• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت رنگین نما مطرح کرد:

دانش و تجربه، قربانیان مدیریت نابخردانه

  • کد خبر : 3535
  • 26 خرداد 1398 - 17:53
دانش و تجربه، قربانیان مدیریت نابخردانه
مدیرعامل شرکت رنگین نما پویا تولیدکننده پنجره آلومینیومی، گفت: حدود دو سال است که در زمینه ساخت پنجره‌های آلومینیومی فعالیت می‌کنیم اما در سال جدید با وجود مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز و ... میزان تولید پنجره در شرکت ما به میزان چشم‌گیری کاهش یافته است، به گونه‌ای که درحال حاضر ترجیح می‌دهیم تولیدی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت رنگین نما پویا تولیدکننده پنجره آلومینیومی، گفت: حدود دو سال است که در زمینه ساخت پنجره‌های آلومینیومی فعالیت می‌کنیم اما در سال جدید با وجود مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز و … میزان تولید پنجره در شرکت ما به میزان چشم‌گیری کاهش یافته است، به گونه‌ای که درحال حاضر ترجیح می‌دهیم تولیدی نداشته باشیم.

فرامرز مفاخری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مقاطع، پیشبرد و پیشرفت در این حوزه را برای من و سایر همکارانم سخت کرده است، اظهار داشت: در زمینه تولید پنجره‌های آلومینیومی، قالب پروفیل را خودمان به صورت کامل طراحی و تولید می‌کنیم و با ارائه آن به تولیدکنندگان پروفیل آلومینیومی، پروفیل مورد نیاز خود را سفارش می دهیم و تولیدکنندگان با استفاده از قالب خودمان، مقاطع را تولید کرده و در اختیارما قرار می‌دهند اما با این وجود، به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و ساختار پرخطر بازار، مقاطع آلومینیومی مورد نیاز را با دشواری به دست می‌آوریم.

وی درخصوص وضعیت بازار، بیان کرد: هم اکنون به دلیل موانع و مشکلاتی که وجود دارد، امکان ساخت و تولید پنجره آلومینیومی بسیار محدود شده است و بازار ایران برای فعالیت تولیدکنندگان، وضعیت مناسب و با ثباتی به حساب نمی‌آید و نرخ اجناس، نظام‌مند نیست؛ به همین دلیل امکان فعالیت برای صنعت‌گران بسیار محدود شده است و بسیاری از هم صنف‌های ما ترجیح می‌دهند که در سال جاری فعالیت خود را کاهش داده یا متوقف کنند.

مدیرعامل شرکت رنگین نما پویا عنوان کرد: با وضعیت به وجود آمده در سال جاری ما ترجیح می‌دهیم که فروشی نداشته باشیم، نوسانات قیمتی به اندازه‌ای است که از زمان شروع قرارداد تا زمان پایان کار و تحویل اجناس تولید شده، به جای کسب سود و درآمد، متضرر می‌شویم، ادامه فعالیت در چنین وضعیتی، منطقی و عقلانی نیست و توجیه اقتصادی ندارد و امیدی هم نداریم که در سال آینده شاهد بهبود وضعیت بازار و عملکرد بهتر باشیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته، ساخت و تولید پنجره‌های آلومینیومی در ایران همانند اروپا، رواج یافت و از رونق خوبی نیز برخوردار بود اما متاسفانه در این مدت با توجه به شرایط ذکر شده، بازار از رونق افتاد و دچار رکود شد.

مفاخری درمورد تهیه مواد اولیه بیان کرد: برای ساخت پنجره‌های آلومینیومی، سعی داشتیم که مقاطع آلومینیومی را به صورت مستقیم تهیه کنیم و با وجود اینکه امکان پرداخت هزینه‌ها به صورت اعتباری برای ما میسر بود اما به دلیل تغییرات نرخ ارز و مواد اولیه، خرید اعتباری منطقی نیست، پس بهتر است که پرداخت‌ها به صورت نقدی باشد تا با مشکلات و معضلات کمتری در زمینه خرید مواد اولیه مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت رنگین نما پویا در ادامه عنوان کرد: کیفیت محصولات ما، با توجه به استانداردهایی که در این خصوص وجود دارد همانند هوادهی، آب‌بندی، راحتی و … کنترل کیفی، استانداردهای لازم را کسب کرده است به همین دلیل معتقدم که تولیدات داخلی همانند تولیدات اروپایی از کیفیت بالا و خوبی بهره‌مند هستند و اگر از ما حمایت شود، قابلیت و توانمندی توسعه و رشد در این زمینه را داریم البته باید زیر ساخت‌های مناسب برای دسترسی آسان به مواد اولیه، امکان‌پذیر باشد.

 مفاخری در پایان گفت: در مورد ساخت و تولید درب و پنجره‌ آلومینیومی، تجهیزات لازم را در اختیار داریم، همچنین علم، دانش و تجربه مورد نیاز و کافی را نیر به دست آورده‌ایم؛ تنها موردی که موجب ضعف و رکود فعالیت ما شده است، مدیریت نامناسب و بازار متزلزل است که این عامل باعث تعطیل شدن کارگاه‌ها و از بین رفتن توانمندی‌های ما شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3535

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است