• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

ادامه مزایده محدوده‌های معدنی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 15401
  • 15 فروردین 1402 - 10:40
ادامه مزایده محدوده‌های معدنی در سال ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت گفت: تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادن در اختیار وزارت صمت با هدف واگذاری تصدی‌گری دولت در واحدهای بلوکه شده به مردم مانند سال گذشته انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت گفت: تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادن در اختیار وزارت صمت با هدف واگذاری تصدی‌گری دولت در واحدهای بلوکه‌شده به مردم مانند سال گذشته انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، مهدی حمیدی بیان کرد: تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادن در اختیار وزارت صمت سال گذشته در دو نوبت با هدف واگذاری تصدی‌گری دولت در واحدهای بلوکه شده به عموم مردم، مورد مزایده قرار گرفت و این روند در سال جاری هم ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: مواد معدنی که از معادن استخراج می‌شود، در صنایع معدنی و کارخانجات مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. از این رو معدن نقش بسیار مهمی در اقتصاد، اشتغال محرومیت‌زدایی و استفاده بهینه از ذخایر و ظرفیت‌های موجود در کشور دارد.

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت عنوان کرد: بدون شک برنامه‌ریزی‌های لازم برای رسیدن به رشد بالاتر در حوزه معدن صورت گرفته است و برای دستیابی به رشد بیشتر در این حوزه، تلاش‌های مضاعفی در سال پیش رو انجام خواهد شد. تنوع مواد معدنی در ایران بسیار زیاد است و به تبع کارخانه‌های صنایع معدنی مختلفی نیز به همین واسطه در اقصی نقاط کشور احداث و در حال بهره‌برداری است.

حمیدی مطرح کرد: خوشبختانه در خصوص تامین ماشین‌آلات مورد نیاز حوزه معدن در کشور با هدف نوسازی ماشین‌آلات، برنامه‌ریزی و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. نوسازی ماشین‌آلات بخش معدن در تولید مواد معدنی و قیمت تمام شده در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه این است که هم رشد تولید مواد معدنی در ایران افزایش پیدا کند و هم اینکه بتوان مواد مورد نیاز کارخانجات فعال در حوزه صنایع معدنی کشور را به معنای واقعی تامین کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15401

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.