• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت البرز اوکسین:

دود رکودهای اقتصادی در چشم صنایع پایین‌دستی می‌رود

  • کد خبر : 2950
  • 17 آذر 1398 - 18:15
دود رکودهای اقتصادی در چشم صنایع پایین‌دستی می‌رود
مدیرعامل شرکت البرز اوکسین گفت: نوسانات قیمتی و اقتصادی کشور تاثیر مستقیم بر واحدهای تولیدی دارند؛ به طوری با ادامه رکود اقتصادی، واحدهای کوچک و متوسط روز به روز ضعیف‌تر از قبل می‌شوند و اغلب این کارخانه‌ها به سمت تعطیلی می‌روند.

مدیرعامل شرکت البرز اوکسین گفت: نوسانات قیمتی و اقتصادی کشور تاثیر مستقیم بر واحدهای تولیدی دارند؛ به طوری با ادامه رکود اقتصادی، واحدهای کوچک و متوسط روز به روز ضعیف‌تر از قبل می‌شوند و اغلب این کارخانه‌ها به سمت تعطیلی می‌روند.

علی‌محمد تدین در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مجموعه البرز اوکسین از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده و با تولید سیم و کابل‌های برقی با سطح مقطع ۲۵ میلی‌متر پا به عرصه رقابت با سایر تولیدکنندگان گذاشته است. ما انواع سیم و کابل‌های برقی با ولتاژ ضعیف تا قوی را تولید می‌کنیم. سیم‌ها بر اساس اندازه سطح مقطع به انواع مختلف تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد اولیه داخلی در اولویت است، افزود: مواد اولیه ساخت محصولات البرز اوکسین، مس و گرانول است که مس را از شرکت ملی مس در بورس کالا و بازار آزاد خریداری می‌کنیم و همچنین گرانول را از شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی که در حال فعالیت هستند، تهیه می‌کنیم. سعی بر آن داشتیم با تکیه بر مواد اولیه داخلی، علاوه بر حمایت از تولیدکننده‌های ایرانی، کشور را نیز از واردات مواد اولیه بی‌نیاز کنیم.

مدیرعامل شرکت البرز اوکسین در ارتباط با میزان فروش داخلی و خارجی، تصریح کرد: برای بهبود شرایط فروش، به تعداد دفاتر نمایندگی‌های خود در سراسر کشور اضافه کردیم؛ همچنین میزان فعالیت در تهران را نیز افزایش دادیم. میزان فروش تحت تاثیر نوسانات ارز و نرخ جهانی مس است؛ به طوری که با افزایش نوسانات ارز، میزان فروش کاهش می‌یابد. قیمت جهانی مس و میزان فروش داخلی نیز رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. به طور کلی با ممنوعیت واردات سیم و کابل به ایران، شرایط فروش سیم و کابل‌های داخلی بهتر شده است و محصولات البرز اوکسین نیز از این قضیه مستثنی نیست.

تدین در ادامه اذعان کرد: ما محصولات خود را به صورت نقدی در بازار داخلی عرضه می‌کنیم. علاوه بر بازار داخل، بازار کشورهای عراق و افغانستان را نیز در دست داریم. با شروع تحریم‌های فلزی از ابتدای سال جاری و همچنین کاهش ارزش پول رایج مملکت، میزان تقاضا در کشورهای نام برده شده افزایش یافت و در نتیجه میزان فروش خارجی ما نیز رشد چشمگیری نسبت به چند سال اخیر داشت.

وی با تاکید بر نقش ماشین‌آلات و تجهیزات در میزان کیفیت محصولات، عنوان کرد: علاوه بر نوع مواد اولیه، دستگاه و تکنولوژی بر افزایش کیفیت سیم و کابل تاثیر مستقیم دارد. ماشین‌آلات مدرن و استفاده از دانش روز دنیا علاوه بر بهبود کیفیت محصول، باعث افزایش راندمان و سرعت فرآیند تولید نیز می‌شود که این افزایش سرعت به مراتب موجب رشد ظرفیت تولید و در ادامه، بر میزان فروش‌های داخلی و خارجی می‌افزاید. ما در مجموعه اوکسین البرز از ماشین‌‌آلات چینی به عنوان دستگاه‌های با راندمان مطلوب، استفاده می‌کنیم؛ اما در کل، دستگاه‌های اروپایی از کیفیت بهتری برخوردار هستند که به دلیل قیمت بالای آن‌ها، توان خرید این نوع ماشین‌آلات را نداریم.

وی در مورد برنامه آینده البرز اوکسین، توضیح داد: پرسنل و تیم مدیریتی مجموعه، برنامه توسعه و پیشرفت با شیب ملایم را در دستور کار دارند و قصد آن را داریم با شروع ثبات قیمت‌ها، برنامه به‌روزرسانی برخی دستگاه‌ها را نیز به مرحله اجرا برسانیم.

مدیرعامل شرکت البرز اوکسین با اشاره به معضلات صنعت سیم و کابل، بیان کرد: ما در صنعت سیم و کابل از ابتدا تا انتهای کار، یعنی از زمان تهیه مواد اولیه تا فروش محصول، با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. بزرگ‌ترین مشکلی که تولیدکننده را اذیت می‌کند، مبالغ زیاد مالیات است. در این شرایط، به جای کمک به تولیدکننده و ارائه تسهیلات ویژه با سود کم، مبلغ‌های سنگینی را به عنوان مالیات از صنایع تولیدی اخذ می‌کنند؛ نوسانات قیمت نیز تمام مشکلات را دو چندان کرده است. در دو سال اخیر، معضلاتی که گریبان صنعت ایران را گرفته، باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و بیکاری تعداد زیادی از افراد شده است و بسیاری از شرکت‌ها تنها راه بقای خود را کاهش هزینه‌ها دانسته‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2950

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است