• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت پادیر گستر پاسارگاد مطرح کرد

افزایش عمر ساختمان با به‌کارگیری ورق قلع‌اندود

  • کد خبر : 1279
  • 08 بهمن 1398 - 15:57
افزایش عمر ساختمان با به‌کارگیری ورق قلع‌اندود
مدیرعامل شرکت پادیر گستر پاسارگاد گفت: ورق‌های قلع‌اندود دارای ویژگی مقاومت به هوازدگی و خوردگی هستند و به همین دلیل در ساختمان‌سازی جایگاه ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل شرکت پادیر گستر پاسارگاد گفت: ورق‌های قلع‌اندود دارای ویژگی مقاومت به هوازدگی و خوردگی هستند و به همین دلیل در ساختمان‌سازی جایگاه ویژه‌ای دارند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت شرکت پادیر گستر پاسارگاد، اظهار داشت: شرکت ما زیرمجموعه گروه کناف ایران است که تحت لیسانس آلمان فعالیت می‌کند. این گروه عمدتا در بخش ساختمان‌سازی فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن ساخت و نصب سقف کاذب فولادی است.

وی با اشاره به علت استفاده از سقف کاذب فولادی در صنعت ساختمان، تصریح کرد: سقف‌‌های کاذب یکپارچه با استاندارد کناف، ساختارهای بسیار سبکی دارند و اخیرا جایگزین بسیار خوبی برای سقف‌های کاذب غیر استاندارد تولید شده از سایر مواد مانند گچ و… هستند. سقف کاذب فولادی مشخصات فنی استانداردی دارد که ساختار آن شامل زیرسازی فولاد سبک یا ورق قلع‌اندود متصل به سقف اصلی بوده و صفحات روکش‌دار گچی در یک یا چند لایه بسته به نوع ساختمان، توسط پیچ مخصوص روی آن نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پادیر گستر پاسارگاد ادامه داد: درزهای میان این صفحات درزگیری شده و سطح یکپارچه‌ای ساخته می‌شود. می‌توان روی آن نیز رنگ‌آمیزی انجام داد. ضمن اینکه در فضای خالی پشت سقف کاذب، می‌توان انواع عایق‌های صوتی و حرارتی را استفاده کرد. در عین حال در این فضا می‌توان به تاسیسات الکتریکی مانند سیم‌کشی و مکانیکی همچون لوله‌های آب و فاضلاب دسترسی داشت.

محمدی عنوان کرد: سرعت اجرایی بسیار بالا، انعطاف در معماری و دستیابی آسان به مشخصات فنی مورد نیاز طراح از مهم‌ترین مزایای اجرای سقف کاذب فولادی است. به این موارد باید اجرای آسان، دقت بالا با توجه به استانداردهای موجود و ایمنی در برابر زلزله را نیز اضافه کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، سه نوع سقف کاذب شامل D112a، D112b و خود ایستا مهم‌‌ترین ساختارهای این نوع سقف‌های فولادی در صنعت ساختمان هستند که ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی در ساختمان‌های گوناگون دارند.

مدیرعامل شرکت پادیر گستر پاسارگاد خاطرنشان کرد: در استانداردهای کشور آلمان، از ورق‌های قلع‌اندود با گریدهای بالاتر استفاده می‌شود. تمامی محصولات زیرسازی برای سقف کاذب فولادی، هم در بخش دیواره درایوال و هم در بخش سقف با استفاده از ورق‌های نسبتا ضخیم قلع‌اندود فولادی ساخته می‌شوند. میزان مصرف این ورق‌ها حدود دو تا سه کیلوگرم به ازای هر متر مربع است.

محمدی افزود: ضخامت‌های گوناگونی از ورق قلع‌اندود در بازار وجود دارند اما برای ساخت سقف کاذب فولادی تنها باید از نوع ضخیم آن استفاده کرد.

ساختمان‌هایی که بیشتر عمر می‌کنند

مدیرعامل شرکت پادیر گستر در خصوص علت استفاده از ورق قلع‌اندود در ساخت سقف کاذب، عنوان کرد: استفاده از این ورق‌ها باعث می‌شود ساختمان عمر بیشتری داشته باشد؛ زیرا مقاومت ورق‌های یاد شده در مقابل هوازدگی، خوردگی و رطوبت بسیار بالا است. در نتیجه، ساختمان‌هایی که از ورق‌های قلع‌اندود در ساخت آن‌ها استفاده شود، معمولا یک تا دو دهه بیشتر از سایر ساختمان‌ها بدون تغییر می‌مانند. ضمن اینکه در برخی مواقع، به ویژه در صورت عدم دسترسی به موقع به ورق قلع‌اندود، ممکن است ورق گالوانیزه جایگزین شود؛ چراکه این نوع ورق نیز تقریبا ویژگی‌هایی مشابه با ورق قلع اندود همچون مقاومت به خوردگی و هوازدگی دارد؛ با این حال، عمده ورق مورد استفاده ورق قلع‌اندود است.

محمدی اظهار کرد: در صورت استفاده از هر نوع ورق دیگری مانند ورق سیاه یا حتی ورق روغنی به جز ورق قلع‌اندود، به طور حتم ورق مورد نظر طی چند سال دچار خوردگی می‌شود و ممکن است ساختمان را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه شرکت پادیر گستر پاسارگاد یک پیمانکار است، خاطرنشان کرد: شرکت کناف به عنوان شرکت مادر، تامین مواد اولیه ازجمله ورق قلع‌اندود فولادی را برعهده دارد و شرکت ما جزو عاملین رسمی آن است. به همین دلیل، تامین مواد اولیه بر عهده شرکت ما نیست و خود شرکت کناف با توجه به سفارش‌های دریافتی برای کار، اقدام به تامین مواد اولیه می‌کند. علاوه‌براین، شرکت کناف در بسیاری از مواقع، ورق را به صورت آماده و برش خورده، خریداری کرده و پس از آماده‌سازی آن، در اختیار شرکت ما برای نصب در ساختمان‌ها قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پادیر گستر پاسارگاد به تامین ورق اشاره و بیان کرد: در گذشته که شرایط اقتصادی بهتر بود و تحریم‌ها هنوز به این اندازه گسترده نشده بود، از سوی شرکت کناف واردات ورق قلع‌اندود صورت می‌گرفت. در شرایط کنونی تامین مواد اولیه به ویژه ورق قلع‌اندود از تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود و شرکت فولاد مبارکه نیز مهم‌ترین تامین‌کننده این ورق‌ها برای شرکت کناف است.

چشم‌انداز نامطلوب ساخت و ساز

محمدی وضعیت بازار ساخت‌ و ساز و سقف کاذب را به ‌عنوان یکی از مصرف‌کنندگان ورق قلع‌اندود نامطلوب دانست و اذعان کرد: سیاست و استراتژی مشخصی در رابطه با ساخت و ساز در کشور وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط کنونی سازندگانی که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از عملیات خود را تکمیل کرده‌اند، تنها به فکر اتمام پروژه خود هستند تا سریع‌تر به نقدینگی مطلوبی دست یابند. برخی دیگر که سفارش داده و اقدام به تامین مواد اولیه خود هنگام ارزان‌تر بودن ورق فولادی کرده بودند؛ در حال انجام پروژه‌های خود هستند. با این حال، به نظر نمی‌رسد رونق چندانی در این بازار وجود داشته باشد و سرمایه‌گذاران تمایل نسبتا کمی به اخذ پروانه ساخت و مجوز جدید باشند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1279

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است