شماری در حوزه فعالیت‌های تولیدی صنعتی وجود دارد و بانک‌ها همکاری مناسبی با فعالان این حوزه ندارند.

رحمان‌پور توضیح داد: وارد کردن دستگاه و تکنولوژی ضروری و لازم در حال حاضر، شدنی و امکان‌پذیر نیست و تولیدکنندگان نمی‌توانند دستگاه‌هایی که احتیاج دارند را وارد کنند. برای مثال، دستگاه اچ آخرین دستگاهی بود که ما سه سال پیش آن را وارد کردیم در حالی که امکان واردات چنین دستگاهی را در سال جاری نداریم.

وی افزود: وارد کردن این دستگاه حدود سه سال طول کشید و با کمک پیمان‌کاران چینی توانستیم دستگاه اچ را حدود دو ماه پیش راه‌اندازی کنیم. البته هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده‌ایم و راه‌اندازی خطوط رنگی نیاز به زمان بیشتری دارد که برنامه آینده ما راه‌اندازی خطوط رنگی این دستگاه است.

مدیرعامل شرکت مات آلومینیوم بیان کرد: در سال آینده خطوط رنگی نیز راه‌اندازی می‌شود و ما قادر خواهیم بود، پروفیل‌های آلومینیومی با رنگ شامپاینی را نیز تولید کنیم البته خوشبختانه در زمینه دانش فنی، هیچ مشکل یا کمبودی نداریم و کارکنان این مجموعه به تمام فرآیند کاری آشنا هستند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5523
  • نویسنده : آزادی

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت سرب صعودی به تعطیلات رفت
در آخرین روز معاملاتی هفته،

قیمت سرب صعودی به تعطیلات رفت

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد