• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج:

اجرای طرح‌های توسعه‌ای، با هزار اما و اگر مواجه است

  • کد خبر : 3348
  • 02 مهر 1399 - 19:29
اجرای طرح‌های توسعه‌ای، با هزار اما و اگر مواجه است
مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج گفت: باید بازنگری جامعی در طرح‌ها و قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری‌های نوین صورت گیرد زیرا با قوانین قدیمی نه تنها قدم از قدم برداشته نمی‌شود بلکه صنعتگران و سرمایه‌گذاران به دام بروکراسی‌های اداری می‌افتند.

مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج گفت: باید بازنگری جامعی در طرح‌ها و قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری‌های نوین صورت گیرد زیرا با قوانین قدیمی نه تنها قدم از قدم برداشته نمی‌شود بلکه صنعتگران و سرمایه‌گذاران به دام بروکراسی‌های اداری می‌افتند.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: بی‌ثباتی قیمتی و آشفتگی بازار بر روند کاری ما به عنوان تولیدکننده کاتد مسی تاثیر چندانی نگذاشته است. مواد اولیه مورد نیاز خود را از معدنی که در اختیار داریم، تامین می‌کنیم. سنگ مس از معدن استخراج شده و وارد کارخانه می‌شود و ادامه مراحل فرآوری و تولید مس تسویه شده در واحد مربوطه انجام می‌‌شود. چند ماه گذشته با افت اندک تولید مواجه شدیم که با همت کارکنان مجموعه و همچنین با افزایش تعداد ماشین‌آلات توانستیم کاهش ایجاد شده را جبران کنیم.

وی افزود: کاتد مس، ماده اولیه صنایع بسیاری همچون الکترونیک، سیم و کابل و ساختمان است و به طور کلی کاتد مس به عنوان ماده اولیه در تمام صنایعی که با مس سر و کارد دارند استفاده می‌شود. کاتد مس دارای خلوص ۹۹٫۹۹ درصد است و رسانایی بالایی دارد؛ به همین دلیل بهترین گزینه ممکن برای استفاده در تولید سیم و کابل و قطعات الکترونیکی به حساب می‌آید. ما به عنوان تولیدکننده کاتد سعی داریم مشتریان داخلی خود را حفظ کنیم و با وجود محدودیت‌های صادراتی، وقت خود را صرف صادرات به طور مستقیم نکنیم و از طریق شرکت‌های واسطه‌ای که در ابن زمینه فعال هستند، محصول خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم.

تولید دانش‌بنیان کاتد مس

مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج تصریح کرد: کیفیت کاتد تولیدی مجموعه فراتر از استانداردهای جهانی است. با عیاری بالغ بر ۹۹٫۹۹۵ درصد کاتد را تولید و عرضه می‌کنیم.این نشان از بهره‌‌‌مندی از تجهیزات و خط تولید مدرن است که می‌توان تا این میزان خلوص مس را افزایش داد. تکنولوژی مورد استفاده ما از دو بخش تشکیل می‌شود؛ یک بخش عمومی که در دنیا به طور مشترک استفاده می‌شود و قسمتی که دانش‌بنیان بوده و توسط مهندسین مجرب مجموعه پایه‌ریزی شده و به مرحله اجرا درآمده است. افزایش عیار کاتد تولیدی علاوه بر نوع ماشین‌آلات به تکنولوژی و نوآوری‌هایی که به کار گرفته‌ایم نیز بستگی دارد. بخش عمومی تولید به روش لیچینگ انجام می‌شود و در مراحل تولید کاتد برای اینکه بتوان سایر عناصر مزاحم را نیز حذف کنیم با سایر کارخانه‌های تولیدکننده کاتد متفاوت عمل کرده‌ایم و به جرات می‌توان گفت که حدود ۴۰ درصد روش تولیدی ما متفاوت و کاربردی‌تر نسبت به سایر واحدهای تولیدی است.

با وجود اخذ تمام مجوزها اما در نقطه صفر هستیم

ابراهیمی در خصوص مشکلات موجود در صنعت تولید کاتد توضیح داد: ما به عنوان یکی از صنعتگران در این کشور به قدری دغدغه و معضل داریم که اصلا قابل شمارش و بیان نیست و در یک جمله نمی‌گنجد. در سال ۱۳۹۳ تمام مجوزها را برای احداث کارخانه در تهران اخذ کردیم اما تا به امروز به دلیل چالش‌های مختلفی که ایجاد شده، تاکنون موفق به عملی کردن برنامه درازمدت خود نشده‌ایم. معدن ما در استان تهران واقع است و تمام مجوزهای لازم را از ارگان‌های مربوطه گرفته‌ایم اما دلیل مخالفت مسئولین را نمی‌دانیم. فعالیت ما جزو دانش صنعت سبز محسوب می‌شود و در شهرک صنعتی اشتهارد در کنار واحدهای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنیم و آلایندگی برای محیط زیست نداریم. حال باید از وزرات صمت و منابع طبیعی استان تهران پرسید که چرا با تمام وجود اخذ تمام مجوزها، اجازه احداث کارخانه در شهر تهران صادر نمی‌شود؟!

وی اضافه کرد: مجوزهای مربوط به محیط زیست، آب، برق، گاز، راه‌‌سازی و هر آنچه لازم است را اخذ کرده‌ایم و پرونده ما وارد مرحله اجرای طرح‌های زیربنایی استان شده و تمام مسئولین مربوطه نیز آن را امضا کرده‌اند اما زمانی که کار به مرحله اجرا رسید اداره منابع طبیعی اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد در زمین مورد نظر چنین کارخانه‌ای احداث شود و بعد از چند سال پیگیریبه نقطه صفر رسدیم. به این ترتیب، یک پروژه با ارزش و دارای ظرفیت تولید بالا و اشتغال‌زا برای جوانان کشور با اعمال نظر برخی مسئولین متوقف شد. ما تحت تحریم کشورهای اروپایی و آمریکا نیستیم بلکه دچار خودتحریمی هستیم و عوامل داخلی به جای باز کردن گره‌ای از مشکلات صنعتگران تنها سنگ‌اندازی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج در ادامه یادآور شد: قابل ذکر است که مسئولین رده بالا در تمام سخنرانی‌ها و جلسات به صورت شفاهی از تولیدکننده و توسعه صنعت حمایت می‌کنند اما مسئولین و کارشناسان رده پایین در ارگان‌های مختلف به چنین مفاهیمی معتقد نیستند و به شیوه سلیقه‌ای خود عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: مجموعه آلیاژسازان کرج دارای یک واحد آموزشی نیز دارد که در این واحد در راستای افزایش دانش فنی و علمی کارکنان برنامه‌های مختلفی تبیین و اجرا می‌شود. در حال حاضر با احداث فازهای ۲ و ۳ در اطراف مجموعه کنونی نیز با مشکل مواجه هستیم و علی‌رغم موافقت استانداری، برخی مسئولین امر نه تنها مخالفت می‌کنند بلکه راه‌حلی را نیز پیش روی ما نمی‌گذارند.

ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه در کشور به حدی قوانین دست‌‌وپاگیر زیاد است که هر مسئولی برای انجام ندادن وظیفه خود می‌تواند یکی از این قوانین را ملاک قرار دهد و ارباب‌رجوع را وارد چرخه بروکراسی کند. باید بازنگری جامعی در طرح‌ها و قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری‌های نوین صورت گیرد زیرا با قوانین قدیمی قدم از قدم برداشته نمی‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3348

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است