• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیر مهندسی کل نورد کارخانه ذوب آهن اصفهان مطرح کرد

ذوب آهن اصفهان، نامی آشنا در تولید میلگردهای ساختمانی

  • کد خبر : 916
  • 22 مهر 1398 - 17:04
ذوب آهن اصفهان، نامی آشنا در تولید میلگردهای ساختمانی
مدیر مهندسی کل نورد کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: کارخانه ذوب‌آهن در ایران با توجه به قدمت 50 ساله خود، تبدیل به نامی آشنا در صنعت فولاد شده و استفاده از محصولات آن، در میان مصرف‌کنندگان تبدیل به یک فرهنگ شده است؛ هر جا که قرار به استفاده از میلگردهای ساختمانی باشد، نام ذوب‌آهن اصفهان حتما شنیده می‌شود.

مدیر مهندسی کل نورد کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: کارخانه ذوب‌آهن در ایران با توجه به قدمت ۵۰ ساله خود، تبدیل به نامی آشنا در صنعت فولاد شده و استفاده از محصولات آن، در میان مصرف‌کنندگان تبدیل به یک فرهنگ شده است؛ هر جا که قرار به استفاده از میلگردهای ساختمانی باشد، نام ذوب‌آهن اصفهان حتما شنیده می‌شود.

محمد امین یوسف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت تولید میلگرد در ذوب آهن، اظهار داشت: تولید میلگرد در این شرکت تقریبا نزدیک به ظرفیت اسمی است، هر چند به‌دلیل مشکلات تامین مواد اولیه افت و خیزهایی دارد. هم‌اکنون محصول به‌ میزان کافی هم برای عرضه در بازارهای داخلی و هم فروش در بازارهای صادراتی تولید می‌شود.

وی در خصوص تکنولوژی مورد استفاده ذوب آهن در تولید میلگرد، عنوان کرد: از نظر تکنولوژی تولید میلگرد، ذوب آهن بالاترین سطح را در میان تولیدکنندگان این محصول در کشور دارد. از آنجا که سرمایه‌گذاری اصلی برای تاسیس این کارخانه از جانب دولت بوده است، بنابراین بالاترین تکنولوژی موجود را نصب کرده و مرتبا آن را ارتقا داده است. ضمن اینکه تمام تجهیزات این بخش از تولید ذوب آهن، همواره به‌روزرسانی شده‌اند و بالاترین دقت را  در سطح استانداردهای روز دنیا دارند.

مدیر مهندسی کل نورد کارخانه ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به قدمت و برند ذوب آهن در ایران، خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن یک ریشه فرهنگی در تمام خانه‌های کشور که از میلگرد استفاده کرده‌اند، دارد. هر جا سخن از میلگرد است، همه به یاد ذوب آهن می‌افتند. این امر به‌دلیل استاندارد بالای محصولات تولیدی این شرکت و قدمت آن است. حتی در شرایط سخت تحریمی کشور، ذوب آهن قادر به صادرات محصولات خود به کشورهای متنوعی حتی اروپا است.

یوسف زاده به تنوع محصولات تولیدی ذوب آهن اشاره و بیان کرد: ذوب آهن از نظر استاندارد، می‌تواند انواع میلگردها از سایز ۱۲ تا ۵۰ میلی‌متر را تولید کند. ضمن اینکه با توجه به سفارش‌های خاص، این شرکت قادر به تولید میلگردهای سایز ۸۰، ۱۵۰ و حتی ۲۵۰ میلی‌متر نیز است که مصارف صنعتی در صنایع بسیار سنگین دارند. لازم به ذکر است که میلگرد تا سایز ۳۶ میلی‌متر در ساختمان استفاده می‌شوند و بزرگ‌تر از این سایز در صنایع کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین میزان تولید ذوب آهن متعلق به میلگردهای آجدار ۱۲ تا ۳۲ میلی‌متر است، تصریح کرد: به‌طور معمول میلگردهای سایز ۲۲ میلی‌متر بیشترین متقاضی را دارد و تقاضا برای خرید میلگردهای سایز ۳۶ میلی‌متر و بیشتر، به‌شدت کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=916

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است