• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت سنگ آهن ایران مرکزی بافق عنوان کرد:

اتفاقی بزرگ در حوزه‌ معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

  • کد خبر : 19201
  • 31 اردیبهشت 1402 - 7:07
اتفاقی بزرگ در حوزه‌ معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: اکتشاف ذخیره‌ها و مجموعه‌های معدنی اتفاقی بزرگ در حوزه‌های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت سنگ آهن است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن ایران مرکزی بافق گفت: اکتشاف ذخیره‌ها و مجموعه‌های معدنی اتفاقی بزرگ در حوزه‌های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت سنگ آهن است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق، مجتبی حمیدیان معدن آنومالی ۸ ناریگان را از معادن غنی منطقه بلوک مرکزی ایران دانست و بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که از این معدن صورت گرفته است، در دو بلوک از چهار بلوکی که وجود دارد، حدود ۱۵۰ میلیون تن ذخیره زیرزمینی داریم و در دو بلوک دیگر، حدود ۶ میلیون تن ذخایر سطحی داریم. اکنون در حال برداشت ذخایر سطحی و دانه‌بندی آن هستیم و اولین محموله طی چند هفته گذشته وارد شرکت سنگ آهن مرکزی شد.

وی افزود: عملیات اکتشاف نیز به موازات کار پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود با عملیات اکتشافی و استخراجی که در این معدن داریم، تداوم تامین خوراک برای شرکت سنگ آهن ایران مرکزی و توسعه آن در سال‌های آتی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با بیان اینکه هر کدام از معادنی که در منطقه وجود دارد، زمانی برای دسترسی به حجم ذخایر قابل قبول دارد، اظهار داشت: سیاست ما این است که به موازات روی هر کدام از معادن منطقه با توجه به زمان دسترسی کار کنیم تا بتوانیم هم ترکیب سنگ قابل قبولی داشته باشیم و هم در زمان مورد نیاز به حجم سنگ قابل قبول دسترسی پیدا کنیم.

حمیدیان یکی از مباحث دیگر که سیاست آن از معدن آنومالی ۸ آغاز شده را با توجه به شرایط کشور و دیگر مناطق در گذشته، معادن راحت و سهل الوصولی دانست که در بحث اکتشاف مورد غفلت قرار گرفته است و تاکید کرد: اکنون با توجه ویژه به این حوزه ما نیز موضوع اکتشاف را در منطقه شروع کردیم. در اطراف معدن آنومالی ۸ ذخایر و مجموعه‌های دیگری وجود دارد که با کمک پیمانکاران و ظرفیت‌های شرکت سنگ آهن عملیات اکتشافی را پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: سال‌های سال این مجموعه وجود داشته است و می‌توانسته با ۶ میلیون تن ذخیره کمک به فعالیت‌های معدنی کند اما این امر عملیاتی نشده و ما به دنبال آن هستیم تا بقیه ذخیره‌ها و مجموعه‌ها را شناسایی و با مشارکت مجموعه‌های مختلف بتوانیم آن‌ها را فعال کنیم تا اتفاق بزرگی در حوزه‌های معدنی و تامین مواد اولیه هم برای شرکت سنگ آهن مرکزی و هم سایر فعالان حوزه معدنی بیفتد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با ابراز رضایت از سرعت برداشت در مجموعه معدنی شهید احمدی روشن و دستیابی به اولین محموله‌ها، خاطرنشان کرد: عملیات اکتشافی نیز به موازات در حال انجام است. طی صحبت‌هایی که انجام گرفت، برنامه داریم سرعت عملیات برداشت را جلو ببریم و با مدل اقتصادی که در حال طراحی است، بتوانیم تمام این عملیات را تا انتهای پروژه مدیریت کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19201

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.