معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدنریزی کوره بلند شرکت، گفت: در کارگاه چدنریزی این بخش، دو ماشین وجود دارد که هماکنون تعمیرات ماشین شماره دو چدنریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف ۲۴ روزه و از روز شنبه ۲۶ آذر ماه آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محسن عسکری در خصوص اینکه تعمیرات با چه هدفی انجام میگیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، بیان کرد: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامهریزی هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدنریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره بلندها، سرویس و نگهداری، آماده به کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسیهای نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدنریزی در برنامه کار قرار گرفت.
وی، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی،تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتنریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.
معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در این تعمیرات سه شیفته و در هر شیفت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره بلند و دیگر مدیریتهای مختلف کارخانه نقشآفرین هستند، اظهار کرد: مدیریتهای نت مکانیک، نت ساختمان، راهبری ماشینآلات و خودروهای سنگین، راهآهن و ترابری، امور فنی و ایمنی و آتشنشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین شده این تعمیرات با کیفیت مطلوب به پایان برسد.
روحالله هادی، سرپرست دفتر فنی بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان در این خصوص تصریح کرد: طبق استاندارد تعریف شده برای تعمیرات در بخشهای گوناگون کارخانه، دفاتر فنی از ماهها پیش برای انجام پروژههای تعمیراتی و به منظور تهیه نقشهها و ساخت قطعات مورد نیاز وارد عمل میشوند.
وی ابراز کرد: برای انجام این تعمیرات، بالغ بر ۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه و جهت ساخت به کارگاههای مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال شد.
ابوالفضل شمسایی، مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این رابطه یادآور شد: ماشین چدنریزی شماره دو به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهرهبرداری ذوب آهن تاکنون، تعمیرات اساسی از روز شنبه ۲۶ آذر ماه آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ بر ۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به ویژه در تیرها و ستونها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام شد و قطعات جایگزین به زودی در ماشین قرار گرفته و مونتاژ میشوند.
انتهای پیام//