• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش عنوان کرد:

خیز بلند «SKS» برای کربن‌زدایی از اقلیم ساحلی و انقلاب زیست‌محیطی

  • کد خبر : 42175
  • 28 اسفند 1402 - 6:42
خیز بلند «SKS» برای کربن‌زدایی از اقلیم ساحلی و انقلاب زیست‌محیطی
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: «SKS» با ایجاد یک جنگل دریایی شامل ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در منطقه صنعتی غرب بندرعباس، خیز بلندی را برای کربن‌زدایی از اقلیم ساحلی و انقلاب زیست‌محیطی مبتنی بر فولاد سبز برداشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: «SKS» با ایجاد یک جنگل دریایی شامل ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در منطقه صنعتی غرب بندرعباس، خیز بلندی را برای کربن‌زدایی از اقلیم ساحلی و انقلاب زیست‌محیطی مبتنی بر فولاد سبز برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، سید عباس حسینی در آیین کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در پهنه ساحلی بندر بوستانو و روستای گچین پایین در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس که مدیران کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست هرمزگان به همراه جانشین فرمانده سپاه استان حضور داشتند، اظهار داشت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش علاوه بر نقش‌‎آفرینی در عرصه توسعه صادرات غیرنفتی، ارزآوری برای اقتصاد ملی و اشتغال پایدار برای جوانان تحصیل‌کرده و متخصص ایرانی، در حوزه محیط زیست نیز جایگاهی پیشتاز در صنعت سبز دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم این شرکت طی ۱۶ ماه اخیر در مقام یک شهروند مسئول، داشتن توجهات ویژه نسبت به شاخص‌های تولید فولاد سبز است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش عنوان کرد: طی یک سال اخیر، تمهیدات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای رقم خوردن یک انقلاب زیست‌محیطی در این کارخانه فراهم شده است.

حسینی تصریح کرد: مجتمع «SKS» به عنوان نخستین کارخانه مستقر در منطقه صنعتی غرب بندرعباس محسوب می‌شود که خانه محیط زیست را در مجموعه خود راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح بزرگ‌ترین برنامه اقدام محیط زیستی حوزه مسئولیت اجتماعی این شرکت اشاره کرد و گفت: طی چهار فصل سال جاری که به نام «مهارم تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است، تلاش کردیم با عبور از بحران برق و گاز و انرژی و تحریم‌ها، با ثبت رکوردشکنی متعدد در تولید آهن اسفنجی و شمش بیلت، با پویش ملی یک میلیارد درخت و همچنین طرح سه میلیون درخت‌کاری جامعه کار و تولید نیز مشارکت داوطلبانه‌ای داشته باشیم.

حسینی با اعلام خبر الحاق ۱۰۰ هکتار جنگل اکوسیستم‌ساز جدید حرا به ذخیره گاه دریایی هرمزگان، مطرح کرد: در هفته منابع طبیعی و درخت‌کاری، ۱۰۰ هزار نهال درخت «دریا زیست حرا» را در دو پهنه ساحلی ۵۰ هکتاری از سواحل بندر بوستانو و روستای گچین پایین، دریاکرانه سبزآبی برای بهره‌مندی مستقیم هزاران نفر از اعضای جامعه محلی و حتی گردشگران ایجاد کردیم.

وی پیش گرفتن رویکرد حل مسئله مبتنی بر تعامل سازنده و هم‌دلانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با دو سازمان منابع طبیعی و محیط زیست در استان هرمزگان را از جمله اقدامات ابتکاری این شرکت برای توسعه مشارکت داوطلبانه، تحول‌گرایی در ارتباط با جامعه ذی‌نفعان و کنش‌گری فعالانه در مسیر تحقق انقلاب زیست‌محیطی «SKS» برشمرد.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین اکسیژن تمام بیمارستان‌های استان به عنوان یک عنصر حیاتی در مراکز مراقبت‌های ویژه از بیماران، با کاشت درختان شگفت‌انگیز حرا در حوزه برنامه جهانی کربن‌زدایی، مبارزه با بحران تغییر اقلیم و تامین اکسیژن زیست‌بوم روستاهای هم‌جوار با منطقه صنعتی غرب بندرعباس نیز گام برداشته‌ایم تا هم بخشی از آلام انسانی را در این منطقه کاهش داده و از سوی دیگر، معیشت جوامع محلی ساحل‌نشین را با مدل‌های نوین نوآوری اجتماعی و اقتصاد کم‌کربن توسعه دهیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42175

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
گوش به زنگ
05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.