• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

نقش مهم «هیمکو» در توسعه بخش لجستیک معدن و صنایع معدنی

  • کد خبر : 40630
  • 01 اسفند 1402 - 12:50
نقش مهم «هیمکو» در توسعه بخش لجستیک معدن و صنایع معدنی
 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌ همراه جمعی از مدیران این هلدینگ، روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ ماه 1402 از پروژه احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌ همراه جمعی از مدیران این هلدینگ، روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ از پروژه احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، در این بازدید که به همراهی مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات و اعضای هیئت مدیره این مجموعه برگزار شد، آخرین پیشرفت‌های پروژه از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در مقدمه گزارش خود، بیان کرد: قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی است، در مجاورت یکی از مهم‌ترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی «هیمکو» ایجاد می‌کند.

وی افزود: اثرات منفی حمل جاده‌ای نسبت به ریلی از نگاه منافع ملی و لزوم کاهش هزینه‌های تمام شده در بخش حمل‌ونقل و یارانه‌های انرژی، توجه ویژه به این بخش را ضروری کرده است.

نادری در خصوص حمل‌ونقل در حوزه مواد معدنی و محصولات فولادی، خاطرنشان کرد: با تحقق کامل طرح جامع فولاد در کشور، مواد معدنی و محصولات فولادی حجم بالایی را در بخش حمل‌ونقل به خود اختصاص می‌دهند. شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) در جهت توسعه زیرساخت‌های لجستیک در این صنعت و به طور خاص، کاهش هزینه‌ها و سودآوری شرکت‌های سهام‌دار خود فعالیت می‌کند.

وی در تشریح وضعت فعلی، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود پایانه‌های تخصصی مناسب، عملا از واگن‌های موجود به‌ عنوان انبار سیار ریلی در بندرعباس استفاده می‌شود و این به معنای خواب سرمایه لجستیکی و کاهش بازدهی واگن‌ها تا حد تنها دو سیر در ماه از آن‌هاست؛ همچنین حمل بار از طریق جاده، هزینه‌های حمل‌ونقل به بندرعباس را تا دو برابر نسبت به هزینه‌های ریلی افزایش می‌دهد. عدم بازدهی کافی پایانه‌های مبدا و تاثیر منفی این امر، بر بازرگانی مواد فله را نیز باید به موارد یاد شده اضافه کرد. مجموع این عوامل افزایش هزینه‌های تولید و کاهش حاشیه سود شرکت‌های معدنی و فولادی را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا اجرای طرح احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندرشهید رجایی را دارای مزیت‌های متعددی در راستای کمک به حل مشکلات لجستیک در این صنعت دانست و گفت: دسترسی ریلی و جاده‌ای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکله‌های موجود و بهره‌برداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه آتی طرح، افزایش ظرفیت ریلی و بندری مواد فله معدنی در منطقه بندرعباس و امکان ساماندهی انبارهای مواد فله از روش سنتی به مکانیزه و حذف آلایندگی‌های موجود برای بهبود محیط زیست را از جمله مزیت‌های اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این بازدید ضمن تشکر از مدیران و دست‌اندرکاران پروژه، اجرای این طرح را برای صنعت بسیار ارزشمند شمرد و گفت: بسیار مهم است که مطالعات اقتصادی چنین پروژه‌هایی توسط تیم‌های حرفه‌ای و متخصص به دقت انجام شده و در مقاطع زمانی مختلف، حین اجرای طرح، بازبینی‌ها و تغییرات مناسب بنا به شرایط و مقتضیات در آن‌ها لحاظ شود.

وی افزود: در تحلیل‌ بازارها، باید تغییرات شرایط بازار بین‌الملل و داخلی به طور مداوم رصد شود تا موفقیت اجرای طرح‌ها به درستی تضمین گردد.

مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» ظرفیت‌های موجود در بخش لجستیک صنعت و توانمندی مجموعه هیمکو را قابل توجه دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود این شرکت با برنامه‌ریزی درست و اجرای به‌ موقع بتواند نقش مهم و موثری در حل مشکلات لجستیک صنعت ایفا کرده و به‌عنوان مجموعه‌ای پویا و موفق، مسیر رشد و توسعه خود را طی کند.

در ادامه این سفر، مدیران شرکت‌های «ومعادن» و «تجلی» از پروژه احیا مستقیم مگامدول  ۱.۷ میلیون تنی ستاره سیمین هرمز نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح بزرگ فولادی قرار گرفتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40630

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک
به همت مهندسان شرکت آلومینای ایران صورت گرفت؛

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک

18اردیبهشت
«ومعادن» الگوی ارزش‌آفرینی در کسب‌وکار معدن
با حرکت در راستای توسعه زنجیره ارزش رقم خورد؛

«ومعادن» الگوی ارزش‌آفرینی در کسب‌وکار معدن

18اردیبهشت
اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه
در راستای مدیریت و صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی صورت گرفت؛

اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.