• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

آغاز تعمیرات ماشین چدن‌ریزی کوره بلند ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 9154
  • 11 دی 1401 - 7:03
آغاز تعمیرات ماشین چدن‌ریزی کوره بلند ذوب آهن اصفهان
معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن‌ریزی کوره بلند شرکت، گفت: در کارگاه چدن‌ریزی این بخش، دو ماشین وجود دارد که هم‌اکنون تعمیرات ماشین شماره دو چدن‌ریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف 24 روزه و از روز شنبه 26 آذر ماه آغاز شده است.

معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن‌ریزی کوره بلند شرکت، گفت: در کارگاه چدن‌ریزی این بخش، دو ماشین وجود دارد که هم‌اکنون تعمیرات ماشین شماره دو چدن‌ریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف ۲۴ روزه و از روز شنبه ۲۶ آذر ماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محسن عسکری در خصوص اینکه تعمیرات با چه هدفی انجام می‌گیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، بیان کرد: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامه‌ریزی هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدن‌ریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره بلندها، سرویس و نگهداری، آماده به کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسی‌های نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن‌ریزی در برنامه کار قرار گرفت.

وی، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی،تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتن‌ریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.

معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در این تعمیرات سه شیفته و در هر شیفت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره بلند و دیگر مدیریت‌های مختلف کارخانه نقش‌آفرین هستند، اظهار کرد: مدیریت‌های نت مکانیک، نت ساختمان، راهبری ماشین‌آلات و خودروهای سنگین، راه‌آهن و ترابری، امور فنی و ایمنی و آتش‌نشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین شده این تعمیرات با کیفیت مطلوب به پایان برسد.

روح‌الله هادی، سرپرست دفتر فنی بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان در این خصوص تصریح کرد: طبق استاندارد تعریف شده برای تعمیرات در بخش‌های گوناگون کارخانه، دفاتر فنی از ماه‌ها پیش برای انجام پروژه‌های تعمیراتی و به منظور تهیه نقشه‌ها و ساخت قطعات مورد نیاز وارد عمل می‌شوند.

وی ابراز کرد: برای انجام این تعمیرات، بالغ بر ۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه و جهت ساخت به کارگاه‌های مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال شد.

ابوالفضل شمسایی، مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این رابطه یادآور شد: ماشین چدن‌ریزی شماره دو به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهره‌برداری ذوب آهن تاکنون، تعمیرات اساسی از روز شنبه ۲۶ آذر ماه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ بر ۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به‌ ویژه در تیرها و ستون‌ها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام شد و قطعات جایگزین به زودی در ماشین قرار گرفته و مونتاژ می‌شوند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9154

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.