• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

کاهش قیمت طلای چین در راستای افزایش ارائه بسته‌های حمایتی اقتصادی

  • کد خبر : 27823
  • 12 شهریور 1402 - 14:35
کاهش قیمت طلای چین در راستای افزایش ارائه بسته‌های حمایتی اقتصادی
پریمیوم طلا در بازار فیزیکی چین در تاریخ اول سپتامبر 2023 علی‌رغم اینکه امید می‌رفت ارائه بسته‌های حمایتی اقتصادی بتواند موجب پویایی بازار طلا به عنوان یک مامن امن برای سرمایه‌گزاران شود روند نزولی را به ثبت رساند.

پریمیوم طلا در بازار فیزیکی چین در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۲۳ علی‌رغم اینکه امید می‌رفت ارائه بسته‌های حمایتی اقتصادی بتواند موجب پویایی بازار طلا به عنوان یک مامن امن برای سرمایه‌گزاران شود روند نزولی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، معامله‌گران در چین پس از جهش پریمیوم طلا به حدود ۴۰ تا ۶۰ دلار در هفته آخر ماه آگوست ۲۰۲۳، طلا را با پریمیوم ۲۰ تا ۳۸ دلار در هر اونس نسبت به قیمت‌های بازار فیزیکی جهانی به فروش رساندند.

برنارد سین، مدیر منطقه‌ای چین در شرکت «MKS PAMP» بیان کرد: علی‌رغم بدبینی‌ها در این بازار، به نظر می‌رسد که عملکرد اقتصاد چین بهتر از آنچه تصور می‌شود، ظاهر شده و این موضوع باعث شده است که پریمیوم واردات طلا زودتر از موعد تعیین شود.

در همین رابطه دولت چین اخیرا تلاش‌های خود در راستای ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی اقتصادی را افزایش داده است.

راس نورمن به عنوان یک تحلیلگر مستقل، عنوان کرد: خریداران طلا در بازار خرده‌فروشی در حال حاضر به دلیل نگرانی‌های اقتصادی طولانی‌مدت چندان حضوری در بازار طلا ندارند اما بررسی‌ها از روند افزایشی حجم تقاضا برای شمش‌ و سکه‌های طلا در بازار حکایت دارد؛ البته افزایش قیمت‌های داخلی تا حدودی بر کاهش حجم تقاضا تاثیر گذاشته است.

تحلیلگران موسسه «Citi Research» پیش‌بینی می‌کنند که حجم تقاضای چین برای طلا به‌ طور موقت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ روند کاهشی را تجربه کرد. همچنین این تحلیلگران افزایش اخیر در پریمیوم طلا را نیز به کاهش صدور مجوزهای واردات طلا برای بانک‌های محلی توسط بانک مرکزی (خلق) چین نسبت می‌دهند.

موسسه «Citi Research» در گزارش اخیر خود عنوان کرد: خرید طلا یکی از روش‌هایی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در برابر کاهش ارزش یوان چین از سرمایه خود محافظت کنند. با این حال، به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران در چین درصدد هستند حداقل به‌ طور موقت تقاضا برای طلا را با محدودیت در دسترسی مواجه کنند.

افزایش نزدیک به ۲ درصدی قیمت‌ طلا در بازار محلی طلا در هند در نیمه دوم ماه آگوست ۲۰۲۳، موجب شد خریداران از تصمیم خود برای خرید عقب‌نشینی کنند.

در عین حال فروشندگان در هند مجبور شدند که تخفیف‌هایی در حدود چهار دلار در هر اونس نسبت به قیمت‌های رسمی داخلی شامل ۱۵ درصد تعرفه واردات و ۳ درصد عوارض فروش را به خریداران ارائه دهند.

گفتنی است طلا در روز جمعه اول سپتامبر ۲۰۲۳، به قیمت حدود ۵۹,۴۵۰ روپیه در هر ۱۰ گرم در هند معامله شد. در همین راستا، فروشندگان طلا در هند در هفته آخر ماه آگوست ۲۰۲۳، پریمیوم طلا را حدود سه دلار تعیین کردند.

یک فروشنده طلا مستقر در شهر بمبئی که با یک بانک خصوصی واردکننده شمش طلا مراودات تجاری دارد، مطرح کرد: حجم تقاضا برای خرید طلا به دلیل افزایش قیمت آن کاهش یافته است؛ به طوری که اکثر مشتریان بالقوه از خرید آن امتناع می‌ورزند.

یک از معامله‌‎گران شمش طلا مستقر در شهر کلکته هند خاطرنشان کرد: اکثر طلاسازان نسبت به افزایش ذخایر انبار طلای خود برای جشنواره‌های محلی پیش روی این کشور در پاییز و زمستان ۲۰۲۳ به دلیل نوسانات قیمت تردید دارند.

گفتنی است که معامله‌‎گران، پریموم طلا در هنگ‌کنگ را حدود دو تا سه دلار و ۵۰ سنت و در سنگاپور را حدود دو تا سه دلار تعیین کردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27823

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
ضرورت تسریع در حرکت به سمت فولاد سبز با محوریت سیگماس
عضو کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز عنوان کرد:

ضرورت تسریع در حرکت به سمت فولاد سبز با محوریت سیگماس

18اردیبهشت
وضعیت مبهم تعرفه‌های مبنای کنسانتره مس در بازار
با اختلاف میان شرکت‌های معدنی و واحدهای ذوب ایجاد شد؛

وضعیت مبهم تعرفه‌های مبنای کنسانتره مس در بازار

18اردیبهشت
تاثیر مخرب نیروگاه‌های خورشیدی بر بخش کشاورزی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.