• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت آریانا:

استفاده از لوله برنجی در تولید شیرآلات بهداشتی با کیفیت

  • کد خبر : 4797
  • 16 اردیبهشت 1398 - 11:08
استفاده از لوله برنجی در تولید شیرآلات بهداشتی با کیفیت
مدیرعامل شرکت آریانا گفت: شرکت آریانا تولیدکننده انوع شیرآلات بهداشتی است که در تولید آن‌ها از مقاطع و لوله برنجی به‌کار برده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آریانا گفت: شرکت آریانا تولیدکننده انوع شیرآلات بهداشتی است که در تولید آن‌ها از مقاطع و لوله برنجی به‌کار برده می‌شود.

هادی دانشی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: نوسانات قیمت مواد اولیه، همراه نبودن دولت با تولیدکننده برای واردات برخی از اقلامی که در داخل کشور تولید نمی‌شود؛ دو معضل اصلی بازار است. در حال حاضر تنها بازار خارجی برای فروش شیرآلات مساعد است و بیشتر تولیدکنندگان تمایل به فعالیت در بازارهای صادراتی دارند، نوسانات و افزایش قیمت‌ها ‌باعث شده تا توان خرید مردم کاهش یابد و تمایلی به خرید برخی اقلام غیرضروری نداشته باشند، به طور مثال شیری که قیمت آن۱۵۰ هزار تومان بود، به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است؛ معلوم است که تمایل به خرید کاهش می‌یابد. با هزینه ۵۰۰ هزار تومان تنها می‌توان ارزان‌ترین شیر موجود در بازار را خریداری کرد، در حالی که پیش از این شاید با ۸۰۰ هزار تومان می‌توانستیم بهترین شیر را خریداری کنیم که الآن اگر بخواهیم همان شیر با همان کیفیت را بخریم باید چهار میلیون هزینه کنیم که مبلغ زیادی است، البته این افزایش قیمت تنها برای مصرف‌کننده نبوده بلکه مواد اولیه نیز افزایش قیمت داشته و توان تولیدکنندگان را برای تولیدات بیشتر کاهش داده است.

عراق و سوریه خواستگاران پر و پا قرص شیرآلات ایرانی

وی در خصوص صادرات این شرکتک بیان کرد: بیشترین صادرات ما به کشورهای عراق و سوریه است و این دو کشور بیشترین درخواست خرید شیرآلات ایرانی را دارند، با اوضاع و شرایط اقتصادی کنونی، بازارهای خارجی به ویژه بازار کشورهای عرب، بازار هدف خوبی هستند، البته ما دو رقیب نیز در منطقه داریم، رقبای ما یعنی ترکیه و چین به دلیل مشوق‌های صادراتی که دولتشان به آن‌ها می‌دهد، بسیار راحت‌تر از ما فعالیت می‌کنند و همین دلیلی است که در رقابت با صادرکننده ایرانی موفق‌تر باشند. البته دولت ایران نیز تا چند سال گذشته جوایز صادراتی اختصاص می‌داد که چند سالی است همان جوایز را نیز نمی‌دهند؛ با همه این تفاسیر بازار منطقه نسبت به بازار داخلی، برای ما بازار مطلوب‌تری است. در سال‌های ۸۸- ۸۹ طرح‌های تشویقی مثل تخصیص سهام برای صادرکنندگان وجود داشت که امروزه آن طرح‌ها نیز وجود ندارد.

تامین مواد اولیه بزرگترین چالش تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی است

