• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

ارزیابی مثبت چشم‌انداز طلا در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 9760
  • 19 دی 1401 - 10:58
ارزیابی مثبت چشم‌انداز طلا در سال ۲۰۲۳
شورای جهانی طلا در چشم‌انداز خود برای سال 2023 برای طلا، با وجود میزان بالای بلاتکلیفی پیرامون وضعیت رکود اقتصادی در این سال ارزیابی عملکردی پایدار اما مثبت را ارائه داد. در واقع می‌توان بیان کرد که اقتصاد جهانی در یک مرحله حساس قرار دارد.

شورای جهانی طلا در چشم‌انداز خود برای سال ۲۰۲۳ برای طلا، با وجود میزان بالای بلاتکلیفی پیرامون وضعیت رکود اقتصادی در این سال ارزیابی عملکردی پایدار اما مثبت را ارائه داد. در واقع می‌توان بیان کرد که اقتصاد جهانی در یک مرحله حساس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از وب سایت «Mining.com»، در فضایی که نظرهای مخالف و موافق متعددی پیرامون چشم‌انداز رشد ضعیف‌ اقتصاد جهانی و رکود کوتاه‌مدت، کاهش و افزایش تورم برای فلز طلا وجود دارد و با توجه به افزایش حداکثری نرخ بهره در کشورهای توسعه‌یافته، شورای جهانی طلا عنوان کرد که رکود اقتصادی نسبی و کاهش درآمدها از نظر تاریخی بر روی قیمت طلا عملکرد مثبتی داشته است و تضعیف بیشتر ارزش دلار آمریکا در کنار کاهش تورم می‌تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

این ارزیابی پیش‌بینی می‌کند که رشد اقتصادی در چین در سال آینده بهبود می‌یابد که موجب می‌شود تقاضای مصرف‌کنندگان برای این فلز گران‌بها افزایش پیدا کند. به علاوه پیش‌بینی می‌شود که بازده اوراق قرضه بلندمدت تا جایی که منجر به تاثیرگذاری منفی بر قیمت طلا نشود، احتمالا بالا خواهد ماند.

در نهایت کشمکش بر سر مسائل ژئوپلتیکی در جهان افزایش می‌یابد که این موضوع منجر به تبدیل فلز طلا به یک دارایی با ارزش به منظور پوشش ریسک‌های مالی می‌شود.

با این وجود، شورای جهانی طلا هشدار می‌دهد که تغییر وضعیت رشد اقتصادی به یک روند رشد آهسته بالقوه و ثابت که از رکود اقتصادی جلوگیری می‌کند، می‌تواند تاثیر منفی بر قیمت طلا بگذارد و به نفع دارایی‌هایی که به منظور پوشش ریسک‌های مالی به‌کار می‌روند، عمل کند. به علاوه روند رشد کند اقتصاد، موجب ادامه فشار بر روند تولید و توزیع کالاها در نیمه اول سال آینده خواهد شد و باعث کاهش قیمت طلا می‌شود.

با بررسی سناریوهای مختلف، شورای جهانی طلا با دلیل عنوان می‌کند که قیمت طلا در پنج دوره از هفت دوره رکود اخیر بازدهی مثبتی داشته است و کاهش شدید رشد اقتصادی عاملی کافی برای افزایش قیمت طلا نیست؛ به خصوص اگر نرخ تورم افزایش یابد.

با در نظر داشتن ارزش دلار آمریکا، شورای جهانی طلا خاطرنشان می‌کند که افزایش ارزش دلار از لحاظ تاریخی بر قیمت طلا تاثیر مثبتی دارد و بازدهی مثبتی در حدود ۸۰ درصد در برخی مواقع برای طلا به ارمغان می‌آورد. همچنین هنگامی که صحبت از ریسک مسائل ژئوپلیتیکی به میان می‌آید، شورای جهانی طلا بخش بزرگی از انعطاف‌پذیری قیمت و پریمیوم طلا در سال ۲۰۲۲ را به ریسک ژئوپلیتیکی نسبت می‌دهد. این در حالی است که تاثیر عوامل مختلف بر بازدهی طلا به طور کامل از نظر تاریخی توصیف نشده است.

در این ارزیابی‌ها بیان شده است که رشد اقتصادی در چین بهبود خواهد یافت. به علاوه‌ نشانه‌هایی از کاهش محدودیت‌های اعمال شده در خصوص بیماری کرونا در چین وجود دارد. همچنین سازمان‌های ناظر نشانه‌هایی از حمایت از بازار املاک از طریق اعطای اعتبار به توسعه‌دهندگان و کاهش محدودیت‌های حجم خرید در چین را مشاهده و اعلام کردند. به علاوه از این ارزیابی نتیجه‌گیری می‌شود که اقدامات حمایتی ممکن است به تثبیت سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و تقاضای مسکن و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان در بازار کمک کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9760

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.