• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
مدیرکنترل کیفی شرکت مسبار کاوه عنوان کرد:

لزوم پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در سازمان‌ها

  • کد خبر : 29170
  • 30 شهریور 1402 - 5:07
لزوم پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در سازمان‌ها
مدیرکنترل کیفی شرکت مسبار کاوه گفت: در حال حاضر یکی از راهبردهای‌ اصلی اکثر سازمان‌ها برای بقا در بازار، بهر‌ه‌گیری از ایده‌های نوآورانه به منظور کاهش هزینه‌ها و ریسک انجام پروژه‌ها است؛ به همین دلیل پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در حال حاضر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

مدیرکنترل کیفی شرکت مسبار کاوه گفت: در حال حاضر یکی از راهبردهای‌ اصلی اکثر سازمان‌ها برای بقا در بازار، بهر‌ه‌گیری از ایده‌های نوآورانه به منظور کاهش هزینه‌ها و ریسک انجام پروژه‌ها است؛ به همین دلیل پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در حال حاضر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

مسعود قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در سازمان‌ها، بیان کرد: نوآوری، مقوله‌ای که امروزه ضامن بقای سازمان‌ها در فضای رقابتی بازار شده است و اهداف سازمان‌های نوپا از پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در جریان‌های داخلی، در درجه اول تثبیت جایگاه خود و در درجه دوم دستیابی به مزیت رقابتی است. گفتنی که اهمیت بالای نوآوری متاثر از این موضوع است که سازمان‌های موفق با استفاده از نوآوری و پیاده‌سازی مدیریت نوآوری موفق به توسعه فعالیت‌های خود و رفع موانع مسیر تولید شده‌اند. نکته مهمی که صاحبان کسب‌و‌کار باید به آن توجه کنند این است که نوآوری، موضوعی اتفاقی نبوده و با فراهم کردن بسترهای مناسب و برنامه‌ریزی در زمینه پیاده‌سازی نظامند آن در سازمان به وجود می‌آید. به همین دلیل آماده‌سازی فرایندها و همچنین شفاف‌سازی تمام زوایای این موضوع و بیان مزایای آن، می‌تواند باعث شود تا کارکنان آن را پذیرفته و به ایفای نفش در زمینه مدیریت نوآوری بپردازند. باید گفت که نیروی انسانی شاکله اصلی پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در سازمان‌ها است؛ به همین دلیل در حال حاضر سازمان‌ها به دنبال جذب افرادی با ذهنی خلاق، روحیه جست‌وجو‌گر، بادقت، تیزبین و نکته‌سنج هستند. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد بر این باورند که مفهوم نوآوری تنها به خلق ایده‌های نو و یا محصولات جدید اطلاق می‌شود اما نوآوری می‌تواند مجموعه‌ای از ایده‌ها و دانش‌های موجود که تمام سازمان‌ها با آن سروکار دارند باشند؛ یعنی ترکیب‌های نو از مواردی که در گذشته هم وجود داشته و یا تغییر فرایندهای سنتی برای بهود و ارتقای عملکرد آن‌ها می‌تواند نوآوری محسوب شود.

وی در رابطه با تاثیرات اجرای مدیریت نوآوری بر فرایندهای سازمان‌ها، اظهار داشت: قطعا اجرای مدیریت نوآوری در سازمان‌ها با توجه به شرایط متغیر کنونی می‌تواند در زمینه تولید محصولات باکیفیت، همراه با ایده‌های نو و خلاقانه در راستای پیشرفت تکنولوژی در صنعت کشور یکی از استراتژی‌های مناسب و راهگشا باشد که موجب تضمین بقا و افزایش قدرت رقابت‌پذیری شود. همچنین با استفاده از سه مولفه ایده‌، دانش و منابع موجود بتوان فرصت‌های جدیدی در سیستم اقتصادی خلق کرد.

هموارسازی مسیر نوآوری

مدیرکنترل کیفی شرکت مسبار کاوه در خصوص چالش‌های پیاده‌سازی مدیریت نوآوری در سازمان‌ها، گفت: از چالش‌های مهم می‌توان به کمبود شناخت در مورد چیستی نوآوری و عدم تدوین چارچوب یکپارچه جهت مفهوم مدیریت نوآوری در سازمان‌ها اشاره کرد. راهکارهایی که برای این مشکل پیشنهاد می‌شود، ایجاد همکاری درون سازمانی و برون سازمانی و فرهنگ‌سازی در خصوص به چالش کشیدن شیوه انجام کارها و خلق ایده‌های نو، ایجاد بسترهای آموزشی و انگیزشی همراه با تجربه آزمون و خطا، بالا بردن قدرت، جهت ایجاد نوآوری در بین کارکنان، استفاده از تمامی منابع (مشتریان شرکا و رقبا) و ایده گرفتن با نگاه باز از مسائل پیرامون در راستای ایجاد، رشد و تکامل نوآوری و استفاده از بازخورد مشتریان و طراحی نقشه راه سازمانی است.

