• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

لزوم حمایت از شرکت‌های پیشران کشور

  • کد خبر : 39400
  • 14 بهمن 1402 - 8:18
لزوم حمایت از شرکت‌های پیشران کشور
مدیرعامل بورس کالای ایران در بازدید از شرکت فولاد خوزستان با اشاره به نقش رسانه در انتقال نیازها، توانایی‌ها و فعالیت‌های بخش صنعتی گفت: تبیین مناسب چالش‌ها و‌ نقاط قوت شرکت‌های بزرگ صنعتی، از عوامل مهم در رفع ابهام‌های مطرح شده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در بازدید از شرکت فولاد خوزستان با اشاره به نقش رسانه در انتقال نیازها، توانایی‌ها و فعالیت‌های بخش صنعتی گفت: تبیین مناسب چالش‌ها و‌ نقاط قوت شرکت‌های بزرگ صنعتی، از عوامل مهم در رفع ابهام‌های مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ ماه ۱۴۰، نشستی با حضور سید‌ جواد جهرمی، مدیرعامل بورس کالای ایران، امین ابراهیمی، مدیرعامل و جمعی از قائم‌ مقامان و معاونان شرکت فولاد خوزستان در سالن کنفرانس ساختمان شهید سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

جهرمی در این نشست بیان کرد: شرکت‌های بزرگ در هر استان، تاثیر بسزایی در چرخه اقتصادی آن استان دارند و‌ برای توسعه کشور نیازمند به رشد این شرکت‌های پیشران هستیم.
وی‌ در ادامه به نقش شرکت فولاد خوزستان در عرضه محصولات فولادی پرداخت و‌ در خصوص استفاده از سایر ابزارهای بورس کالا نظیر استفاده از ابزارهای تامین مالی و همچنین قراردادهای کشف پرمیوم، اظهار داشت: در هفته دوم بهمن ماه، شرکت فولاد خوزستان اقدام به عرضه قراردادهای کشف پرمیوم‌ آهن‌ اسفنجی به میزان ۱۹۰ هزار تن کرد.
در ادامه این نشست ابراهیمی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تولید فولاد میانی از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۵۰ افزایش دو برابری خواهد یافت و بر اساس نمودار سناریوی توسعه پایدار، عمده تولید فولاد به سمت تولید فولاد به سبک «DIR» خواهد رفت. تولید فولاد در جهان رشد ۲ درصدی و در ایران رشد ۹ درصدی داشته است. بازیگران اصلی صنعت فولاد کشور ۹ شرکت هستند که شرکت فولاد خوزستان، رتبه دوم در تولید را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در سال‌های اخیر، توسعه در حوزه تولید معدن‌داران و فولاد‌سازان رخ داده است و صنعت فولاد کشور از کویرمحور، باید به سوی دریامحور حرکت کند. وضع عوارض صادراتی و محدودیت انرژی، بیشترین خسارت را به شرکت فولاد خوزستان تحمیل کرده است.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزرستان در ادامه به محدودیت‌های ناشی از قطعی برق اشاره کرد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، محدودیت‌های برق منجر به از دست رفتن تولید ۹۰۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۲، ۵۴۵ هزار تن شمش در شرکت فولاد خوزستان شده است. با وجود مصرف برق ۱۰ درصدی از شبکه کشور، از دو سال پیش تاکنون بیشترین محدویت مصرف حامل‌های انرژی یعنی برق و گاز متوجه این شرکت شده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توسعه صنعت فولاد را داشته باشیم، طرح‌های اکتشاف در عمق را باید در دستور کار خود قرار بدهیم. پهنه شماره ۳ بلوک آباده جازموریان، شرایط مناسبی برای ایجاد معدن کنسانتره داراست.
وی ادامه داد: حامل گاز در شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک تکنولوژی در چرخه‌ صنعت فولاد به کار گرفته می‌شود. تولید آهن اسفنجی بیشتر در فصل‌های گرم و تبدیل آن به آهن اسفنجی سرد، برای ماندگاری بیشتر و استفاده در فصل‌های سرد سال، یکی از راهکارهای موجود است.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزرستان اظهار داشت: هزینه‌های حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات شرکت، ۳۳ درصد افزایش یافته است. زنجیره ارزش گروه فولاد خوزستان به بخش‌های استخراج سنگ، کنسانتره، گندله‌سازی، آهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد است.
ابراهیمی ادامه داد: سرمایه ثبتی شرکت ۱۹ هزار میلیارد است و با وجود گذشت چهار دهه از عمر تاسیس شرکت فولاد خوزستان، رکوردهای مختلفی با تکیه بر توان داخلی به ثبت رسیده است. در سال جاری، ۷۷۷ هزار نفر ساعت عملکرد تعمیراتی این شرکت بوده است.
وی تصریح کرد: وضعیت درآمد و فروش، ۳۵ همت فروش داخلی و ۱۹ همت بر اساس فروش صادراتی بوده که جمعا ۵۴ همت است. بر اساس نقشه راه، تا سال ۱۴۱۰ قرار است تولید فولاد خوزستان به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برسد.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزرستان همچنین از افتتاح پروزه زمزم ۳ به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته، پروژه متالورژی ثانویه و ماشین ریخته‌گری شمش اسلب عریض در حال انجام است که امیدواریم در اواخر سال آتی به بهره‌برداری برسد. همچنین قرار است هفتمین کوره ریخته‌گری با بهره‌گیری از دانش روز دنیا راه‌اندازی شود؛ ضمن اینکه این شرکت اقداماتی همچون ایجاد فضای سبز به اندازه پنج برابر ظرفیت خود و ۷۶۰ پروژه زیست‌محیطی را بر عهده دارد.
ابراهیمی یادآور شد: پروژه بازچرخانی پساب صنعتی به ارزش هفت میلیون و ۲۰۰ هزار یورو برای به‌کارگیری مجدد آب‌های صنعتی، ایجاد دیوار توری در اطراف سایت انباشت برداشت به ارزش دو هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال برای کاهش آلاینده محیطی و بادبردگی به میزان ۷۰ درصد است.
وی تاکید کرد: این شرکت در سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد دلار در حوزه دانش بنیان‌ها و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به صورت هدفمند ۱۷۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
گفتنی است پس از جلسه مذکور مدیرعامل بورس کالای ایران و هیئت همراه با همراهی بهمن تجلی، مشاور مدیرعامل در امور بازرگانی و رضا وکیلی، معاون فروش و بازاریابی، از محل اجرای پروژه اسلب عریض، زمزم ۳، اتاق کنترل مرکزی، ریخته‌گری بیلت و اسلب بخش فولادسازی بازدید میدانی کردند.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39400

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
گوش به زنگ
05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.