• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

بومی‌سازی هیدروکوپلینگ نوار نقاله در فولاد هرمزگان

  • کد خبر : 13525
  • 08 اسفند 1401 - 5:42
بومی‌سازی هیدروکوپلینگ نوار نقاله در فولاد هرمزگان
سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات شرکت فولاد هرمزگان از بومی‌سازی هیدروکوپلینگ نوار نقاله در فولاد هرمزگان خبر داد.

سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات شرکت فولاد هرمزگان از بومی‌سازی هیدروکوپلینگ نوار نقاله در شرکت فولاد هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مهدی رفیع‌زاده بیان کرد: با اتخاذ رویکرد بومی‌سازی و توجه به ساخت داخل طی یک تا دو سال اخیر، موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده‌ایم که یکی از این موارد، بومی‌سازی هیدروکوپلینگ نوار نقاله در فولاد هرمزگان بوده است.

وی در خصوص نقش این تجهیز در فرایند تولید شرکت، افزود: کوپلینگ هیدرولیکی به وسیله‌ای اطلاق می‌شود که مانع از اتصال مکانیکی و فیزیکی بین دو بخش محرک و متحرک یا موتور‌ گردان و بخش گردنده یا گیربکس می‌شود. انتقال نیرو بین این دو بخش از طریق روغن هیدرولیک انجام می‌گیرد. در نتیجه هر دو این قسمت‌ها یعنی موتور و گیربکس در مقابل وارد شدن بارها و فشارهای ناگهانی مانند ضربه یا بروز شوک‌های شدید محافظت می‌شوند.

سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: استفاده از کوپلینگ هیدرولیکی اجازه وارد کردن نیروی مقاوم تا دو برابر حد مجاز را به موتور می‌دهد. بکسوات کردن روغن هیدرولیک درون کوپلینگ از وارد شدن بار اضافه به موتور پیشگیری کرده و از سوختن موتور و بریده شدن شافت جلوگیری می‌کند. این مورد بزرگ‌ترین مزیت کاربرد کوپلینگ هیدرولیکی محسوب می‌شود.

رفیع‌زاده تاکید کرد: با توجه به حساسیت عملکردی، این تجهیز قبل از بومی‌سازی از محل واردات تامین می‌شد که با توجه به مشکلات تحریم و عدم تامین و دسترسی به‌ موقع، بومی‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکردها و دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بومی‌سازی طی چند سال اخیر، عنوان کرد: خوشبختانه به همت و تلاش مهندسان و متخصصان شرکت فولاد هرمزگان در بخش بومی‌سازی، موفق شدیم تجهیز هیدروکوپلینگ نوار نقاله را با استفاده از ظرفیت و توان فنی یکی از شرکت‌های داخلی در فولاد هرمزگان بومی‌سازی کنیم.

سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات شرکت فولاد هرمزگان درباره بی‌نیازی از واردات و دستیابی به تکنولوژی ساخت این تجهیز، خاطرنشان کرد: بومی‌سازی هر یک از این کوپلینگ‌ها، در حدود معادل نیمی از قیمت خرید خارجی برای شرکت تمام شده است. ضمن اینکه از واردات و خروج مبالغ قابل‌ توجهی ارز نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13525

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.