قدیری با اشاره به رویکرد و سیاست‌گذاری شرکت مسبار کاوه در زمینه نوآوری، تصریح کرد: شرکت مسبار کاوه در راستای ایجاد و انجام مدیریت نوآوری همواره با رویکرد و سیاستی مثبت در حال پیشرفت و فعالیت است. به همین دلیل برنامه‌هایی در این خصوص تعیین شده و در حال انجام است؛ تشکیل جلسات هم‌اندیشی کارکنان و مدیران سازمان در خصوص پیشنهادهای نوآورانه، تخصیص بودجه جهت اجرای مدیریت نوآوری، ایجاد انگیزه و تشویق در بین کارکنان سازمان برای ارائه ایده‌های جدید، تقویت روحیه کارکنان و حمایت از آن‌ها در راستای اجرای طرح‌های نوآورانه همراه با مراحل آزمون و خطا، به‌کارگیری و اجرای ایده‌های ارائه شده در فرایندهای سازمان و… تنها گوشه‌ای از اقدامات شرکت مسبار کاوه در زمینه مدیریت نوآوری است.

وی با اشاره به دستاورد‌های شرکت مسبار کاوه در زمینه مدیریت نوآوری، گفت: ایجاد فرهنگ ارائه ایده و تبدیل به نوآوری به منظور اجرای آن در سازمان و مشاهده نتایج مثبت در مراحل تولید، افزایش کیفیت محصولات، بازخورد مثبت مشتریان، کاهش هزینه‌های تولید، بهبود فرایندهای داخلی و تضمین توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری از دستاوردهای شرکت مسبار کاوه در زمینه مدیریت نوآوری طی سال‌های فعالیت خود بوده است.

نیروی انسانی، شاه کلید توسعه سازمان‌ها

مدیرکنترل کیفی شرکت مسبار کاوه در رابطه با نقش نیروی انسانی در مدیریت نوآوری و رویکرد شرکت مسبار کاوه در این زمینه، توضیح داد: همان طور که ذکر شد نیروی انسانی محور اصلی پیاده‌سازی مدیریت نوآوری است و نقش مهمی در توسعه فرهنگ سازمانی، بهبود تعامل و افزایش بهره‌وری ایفا می‌کند؛ دانش و شایستگی‌های نیروی انسانی دارایی‌های باارزش برای هر سازمانی است و انگیزه نیروی انسانی به منظور کسب دانش و رشد آن در سازمان‌ها سودمند بوده و کمک زیادی به مدیریت و عملکرد نوآوری خواهد کرد. شرکت مسبار کاوه نیز با علم به اینکه نیروی انسانی نقش کلیدی را در توسعه، تقویت و فرهنگ سازمان ایفا می‌کند و اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین دارایی و عاملی حیاتی در بقای یک سازمان است، همواره در تلاش بوده تا با شناخت و سرمایه‌گذاری روی مهارت‌های کارکنان، ایجاد انگیزه و حمایت‌های لازم، باعث شکوفایی استعدادها و تکامل آن‌ها شود.

قدیری در پایان در خصوص چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در زمینه مدیریت نوآوری، خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستری مناسب در جهت ارائه، توسعه ایده‌ها و افکار نو بر اساس شناسایی نیازهای بازار، افزایش کیفیت تولید محصولات بر اساس موارد اصلاحی با توجه به بازخوردها، کاهش زمان فرایندها و هزینه‌ها، بهبود و افزایش بهره‌وری و کاهش ریسک پروژه‌های نوآورانه از اهداف شرکت مسبار کاوه برای ارائه عملکردی قابل قبول در زمینه مدیریت نوآوری است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29170

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت
در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی،

درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت

19اردیبهشت
دولت شیلی به دنبال راه‌اندازی واحدهای جدید ذوب مس
علی‌رغم کاهش کم‌سابقه تعرفه‌های ذوب رخ داد؛

دولت شیلی به دنبال راه‌اندازی واحدهای جدید ذوب مس

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.