• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

پیشرفت فاز نخست طرح سرب و روی مهدی آباد

  • کد خبر : 9273
  • 12 دی 1401 - 12:47
پیشرفت فاز نخست طرح سرب و روی مهدی آباد
مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد از پیشرفت 85 درصدی فاز نخست طرح احداث کارخانه فرآوری سرب و روی این مجتمع خبر داد.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد از پیشرفت ۸۵ درصدی فاز نخست طرح احداث کارخانه فرآوری سرب و روی این مجتمع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حمیدرضا حمایت بیان کرد: فاز نخست طرح احداث کارخانجات سرب و روی مهدی آباد با ظرفیت سالانه دو میلیون تن خوراک و تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی، علی‌رغم مواجهه با چالش‌های مختلف از جمله تحریم و کرونا، در آستانه افتتاح و ورود به مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است و با راه‌‍اندازی این فاز، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این پروژه مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی مهم انجام شده توسط بخش خصوصی هم‌زمان با اجرای این طرح، تصریح کرد: ایجاد پست برق ٤٠٠. ١٣٢ کیلوولت و خط انتقال ۲۷ کیلومتری برق به مهدی آباد از محور اصلی نخلستان مهرگان از جمله این اقدامات است.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد ادامه داد: اجرای طرح تامین آب کارخانه‌های مهدی‌آباد با ایجاد خط لوله ١٠٠ کیلومتری از محل پساب شهر یزد با پیشرفت ۹۳ درصدی، از دیگر اقدامات زیربنایی سرمایه‌گذار در جریان این طرح به شمار می‌رود. همچنین حدود ۹۰ میلیون تن باطله‌برداری برای دسترسی به ماده معدنی اصلی مهدی‌آباد انجام شده است.

حمایت با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت کارخانه‌های تولید شمش روی کشور ۴۷۴ هزار تن و تولید واقعی شمش حدود ۲۰۰ هزار تن است، اظهار کرد: با ورود مهدی‌آباد به عرصه تولید و بهره‌برداری از فاز سولفیدی آن، بخشی از ظرفیت خالی کارخانه‌های تولید شمش روی کشور حدود ۱۴۰ هزار تن پوشش داده خواهد شد. از این رو، علاوه بر رونق اقتصادی صنایع پایین‌دستی این حوزه، اشتغال پایدار قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع سرب و روی جهان، بیش از ۸۰ درصد ذخایر قابل استخراج کشور و حدود ۳ درصد از ذخایر روی و سرب جهان را در خود جای داده است، عنوان کرد: طرح سرمایه‌گذاری احداث کارخانه‌های عظیم مهدی‌آباد در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که فاز نخست آن، به تنهایی بزرگ‌ترین کارخانه صنعت سرب و روی کشور خواهد بود.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد در پایان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از کل فاز‌های طرح احداث کارخانه‌های سرب و روی مهدی‌آباد، حدود ۲٫۵ درصد فلز محتوای روی جهان در این معدن تولید خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9273

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک
به همت مهندسان شرکت آلومینای ایران صورت گرفت؛

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک

18اردیبهشت
«ومعادن» الگوی ارزش‌آفرینی در کسب‌وکار معدن
با حرکت در راستای توسعه زنجیره ارزش رقم خورد؛

«ومعادن» الگوی ارزش‌آفرینی در کسب‌وکار معدن

18اردیبهشت
اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه
در راستای مدیریت و صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی صورت گرفت؛

اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.