• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

رشد تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان محقق شده است

  • کد خبر : 27749
  • 12 شهریور 1402 - 7:41
رشد تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان محقق شده است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن تشریح عملکرد شرکت در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲، گفت:  ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ورق‌های عریض در خاورمیانه، یک میلیون و ۵٠ هزار تن در سال است و با توجه به اینکه مواد اولیه در داخل مجموعه تامین نمی‌شود، در حال حاضر میزان تولید آن بالغ بر ۶۵٠ هزار تن ورق فولادی است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن تشریح عملکرد شرکت در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲، گفت:  ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ورق‌های عریض در خاورمیانه، یک میلیون و ۵٠ هزار تن در سال است و با توجه به اینکه مواد اولیه در داخل مجموعه تامین نمی‌شود، در حال حاضر میزان تولید آن بالغ بر ۶۵٠ هزار تن ورق فولادی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی فولاد اکسین خوزستان، علی محمدی با اشاره به رکوردشکنی‌های این شرکت در تولید، بیان کرد: با توجه به فزمایشات معظم رهبری و بر اساس شعار سال بر پایه رونق تولید، در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری دو رکورد تولید ثبت شد.

وی ادامه داد: در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید به میزان ۳۳ درصد و سودآوری به میزان ۹۵ درصد افزایش یافت. میزان سود شرکت در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴٠۱، حدود یک هزار و ۲٠٠ میلیارد تومان بوده که در پنج ماه ابتدایی سال جاری، به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. هر شرکتی که می‌خواهد در حال رشد و حرکت و در نهایت در فضای رقابتی حضور داشته باشد، باید برای توسعه مجموعه خود برنامه‌ریزی کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بهترین توسعه در شرکت‌های فولادی را تکمیل زنجیره تولید عنوان کرد و افزود: پس از سال‌ها کلنگ پروژه فولادسازی شرکت فولاد اکسین در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور بر زمین خورد که ضمن اشتغال‌آفرینی و تکمیل زنجیره، زمینه تولید یک میلیون و ۲٠٠ هزار تن اسلب و یک میلیون و ۷۶٠ هزار تن آهن اسفنجی را فراهم می‌کند. با راه‌اندازی مجتمع فولادسازی در مدت سه سال، برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

تامین انرژی، مهم‌ترین چالش شرکت‌های فولادی

محمدی، مهم‌ترین چالش شرکت‌های فولادی را تامین انرژی دانست و گفت: شرکت‌های فولادی به دلیل کمبود تامین برق در تابستان و کمبود تامین گاز در زمستان، تولیدات بسیاری را از دست می‌دهند و در شرکت فولاد اکسین نیز ۱٠٠ هزار تن تولید به دلیل عدم تامین انرژی از دست رفته است. با تدبیر و هماهنگی وزارتخانه صمت و نیرو مقرر شده است نیروگاه‌هایی جهت تامین انرژی برای شرکت‌‎های فولادی احداث شود تا بتوان میزان تولید از دست رفته که سرمایه نیز هست، به طور چشمگیری کاهش یابد. مذاکرات اولیه با مجموعه مدیریت شرکت فولاد خوزستان جهت احداث نیروگاه ۵٠٠ مگاواتی انجام شده است که پس از تامین منابع وارد فاز مناقصه و احداث می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها شرکت تولیدکننده ورق‌های عریض تامین نیاز داخلی است، مطرح کرد: شرکت‌های مختلفی در حوزه فولاد فعالیت می‌کنند و امکان تامین نیاز داخل و صادرات را دارند اما شرکت فولاد اکسین خوزستان به دلیل انحصاری بودن تولید خود، ۹٠ درصد محصولات تولیدی را در داخل عرضه می‌کند و بیشترین تمرکز شرکت بر همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه نیروی انسانی مجموعه جوان، خوش‌فکر، متخصص و خلاق است، اظهار داشت: امروزه مزیت رقابتی شرکت‌ها نه در تجهیزات بلکه در نیروی انسانی است؛ هرچقدر نیروی انسانی جوان، توانمند، متخصص و متعهد باشد، میزان تولید، توان رقابت و بهره‌وری نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد. نگاه ما به نیروی انسانی، به عنوان سرمایه مهم شرکت است و بر همین اساس بسیاری از پرسنل باسابقه و همچنین ایثارگران تبدیل وضعیت شدند.

ساخت مسکن برای کلیه پرسنل شرکت فولاد اکسین خوزستان

محمدی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی و خانواده‌های آن‌ها از اولویت‌های ماست، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های پرسنل، تامین مسکن بود که به همین منظور تعاونی مسکن شرکت شکل گرفت و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس جمهور مبنی بر توجه به مسکن کارگران، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت یک هزار و ۵٠٠ واحد انجام دادیم تا برای همه پرسنل اعم از رسمی، قراردادی و پیمانی در بازه زمانی مشخص شده، مسکن ساخته شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در شرکت فولاد اکسین خوزستان، بومی‌گزینی بر مبنای شایسته‌گزینی است. بر همین اساس زمانی که پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند، برای جذب از نیروهای شایسته و تنها بومی از طریق آزمون استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ارتباط صنعت و دانشگاه را از برنامه‌های شرکت فولاد اکسین دانست و خاطرنشان کرد: فولاد اکسین، اولین شرکت فولادی بود که در سال ۱۴٠۱ به عنوان دانش‌بنیان از طرف معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مجوز گرفت و ارتباط بسیار خوبی میان شرکت فولاد اکسین حوزستان با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیق و پژوهش وجود دارد. به منظور بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، با برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی قرارداد بسته شد و در دانشگاه شهید چمران اهواز یک دفتر فولاد و صنعت افتتاح کردیم تا تعامل بیشتر و باکیفیت‌تری با اساتید و دانشجویان علاقه‌مند به صنعت فولاد ایجاد شود.

