• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تقسیم ۴۰ تومانی سود در مجمع «ومعادن»

  • کد خبر : 7974
  • 22 تیر 1401 - 13:58
تقسیم ۴۰ تومانی سود در مجمع «ومعادن»
امروز چهارشنبه 22 تیر ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور 81.93 درصدی صاحبان سهام این شرکت تشکیل شد و این مجمع به توزیع 40 تومانی سود به ازای هر سهم به سهامداران رای داد.
امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور ۸۱٫۹۳ درصدی صاحبان سهام این شرکت تشکیل شد و این مجمع به توزیع ۴۰ تومانی سود به ازای هر سهم به سهامداران رای داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور ۸۱٫۹۳ درصد از سهامداران به منظور استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برگزار شد.

این مجمع با حضور اعضای هیئت رئیسه در جایگاه قانونی، رسمیت یافت. اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به تشریح خلاصه گزارش هیئت مدیره مجمع عمومی عادی سالیانه پرداخت و گفت: سود عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، معادل ۱۷۳ هزار  و ۹۸۱ میلیارد و دو میلیون ریال بوده است. این رقم افزایش ۵۴ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۵۶ درصدی سود خالص هر سهم را نسبت به سال مالی قبل در پی داشته است.

وی در ادامه افزود: در پایان سال مالی مذکور، جمع دارایی‌های شرکت بر اساس جدول خلاصه ارقام ترازنامه تلفیقی معادل ۴۳۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال است که نسبت به سال مالی گذشته افزایشی معادل ۷۴ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت «ومعادن» بیان کرد: سود عملیاتی شرکت اصلی معادل ۱۳۵ هزار و ۴۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال است که نسبت به سال مالی گذشته ۶۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. افزایش ۳۴ درصدی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و افزایش ۲۰۵ درصدی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت نسبت به سال مالی قبل کسب شده است.

سعدمحمدی تصریح کرد: بررسی روند تغییر قیمت سهام شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، افزایش حدود ۴۰ درصدی آن را نشان می‌دهد، در حالی که طی همین مدت شاخص کل بورس ۱۴ درصد رشد را تجربه کرده است. در واقع از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، ارزش بازار «ومعادن» ۵۱ درصد رشد داشته است. ارزش بازار این شرکت در ۲۰ تیر ماه سال جاری معادل یک هزار و  ۱۱۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال بوده است.

وی عنوان کرد: در پایان خرداد ۱۴۰۱، نسبت قیمت به NAV سهم «ومعادن» معادل ۶۱ درصد است. سود پایه هر سهم «ومعادن» در سال مالی مذکور یک هزار و ۶۴۲ میلیون ریال بوده و از افزایش ۵۴ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه ۹۷ درصد پرتفوی شرکت را مجموعه‌های پذیرفته شده در بورس تشکیل می‌دهند، گفت: سهم گروه شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۵۷ درصد از تولید کنسانتره کشور، ۳۷ درصد از تولید کنسانتره، ۲۳ درصد احیاء مستقیم و ۱۳ درصد فولادسازی کشور است.

به گفته وی، قطعی برق باعث کاهش مصرف گندله و کنسانتره و کاهش تولید فولاد شده است.

پروژه‌های در دست اجرا

سعدمحمدی اظهار کرد: فولاد اقلید پارس با سرمایه‌ اولیه ۵۰ میلیارد تومان با هدف اجرای پروژه تولید ۱.۱ میلیون تنی آهن اسفنجی در استان فارس منطقه اقلید با سهامداری شرکت ما، چادرملو و شرکت مهندسی ایران (ایریتک) تاسیس شد که سهم «ومعادن» در این پروژه ۵۱ درصد است.

