• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
در پنج ماهه ابتدایی سال جاری،

صادرات محصولات فولادی ۱۵ درصد رشد پیدا کرد

  • کد خبر : 28082
  • 14 شهریور 1402 - 15:32
صادرات محصولات فولادی ۱۵ درصد رشد پیدا کرد
صادرات محصولات فولادی در پنج ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در مجموع ۱۵ درصد افزایش یافته است.

صادرات محصولات فولادی در پنج ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در مجموع ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از برنا، صادرات تیرآهن در پنج ماهه ابتدایی امسال ۷۸ هزار تن بوده که با توجه به صادرات ۴۴ هزار تنی در پنج ماهه نخست سال گذشته، صادرات این محصول ۷۷.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین صادرات میلگرد در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۵ درصد رشد داشته است؛ به طوری که در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته ۹۲۳ هزار تن میلگرد صادر شده بود که در پنج ماهه ابتدایی امسال صادرات این محصول به ۹۹۲ هزار تن افزایش یافته است. در مجموع صادرات کل مقاطع طویل فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است.

در پنج ماهه سال گذشته یک میلیون و ۱۸ هزار تن صادرات کل مقاطع طویل فولادی بوده که در پنج ماهه ابتدایی امسال به یک میلیون و ۱۴۶ هزار تن افزایش یافته است. همچنین صادرات کل مقاطع تخت فولادی ۳۱.۸ درصد افزایش یافته است؛ به طوری که این محصولات در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۴۸ هزار تن صادر شده بود و در پنج ماهه نخست امسال به ۱۹۵ هزار تن افزایش یافته است.

بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در مجموع صادرات کل محصولات فولادی در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین صادرات محصولات فولاد میانی مانند بیلت و بلوم و اسلب در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۴.۸ درصد رشد داشته است؛ به طوری که در سال گذشته صادرات فولاد میانی دو میلیون و ۴۷۸ هزار تن بوده که در پنج ماهه ابتدایی امسال، به سه میلیون و ۹۳ هزار تن افزایش یافته است.

صادرات آهن اسفنجی نیز رشد قابل توجهی داشته و صادرات این محصول در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۲.۴ درصد رشد داشته است. در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۱۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده بود که در پنج ماهه نخست امسال، صادرات این محصول به ۷۰۸ هزار تن افزایش یافته است. واردات تیرآهن در پنج ماهه ابتدایی سال پیش، در مجموع پنج هزار تن بوده که در پنج ماهه ابتدایی امسال، واردات آن به ۶ هزار تن رسیده است که بر این اساس در واردات این محصول رشد ۲۰ درصدی داشته‌ایم.

در مجموع در واردات کل محصولات فولادی در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۵.۵ درصد رشد داشته‌ایم؛ به طوری که در پنج ماهه سال ۱۴۰۱، واردات کل محصولات فولادی ۲۸۳ هزار در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ۵۲۵ هزار تن افزایش یافته است.

بیشترین افزایش واردات مربوط به واردات ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار بوده است؛ واردات ورق گرم در پنج ماهه ابتدایب سال گذشته، ۱۱۷ هزار تن بوده که در پنج ماهه نخست امسال، به ۱۶۶ هزار تن افزایش یافته است. همچنین واردات ورق سرد ۵۹ هزار تن در پنج ماهه نخست سال گذشته بوده که در پنج ماهه نخست امسال، به ۱۸۷ هزار تن افزایش یافته است. واردات ورق پوشش‌دار در پنج ماهه نخست سال گذشته، ۷۳ هزار تن بوده مه در پنج ماهه ابتدای سال جاری، به ۱۱۲ هزار تن افزایش یافته است.

واردات کل مقاطع تخت فولادی شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار ۹۶.۴ درصد در پنج ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28082

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
ضرورت تسریع در حرکت به سمت فولاد سبز با محوریت سیگماس
عضو کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز عنوان کرد:

ضرورت تسریع در حرکت به سمت فولاد سبز با محوریت سیگماس

18اردیبهشت
صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک
به همت مهندسان شرکت آلومینای ایران صورت گرفت؛

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک

18اردیبهشت
«ومعادن» الگوی ارزش‌آفرینی در کسب‌وکار معدن
با حرکت در راستای توسعه زنجیره ارزش رقم خورد؛

«ومعادن» الگوی ارزش‌آفرینی در کسب‌وکار معدن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.