محمدی با بیان اینکه سیاست‌گذار صنعت فولاد وزارت صمت است، ابراز کرد: وزارت صمت برای افق ۱۴٠۴، تحقق رسیدن به قله تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را پیش‌بینی کرده است که شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز طبق برنامه و مسئولیتی که در جهت تحقق این برنامه دارد، به جلو پیش می‌رود.

وی مطرح کرد: خوزستان اگرچه سرزمین فرصت‌هاست اما بسیاری از فرصت‌ها هدر رفته و در شان مردم بانجابت خوزستان با وجود شرکت‌های بزرگ صنعتی، نیشکر، پتروشیمی و نفتی و شهیدان بزرگی که به نظام و اسلام تقدیم کردند، نیست که امروز مشکل داشته باشند. همه هدف ما از تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان، ایجاد پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی است و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، در خدمت مردم خوزستان خواهیم بود.

پیشتازی شرکت فولاد اکسین خوزستان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه به تشریح مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پرداخت و گفت: تامین و تحویل دو هزار تن ورق برای ساخت پل عنافچه در شهرستان باوی به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق محروم و همچنین اعزام تیم‌های پزشکی به همراه تامین دارو و درمان رایگان، در چهار نوبت و ویزیت و درمان بیش از دو هزار نفر در مناطق کم‌برخوردار، از جمله اقدامات ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

محمدی یادآور شد: یکی از کارهایی که از ابتدای امسال آغاز کردیم، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی بود که در سه حوزه عمران و آبادانی، فرهنگی و پزشکی فعالیت می‌کند و اقداماتی نیز انجام شده است. علاوه بر راه‌اندازی موکب در مرز شلمچه و خدمات‌رسانی به زائران پیش و بعد از اربعین، برای تشویق کارکنان به حضور در پیاده‌روی و زیارت عتبات عالیات، کمک هزینه در نظر گرفته شد. گفتنی است با تدبیر استاندار، ستادی تشکیل شد تا تمام شرکت‌ها با هماهنگی این ستاد مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه الحاق این شرکت به شرکت فولاد خوزستان و یا بازگشت این فرزند به آغوش مادر به صلاح خوزستان است یا خیر، گفت: این حرف‌ها مربوط به ۱۵ سال پیش است. نوع فعالیت و سودآوری در شرکت فولاد اکسین خوزستان به حدی رسیده و آنقدر بزرگ و مستقل شده که می‌تواند سرپرستی بسیاری از شرکت‌ها و حتی آن‌ها که مدعی والدین شرکت هستند را بر عهده بگیرد. تعامل بسیار خوبی میان شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت فولاد خوزستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده شمش فولادی است، شکل گرفته است که از این همکاری‌ها و کمک‌ها، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه حال شرکت فولاد اکسین خوزستان و وضعیت تولید آن خوب است، تصریح کرد: در کنار ثبت رکوردهای متعدد و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مختلف، صادرات بسیار خوبی نیز رقم خورده است.

محمدی تاکید کرد: سازوکاری وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت فولاد اکسین به هیچ شرکتی واگذار نمی‌شود و شرکت‌های فولاد خوزستان و اکسین خوزستان تابع دستورات بالادستی با هدف حفظ منافع ملی هستند. امروز منافع ملی بر این است که شرکت‌های فولاد خوزستان و اکسین خوزستان به صورت مستقل کار کنند و شاید در آینده منافع ملی بر ادغام این دو شرکت باشد. بنابراین شرکت فولاد اکسین خوزستان با تمام توان و با نگاه خدمت‌رسانی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه خوزستان مستعد قطب فولادی در کشور است، اظهار داشت: مردم خوزستان اطمینان داشته باشند که نه‌تنها شرکت فولاد اکسین خوزستان که هیچ شرکت فولادی از این استان بیرون نخواهد رفت.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شرکت، توسعه زنجیره در صنایع پایین‌دستی است، عنوان کرد: طی جلسات و مذاکراتی که با سهام‌داران شرکت فولاد اکسین خوزستان داشتیم، مقرر شد در زمینه مخزن‌سازی با نگاه توسعه‌ای و اشتغال‌زایی در سایر شهرهای استان، کارخانه مخزن‌سازی در رامهرمز احداث شود که تا دو ماه آینده کلنگ این کارخانه زده خواهد شد. مواد اولیه کارخانه توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین و اشتغال یک هزار نفر نیروی بومی نیز فراهم می‌شود و در مدت زمان دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی نفت در تهران، بزرگ‌ترین قرارداد در نمایشگاه را با شرکت ملی گاز ایران به منظور تامین ۵٠٠ هزار تن ورق به ارزش ۵٠٠ میلیون یورو منعقد کردیم. شرکت فولاد اکسین خوزستان با انعقاد این قرارداد و تامین ورق مورد نیاز خط انتقال گاز، از خروج ارز جلوگیری کرده و به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخلی و رشد تولید عمل کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27749

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲
18اردیبهشت
ضرورت تسریع در حرکت به سمت فولاد سبز با محوریت سیگماس
عضو کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز عنوان کرد:

ضرورت تسریع در حرکت به سمت فولاد سبز با محوریت سیگماس

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.