• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
در سه ماهه پایانی 2023 محقق شد؛

رشد حجم فروش اسپودومن شرکت «Pilbara Minerals»

  • کد خبر : 42384
  • 15 فروردین 1403 - 13:10
رشد حجم فروش اسپودومن شرکت «Pilbara Minerals»
شرکت «Pilbara Minerals» اعلام کرد که حجم فروش اسپودومن تولیدی این شرکت علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، در سه ماهه چهارم سال مالی 2023 افزایش یافت.

شرکت «Pilbara Minerals» اعلام کرد که حجم فروش اسپودومن تولیدی این شرکت علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، شرکت «Pilbara Minerals» بر اساس گزارش فعالیت‌های خود در سه ماهه چهارم منتهی به روز ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که حجم فروش اسپودومن تولیدی این شرکت در سه ماهه مذکور با رشد ۹ درصدی، حدود ۱۵۹ هزار و ۹۰۰ تن به ثبت رسید که نسبت به حجم فروش ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ تنی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، افزایش را تجربه کرده است.

در همین راستا، بهای واقعی اسپودومن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ درصد کاهش یافت و میانگین بهای این ماده معدنی در سه ماهه مذکور، حدود یک هزار و ۱۱۳ دلار در هر تن گزارش شد؛ این در حالی است قیمت این ماده معدنی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، حدود دو هزار و ۲۴۰ دلار در هر تن اعلام شده بود.

بهای واقعی اعلام شده برای اسپودومن مبتنی بر محتوای لیتیوم با خلوص حداقل ۵٫۲ درصد ارائه شده بود. در عین حال، میانگین بهای اسپودومن با محتوای لیتیوم با خلوص حداقل ۶ درصد، حدود یک هزار و ۲۸۰ دلار در هر تن اعلام شده بود.

لازم به ذکر است که قیمت‌های اسپودومن طی ماه‌های اخیر به‌ طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و برخی از مشارکت‌کنندگان بازار بر این باورند که قیمت این ماده معدنی هنوز به قیمت کف خود نرسیده است. این کاهش قیمت‌ها پیش‌تر نیز منجر به کاهش میزان تولید و بازبینی نرخ‌های بهره‌برداری در صنعت لیتیوم شده بود.

روند نزولی قیمت اسپودومن در ماه‌های اخیر

در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» قیمت اسپودومن با محتوای حداقل اکسید لیتیوم و با شرط تحویل به بنادر چین و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif) را ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۴ ارزیابی کرد که نسبت به قیمت ۸۰۰ تا ۹۵۰ دلار در هر تن تعیین شده در ارزیابی قبلی این موسسه، حدود ۵۰ دلار در هر تن کاهش را تجربه کرد.

احتمال ادامه نوسانات قیمت اسپودومن

بنابر گزارش‌های ارائه شده، روند نزولی بهای واقعی به طور مستقیم بر میزان درآمد شرکت «Pilbara Minerals» تاثیر گذاشته و درآمد شرکت مذکور با ۴۶ درصد کاهش، به ۲۶۴ میلیون دلار استرالیا (۱۷۴ میلیون دلار آمریکا) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این شرکت با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت اسپودومن در کوتاه‌مدت احتمالا ادامه خواهد داشت، در گزارش خود افزود: انتظار می‌رود قیمت‌گذاری در بازار کنسانتره اسپودومن و لیتیوم در کوتاه‌مدت با توجه به شرایط نامشخص اقتصاد در سطح کلان و وضعیت نامعلوم مدیریت موجودی‌ انبارهای ذخایر در زنجیره تامین، همچنان روند نوسانی خود را حفظ کند.

بر اساس گزارش شرکت «Pilbara Minerals»، اگرچه شرایط فعلی قیمت‌ها مبتنی بر روند نزولی است اما شرکت مذکور نسبت به افزایش حجم تقاضا برای لیتیوم در بلندمدت ابراز امیدواری کرد.

این شرکت چشم‌انداز بلندمدت خود را بر مبنای وضعیت کسری عرضه لیتیوم در برابر افزایش حجم تقاضای مورد انتظار این ماده معدنی به منظور استفاده در تولید باتری خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره انرژی باتری مثبت اعلام کرد.

بر این اساس شرکت «Pilbara Minerals» در روز ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که در حجم پیش‌فروش توافق شده خود با شرکت «Ganfeng Lithium Group» بازبینی انجام داده و حجم محموله پیش‌فروش در سال ۲۰۲۴ را به حدود ۳۱۰ هزار تن افزایش داده است؛ این در حالی است که حجم پیش‌فروش شرکت مذکور در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۶۰ هزار تن در سال اعلام شده بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42384

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
آرامش مطلق بر بازار جهانی آلومینیوم حاکم شد
19اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۸۴۷ دلار رسید
19اردیبهشت
درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت
در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی،

درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.