• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
استاندار کرمان:

برای رفع موانع صادراتی مس شهید باهنر، تمامی راهکارها را پیگیری خواهیم کرد

  • کد خبر : 18460
  • 20 اردیبهشت 1402 - 10:15
برای رفع موانع صادراتی مس شهید باهنر، تمامی راهکارها را پیگیری خواهیم کرد
استاندار کرمان در بازدید از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ضمن حضور در غرفه شرکت صنایع مس شهید باهنر و گفت‌وگو با مدیرعامل این شرکت، از نزدیک با روند فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی مس باهنر آشنا شد.

استاندار کرمان در بازدید از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، ضمن حضور در غرفه شرکت صنایع مس شهید باهنر و گفت‌وگو با مدیرعامل این شرکت، از نزدیک با روند فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی مس باهنر آشنا شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر، محمدمهدی فداکار ضمن تبریک دستاوردهای صادراتی مس شهید باهنر و انتخاب این شرکت به عنوان واحد صادراتی نمونه استان، از تلاش‌های صورت گرفته در این شرکت تقدیر و قدردانی کرد و پس از شنیدن مشکلات مربوط به تهیه کاتد مس، اعلام کرد که ضمن بررسی موارد مطرح شده، راهکارهای برطرف کردن مشکلات این حوزه را پیگیری خواهد کرد.

مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر نیز در جریان بازدید استاندار کرمان از غرفه این شرکت، ضمن قدردانی از وی برای حضور در غرفه مس باهنر، توجه استاندار به مشکلات شرکت‌ها را با ورود به جزئیات و بررسی دقیق مشکلات، از ویژگی های منحصر به فرد فداکار برشمرد.

وی تصریح کرد: گذشته از تمام دستاوردهای صادراتی به‌دست آمده در سالیان گذشته، با وجود اینکه در سال قبل به دلایلی که خارج از حوزه اختیارات ما بود، دچار کاهش چشمگیر صادرات شدیم اما باز هم صادرکننده نمونه باقی ماندیم.

ضیایی ادامه داد: اگر ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های صادرشده و همچنین سیاست‌های تهیه کاتد بخواهد همچون سال گذشته شرکت را در تنگنا قرار دهد، دیگر امکان ادامه فعالیت صادراتی برای مس باهنر مقدور نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر مطرح کرد: تصویب اخذ عوارض صادراتی که اخیرا ابلاغ شده و همچنین تفاوت نرخ ارز در بازار آزاد و نرخ ارزی که در سامانه نیما برای رفع تعهد صادراتی تعیین شده است، باعث شده در شرایط کاهش قیمت جهانی مس، دیگر صادرات برای این شرکت مقرون به صرفه نباشد.

ضیایی خاطرنشان کرد: مشتریانی که از دست خواهند رفت و پیدا کردن و جایگزینی تامین‌کنندگان جدید، تا سال‌ها شرکت را در حوزه صادرات دچار مشکل می‌کند و تبعات این تصمیمات نه تنها مس شهید باهنر بلکه دیگر شرکت‌های صادراتی را نیز برای مدتی طولانی به شکلی جبران‌ناپذیر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی همچنین ضمن گلایه از نحوه عرضه کاتد در بورس کالای ایران، تاکید کرد: قانون دیگری وضع شده است که کاتد مورد نیاز برای محصولات صادراتی، صرفا باید از طریق رینگ صادراتی تامین شود. این مسئله نیز تاثیر جدی در توقف صادرات داشته و به دلیل اینکه قبل از تامین زیرساخت ها در بورس، ابلاغیه مذکور عملیاتی شده است، عملا صادرات شرکت مس شهید باهنر به تعطیلی کشیده شده و پیگیری‌های صورت گرفته از مقامات مرتبط نیز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر یکی از موثرترین روش‌های برون‌رفت از شرایط اقتصادی کشور را افزایش قابل توجه صادرات برشمرد و از اخذ تصمیماتی که منجر به دشوار کردن و حتی به تعطیلی کشاندن صادرات کشور می‌شود، ابراز تعجب کرد.

استاندار کرمان نیز ضمن توجه به موارد ذکرشده، اعلام کرد که همه این مشکلات را پیگیری خواهد کرد تا پتانسیل‌های اثبات شده شرکت مس شهید باهنر در حوزه صادرات، مجدد بالفعل شود و صادرات این شرکت به شرایط قبلی بازگردد.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو ۲۰۲۳» با افتتاح رسمی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران و با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، سرپرست وزارت صمت ، رئیس‌ کل سازمان توسعه تجارت ایران و تجار و مقامات بیش از ۷۰ کشور جهان از روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده است و تا روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18460

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.