مدیرعامل شرکت آریاناگفت: دولت با ثابت نگه داشتن قیمت مواد اولیه می‌تواند کمک شایانی به تولیدکننده داخلی کند و درخواست فعالان صنعت ما از دولت نیز همین حمایت از تولیدکننده در دو بخش تامین مواد اولیه و صادرات است، مشکلات زیادی در بحث تامین اولیه به جز قیمت بالا و در دسترس نبودن آن وجود دارد، به طور مثال تولیدکننده شیرآلات بهداشتی نمی‌تواند مستقیما از شرکت‌هایی همچون شرکت ملی صنایع مس ایران، مس مورد نیاز مجموعه خود را خریداری کند و مجبور است از طریق بازار اقدام به خرید قراضه و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود کند. امکان خرید مستقیم مس از بورس به دلیل کمبود نقدینگی و نبود توان مالی برای دریافت اعتبارنامه، وجود ندارد؛ با توجه به اینکه هم مس و هم روی تولید داخلی است نباید تا این حد دسترسی به این مواد دشوار باشد. خرید از بورس برای ما عاقلانه نیست چون باید یک مبلغی را برای مدت زمان مشخصی در حساب آن برای دریافت اعتبار نامه داشته باشیم و پس از صرف این زمان، هنگام خرید نیز باید مبلغ مس خریداری شده را به‌روز پرداخت کنیم؛ بنابراین عملا نه‌تنها نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم بلکه پول خودمان را نیز مدتی مسدود کرده‌ایم بدون آنکه بتوانیم با قیمت مناسب مس خریداری کنیم، پس ترجیح ما خرید از بازار آزاد است.

شمش مس مورد نیاز خود را از بازار آزاد می‌خریم

وی ادامه داد: ما برای ساخت شیرآلات بهداشتی عموما شمش مس می‌خریم که متاسفانه الآن با توجه به مسائل عنوان شده، قراضه را جایگزین آن کرده‌ایم، البته استفاده از شمش یا قراضه روی کیفیت نهایی محصول به دلیل عیار شدن آن تاثیر چندانی ندارد، آنالیز‌های متعددی انجام می‌شود تا مواد اولیه مصرفی کیفیت مناسبی داشته باشد، البته منظور از خرید قراضه نیز همان شمش‌هایی است که در کوره زمینی تبدیل به شمش می‌شوند و مراحل متعددی روی آن انجام می‌شود تا مس مصرفی کیفیت مناسب را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آریانا عنوان کرد: به غیر از مس و روی که برای تولید برنج خریداری می‌کنیم، برای تولید شیرآلات از لوله برنجی نیز استفاده می‌کنیم، از لوله برای قسمت خروجی شیرآلات استفاده می‌شود، لوله را از شرکت‌های تولیدکننده خریداری کرده و برش می‌زنیم و پس از مرحله تراشکاری، این لوله‌ها آب‌کاری می‌شوند؛ به غیر از لوله، از شمش‌های گرد، چهار پر و شش پر نیز در تولید شیرآلات استفاده می‌شود.

دانشی گفت: برای لوله‌های خروجی آب، از دو طریق می‌توان لوله مورد نظر را تهیه کرد، این لوله‌ها یا از طریق ریخته‌گری تولید می‌شوند و یا همان طور که گفته شد لوله برنجی خریداری شده و مراحل ذکر شده روی آن انجام می‌شود. ضخامت لوله‌ها نیز از ۰٫۷ تا ۱ میلی‌متر است که با روش خم‌کاری به اشکال نهایی تبدیل می‌شوند. به غیر از لوله خروجی شیرآلات آشپزخانه، برای تولید علم یونیکا در شیرآلات حمام نیز از لوله برنجی استفاده می‌شود.

تولید شیرآلات سرطان‌زا در چین

وی افزود: برای تولید شیرآلات فقط باید از برنج با ترکیب ۶۰ درصد مس و ۴۰ درصد روی استفاده کرد، البته کشور چین به غیر از مس و روی از سرب نیز به دلیل ارزان‌تر بودن، استفاده می‌کند؛ سرب با آب واکنش شیمیایی می‌دهد و سبب سمی شدن آب شده و آب آشامیدنی را سرطان‌زا می‌کند. البته استفاده از شیرآلات سرب‌دار در بلند مدت موجب بروز اینگونه مشکلات می‌شود و تاثیرش را آنی نشان نمی‌دهد.

شیرآلات ایران در دنیا شهره است

مدیرعامل شرکت آریانا در پایان گفت: از نظر کیفیت شیرآلات تولید ایران، در بین چهار کشور اول دنیا قرار می‌گیرد؛ کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و ایران بهترین شیرآلات جهان را تولید می‌کنند. در بحث صادرات، با اینکه نمی‌توانیم با کشورهای اروپایی معاملات بانکی داشته باشیم و عملا میزان صادرات ما نیز به این کشورها صفر است اما وضعیت صادرات ما بد نیست.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4797
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است