• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد:

فولادهای پرآلیاژ و میکروآلیاژها در سبد محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران

  • کد خبر : 28793
  • 26 شهریور 1402 - 8:01
فولادهای پرآلیاژ و میکروآلیاژها در سبد محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: عمده صادرات محصولات شرکت به برخی کشورهای اروپایی، آسیای میانه و آسیای شرقی انجام می‌شود و به دنبال حرکت به سمت فولادهای آلیاژی‌تر و میکروآلیاژها هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: عمده صادرات محصولات شرکت به برخی کشورهای اروپایی، آسیای میانه و آسیای شرقی انجام می‌شود و به دنبال حرکت به سمت فولادهای آلیاژی‌تر و میکروآلیاژها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده با دسته‌بندی گریدهای فولادهای آلیاژی به سه گروه کم‌آلیاژ، متوسط و پرآلیاژ، بیان‌ کرد: گریدهای کم‌آلیاژ به فولادهای ساختمانی نزدیکند و هرچه آلیاژ بیشتر می‌شود، ارزش افزوده بیشتری را نیز شاهد خواهیم بود. هدف ما در شرکت فولاد آلیاژی ایران، حرکت به سمت فولادهای آلیاژی‌تر است که در حال حاضر سه دسته کم، متوسط و پرآلیاژ و همچنین میکروآلیاژها در این مجموعه تولید می‌شود و جهت‌دهی شرکت به سوی تولیدات پرآلیاژ و میکروآلیاژ است.

وی با پیش‌بینی اینکه صادرات این محصولات تا پایان سال به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید، ایران را بی‌رقیب در تولید فولاد آلیاژی در منطقه دانست و بر لزوم حرکت به سمت توسعه فولادهای کیفی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد: نیاز سالیانه کشور به انواع گریدهای فولاد آلیاژی بیش از یک میلیون تن است. در حال حاضر تامین کامل نیاز داخل در دستور کار بوده و به‌ تدریج به سمت برنامه‌ریزی جهت افزایش صادرات مقاطع آلیاژی حرکت می‌کنیم.

کمال‌زاده تصریح کرد: در چند ماه گذشته، بیش از ۴۰ هزار تن صادرات انواع گریدهای فولاد آلیاژی صورت گرفته است و برنامه صادرات بیش از ۱۰۰ هزار تن تا پایان سال  را در دستور کار داریم؛ این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، حدود ۴۰ هزار تن صادرات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده صادرات محصولات شرکت به برخی کشورهای اروپایی، آسیای میانه و آسیای شرقی انجام می‌شود و به دنبال حرکت به سمت فولادهای آلیاژی‌تر و میکروآلیاژها هستیم. ما برنامه جدی در حوزه صادرات داریم و درصد صادرات درصد بالایی از تولیدات خود هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران ادامه داد: خوشبختانه در تامین مواد اولیه این محصولات هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و فقط دانش فنی تولید بسیار مهم است که در مجموعه فولاد آلیاژی ایران به این دانش دست یافته‌ایم.

کمال‌زاده خاطرنشان کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران با وجود اینکه از حدود ۳۰ سال قبل راه اندازی شده است اما هنوز فناوری آن های‌تک محسوب می‌شود، علاوه‌براین، در حال پیاده‌سازی انقلاب صنعتی چهارم در این مجموعه هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در تولید فولاد آلیاژی در منطقه بی‌رقیب است، اظهار داشت: تنها در کشور ترکیه آن هم به میزان کم و ضعیف این قبیل فولادها تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران یادآور شد: در صورتی که با تحریم‌ها مواجه نبودیم، فولاد آلیاژی جزو برندهای برتر جهان محسوب می‌شد؛ این در حالی است که اکنون در برخی بازارها با برند خود نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم.

کمال‌زاده اضافه کرد: فولادهای آلیاژی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ماشین‌سازی و هر نوع فعالیتی که حساسیت در آن بالاست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هر خودروی تولیدی در کشور، بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ کیلوگرم از فولادهای آلیاژی تولیدی این شرکت و در بخش‌های حساس خودرو از جمله میل سوپاپ، میل فنر، شاتون و… استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به راه‌اندازی شرکت فولاد آلیاژی توسط دانیلی و حضور بوهلر به عنوان تکنولوژ در حدود سه دهه قبل، تاکید کرد:‌ بوهلر در آن زمان اذعان کرده که این شرکت با چنین مجموعه کاملی (شامل فولادسازی، نورد سنگین، نورد سبک، عملیات حرارتی و تست و تاب‌گیری) در جهان نظیر ندارد. این بدان معناست که افرادی که راه‌اندازی این مجموعه را آغاز کرده‌اند، افراد باهوشی بودند.

کمال‌زاده در پایان مطرح کرد: صنعت فولاد آلیاژی، های‌تک و دانش بنیان است و همه توان ورود به آن را ندارند بلکه افرادی که واقعا دانش فنی داشته باشند، می‌توانند به آن وارد شوند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28793

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
شرکت صنایع مس شهید باهنر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خوش درخشید
«فباهنر»، حلقه‌ای برجسته در زنجیره ارزش

شرکت صنایع مس شهید باهنر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خوش درخشید

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.