• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی در استان قم

  • کد خبر : 16180
  • 24 فروردین 1402 - 8:43
تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی در استان قم
رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی استان قم برای ورود به مرحله سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی استان قم برای ورود به مرحله سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در نشست با استاندار قم، بیان کرد: در استان قم، تعدادی از محدوده‌های اکتشافی در اختیار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو بوده که نیازمند تسریع در صدور پروانه اکتشافی است. با اجرای عملیات در این محدوده‌ها، زمینه حضور بخش خصوصی با انجام اکتشافات فراهم خواهد شد.

وی افزود: در جلسات اختصاصی بعدی، با حمایت استاندار و مسئولان استانی، نسبت به تعیین تکلیف محدوده‌ها و رفع موانع و درنتیجه، برنامه‌ریزی برای یک زمان‌بندی مشخص و در کمترین زمان و بدون محدودیت مالی اقدام خواهد شد. همچنین، طرح استحصال دریاچه قم نیز باید به زودی تعیین تکلیف شود و روند اجرایی آن سرعت گیرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به ۱۶ درخواست ثبت پهنه اکتشافی در استان مرکزی به نام ایمیدرو، تصریح کرد: با تسریع در رفع تداخل محدوده‌های مذکور، دریافت استعلام از نهادهای اجرایی و صدور پروانه‌های اکتشافی، برنامه‌های عملیاتی آغاز خواهد شد.

جعفری ادامه داد: در بخش گوهرسنگ نیز ایمیدرو در این استان، موضوع آموزش تراش را با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای اجرایی کرده است. مطالعات اکتشافی این حوزه، به ۳۰ درصد رسیده است و تا پایان امسال تکمیل می‌شود. همچنین، مطالعات اکتشافی گوهرسنگ‌های سراسری یاقوت در قم نیز اجرایی شده است و هم‌اکنون ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به برنامه ایجاد شهر ملی گوهرسنگ در استان قم، اظهار داشت: برای احداث این شهر، درخواست واگذاری ۲۰ هکتار داده شده است و منتظر موافقت شورای برنامه‌ریزی استان برای اجرای این طرح هستیم.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم نیز در نشست مذکور با بیان اینکه این استان از نظر تقسیمات کشوری، استان پرشهرستانی محسوب نمی‌شود و درنتیجه، بودجه چندانی برای توسعه ندارد، عنوان کرد: از این رو، استان یاد شده نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌ها است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رگه‌هایی از امید در نتایج اقدامات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی وجود دارد، امیدواریم این محدوده‌ها با حمایت ایمیدرو بالفعل شوند.

سید ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور نیز در این نشست یادآور شد: در طرح تاسیس شهر ملی گوهرسنگ (عقیق)، یک هزار و ۴۰۰ کارگاه ساخت زیورآلات زینتی و ۵۰۰ کارگاه تراش گوهرسنگ احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است در این طرح هر استانی، یک غرفه به عنوان پایلوت داشته باشد تا در نتیجه این شهر به عنوان نماینده تمام استان‌های کشور در حوزه گوهرسنگ به فعالیت بپردازد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16180

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.