• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

ناآرامی‌های خاورمیانه به نفع طلای جهانی

  • کد خبر : 31606
  • 29 مهر 1402 - 8:54
ناآرامی‌های خاورمیانه به نفع طلای جهانی
روز جمعه 28 مهر ماه، قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت و برای دومین بار متوالی در هفته صعود کرد زیرا نگرانی بابت تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن را تقویت کرد.

روز جمعه ۲۸ مهر ماه، قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت و برای دومین بار متوالی در هفته صعود کرد زیرا نگرانی بابت تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۸۲ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز در شیکاگو بیان کرد: اگر درگیری در خاورمیانه تشدید شود، قیمت طلا به دو هزار دلار خواهد رسید.

طلا در این هفته ۲.۵ درصد و از زمان آغاز درگیری‌ها نزدیک به ۱۶۰ دلار افزایش یافته است. در بازارهای فیزیکی، دلالان طلا در هند مجبور به ارائه تخفیف‌های شدیدتر شدند زیرا جهش قیمت‌های داخلی باعث کاهش تقاضا شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۱.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۳۵ سنت در هر اونس و پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش، به ۸۹۶ دلار و ۴۷ سنت رسید و هر دو در مسیر دومین صعود هفتگی متوالی خود قرار گرفتند. پالادیم نیز با ۰.۹ درصد افزایش، به یک هزار و ۱۰۴ دلار و ۱۸ سنت رسید و مسیر چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را در پیش گرفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31606

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.