• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تب طلا فروکش کرد

  • کد خبر : 11425
  • 09 بهمن 1401 - 5:54
تب طلا فروکش کرد
بازار طلا پس از افزایش‌های اخیر که قیمت‌ها را در روز پنجشنبه 6 بهمن ماه به بالاترین سطح ۹ ماهه رساند، در حال توقف است.

بازار طلا پس از افزایش‌های اخیر که قیمت‌ها را در روز پنجشنبه ۶ بهمن ماه به بالاترین سطح ۹ ماهه رساند، در حال توقف است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، طلای فوریه آخرین بار با ۰.۸ دلار کاهش، به یک هزار و ۹۲۹ دلار و ۴۰ سنت و نقره مارس با ۰.۱۸۵ دلار کاهش، به ۲۳ دلار و ۸۳ سنت رسید. شاخص‌های سهام ایالات‌ متحده در نمودارهای روزانه از روند صعودی قیمت در کوتاه‌مدت بهره می‌برند که نشان‌دهنده افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت است.

وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده روز جمعه هفتم بهمن ماه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن پس از افزایش ۰.۲ درصدی در ماه نوامبر، در ماه دسامبر ۰.۳ درصد افزایش یافته است و داده‌ها مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود.

در سال جاری، تورم اصلی مطابق با انتظارات اقتصاددانان ۴.۴ درصد افزایش یافت و تورم اصلی در مقایسه با افزایش ۴.۷ درصدی ماه نوامبر کاهش یافته است.

بازار طلا در واکنش اولیه به آخرین داده‌های تورم به سمت محدوده مثبت حرکت کرده است. در حالی که تورم به طور مداوم بالاست، نشانه‌هایی وجود دارد که اقتصاد همچنان به کندی ادامه می‌دهد. این گزارش تاکید کرد که هزینه‌های شخصی در ماه گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافته است. بر اساس اجماع برآوردها، اقتصاددانان به دنبال کاهش ۰.۱ درصدی بودند.

بازارهای طلا در جریان معاملات روز پایانی هفته اندکی کاهش یافتند و همچنان به فروش خود ادامه دادند. از سوی دیگر، اگر قیمت طلا به پایین‌ترین سطح چند روز گذشته سقوط کند، احتمالا تا سطح یک هزار و ۸۸۰ دلار کاهش خواهد یافت.

همان‌ طور که گفته شد، بازار به شدت به نوعی عقب‌نشینی نیاز دارد. این عقب‌نشینی می‌تواند فرصتی برای معامله‌گران باشد تا درگیر شوند. تحلیلگران بر این باورند که طلا در نهایت به سطح دو هزار دلار می‌رسد اما معتقد نیستند که به سرعت به آن خواهیم رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11425

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.