وی در خصوص طرح شرکت صنایع فولاد کردستان بیان کرد: طرح شرکت صنایع فولاد کردستان با هدف اجرا و تکمیل پروژه تولید آهن اسفنجی و فولاد در منطقه غرب کشور اجرا شده و «ومعادن» در این شرکت با دارا بودن سهم ۵۶ درصدی در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر، قرارداد شروع عملیات منعقد شده است و در پروژه صبانور نیز برای کارخانه کنسانتره در حال مذاکره برای تعیین مشاوره هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص موضوع مشارکت شرکت «ومعادن» در معدن مس و طلای جانجا، مطرح کرد: حجم سرمایه‌گذاری اولیه پیش‌بینی شده در این پروژه حدود ۳۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. همچنین میزان درآمد ناشی از اجرای این طرح بعد از بهره‌برداری رقمی ‌بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی و هیئت مدیره معدن جانجا انتخاب شده است.

سعدمحمدی تصریح کرد: پروژه «پویا انرژی» با سه فاز نیروگاه خورشیدی، بلوک دوم گاز سمنان و تکمیل پست ۴۰۰ کیلوولت و آتارویل و همچنین «صنعت گستر سورنا» و «مجتمع صنایع فروآلیاژ» هم در دست اجرا هستند.

وی افزود: همچنین در حال احداث کارخانه تولید تایر برای پروژه گسترش صنایع آریا تایر هامون هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اینکه ورود به بخش معدن را جدی‌تر دنبال خواهیم کرد، گفت: تلاش جهت توسعه فعالیت‌های اکتشافی به منظور کشف معادن جدید سنگ‌آهن و عناصر نادر خاکی و همچنین پیگیری تملک دارایی‌ها و شرکت‌های ارزنده‌ای که از سوی دولت و نهادهای عمومی واگذار می‌شود.

سعدمحمدی ضمن تشریح مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا، اظهار کرد: اهم پروژه‌های در دست اجرای شرکت در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۶۲۴ میلیون یورو در بخش ارزی و ۱۰۶ هزار میلیارد ریال در بخش ریالی (در مجموع ۲۹۳ هزار میلیارد ریال) هزینه داشته است. همچنین اهم پروژه‌های در دست برنامه‌ریزی شرکت برای سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۱۷ هزار میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت که طی این دو سال، مجموعه بزرگ «ومعادن» راهبری حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال را در کشور بر عهده دارد.

برنامه‌های اصلی شرکت «ومعادن»

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ضمن تشریح برنامه‌های اصلی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، عنوان کرد: تسریع و تسهیل طرح‌ها و پروژه‎های نیمه‌کاره در سطح شرکت‌های فرعی و سرمایه‌پذیر، تامین منابع مالی طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید، تلاش جهت توسعه دانش فنی و تکنولوژیک گروه از طریق بهره‌گیری از توان دانشگاه‌ها از طرح‌های توسعه‌ای و دانش فنی شرکت، پیگیری تملک دارایی‌ها و شرکت‌های ارزنده‌ای که از جانب دولت و نهادهای عمومی واگذاری می‌شوند و شرکت در مزایده‌های واگذاری معادن و محدوده‌های اکتشافی، جزو برنامه‌های اصلی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است.

سعدمحمدی بیان کرد: ۱۴ میلیون یورو بخش ارزی، ۳۳ میلیارد ریال بخش ریالی و در مجموع ۲۱۷ هزار میلیارد تومان برآورده هزینه پروژه‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ است. تبدیل شدن به برترین سرمایه‌گذار معادن و صنایع معدنی در خاورمیانه، چشم‌انداز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است.

تقسیم سود

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. موسسه‌های بهراد مشار و ایران مشهود به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی انتخاب شدند. روزنامه‌های دنیای اقتصاد و صمت به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند. اعضای حقوقی کنونی هیئت مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات دوباره به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره برای دوره جدید انتخاب شدند. همچنین میزان سود به ازای هر سهم ۴۰ تومان معادل ۲۸ درصد سود خالص تعیین شد. مجمع مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7974
  • نویسنده : اکرم محمدی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است