• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

بازار طلای جهانی داغ شد

  • کد خبر : 10071
  • 24 دی 1401 - 7:04
بازار طلای جهانی داغ شد
قیمت طلا روز جمعه 23 دی ماه و پیش از تعطیلی بازار به بالاترین حد خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید و بالاتر از سطح یک هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا کاهش تورم در ایالات‌ متحده امیدها را برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد.

قیمت طلا روز جمعه ۲۳ دی ماه و پیش از تعطیلی بازار، به بالاترین حد خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید و بالاتر از سطح یک هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا کاهش تورم در ایالات‌ متحده، امیدها را برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۹۲۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که این قیمت بالاترین میزان از پایان ماه آوریل ۲۰۲۲ بود. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به یک هزار و ۹۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. این فلز تاکنون در این هفته ۲.۹ درصد افزایش یافته است. داده‌های روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌ متحده برای اولین‌ بار در بیش از ۳۰ ماه گذشته در ماه دسامبر کاهش یافت.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو به دنبال این داده‌ها، از ادامه روند کاهشی تورم در ماه دسامبر ابراز آرامش کردند که راه را برای کاهش احتمالی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست بعدی سیاست خود در ماه فوریه هموار کرد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر‌بازده را کاهش می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، خرید در چین پرمصرف قبل از تعطیلات سال نو که از ۲۱ ماه ژانویه آغاز می‌شود، افزایش می‌یابد. دلار آمریکا بدترین هفته خود را در بیش از یک ماه گذشته پیش می‌برد و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

بر اساس گزارشی از ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با جهش ۲.۱ درصدی به ۲۴ دلار و ۲۸ سنت رسید که بالاترین رشد هفتگی خود از هفته ۲۳ ماه دسامبر را ثبت کرد. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۶۵دلار و ۶۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۷۸۸ دلار و ۸۵ سنت رسید و هر دو فلز در مسیر کاهش هفتگی قیمت قرار گرفتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10071

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.