• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

جزئیات ترخیص ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در گمرک بازرگان اعلام شد

  • کد خبر : 26920
  • 04 شهریور 1402 - 7:16
جزئیات ترخیص ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در گمرک بازرگان اعلام شد
معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی در ارتباط با آخرین وضعیت ماشین‌آلات معدنی رسوبی در گمرک بازرگان که دادستانی به پرونده آن ورود پیدا کرد، گفت: هر کالایی که متروکه گمرکی شود، به این معنا که بر اساس ماده 24 قانون امور گمرکی در مواعد زمانی ترخیص نشود، در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی در ارتباط با آخرین وضعیت ماشین‌آلات معدنی رسوبی در گمرک بازرگان که دادستانی به پرونده آن ورود پیدا کرد، گفت: هر کالایی که متروکه گمرکی شود، به این معنا که بر اساس ماده ۲۴ قانون امور گمرکی در مواعد زمانی ترخیص نشود، در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از تسنیم، بر همین اساس ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی مورد بحث در مرز بازرگان، فارغ از اینکه پرونده قضائی داشته باشد یا توسط گمرک متروکه شود، در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

سعید غلامی عنوان کرد: اگر به موجب تخلفی که رخ می‌دهد، کالا مصادره، متروکه و یا ضبط گمرکی شود، پرونده آن به قوه قضائیه ارجاع و به جرایم مربوط به پرونده رسیدگی می‌شود اما کالا نباید از بین برود یا خسارت ببیند.

این مقام مسئول یادآور شد: علت این است که ارز محدودی در کشور وجود دارد. به عبارت دیگر، در شرایط جنگ اقتصادی فعلی برای واردات این کالا ارز از کشور خارج شده است و نباید اجازه دهیم تا کالا در مرز رسوب کند و از بین برود. کالا باید توسط دولت تعیین تکلیف شده و مراحل پرونده مربوط به تخلفات نیز به طور جداگانه در مرجع قضائی رسیدگی شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=26920

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.