• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت گداز افشان آذر مطرح کرد:

تقویت برند‌سازی در کشور با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی

  • کد خبر : 11368
  • 08 بهمن 1401 - 16:37
تقویت برند‌سازی در کشور با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی
مدیرعامل شرکت گداز افشان آذر تولیدکننده قطعات آلومینیومی گفت: صنعتگران فعال در حوزه ریخته‌گری با تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، اگر از حمایت‌های لازم برخوردار شوند و مصرف‌کنندگان هم به آن‌ها اعتماد کنند، بی‌شک آینده درخشانی را برای این صنعت رقم خواهند زد. محدودیت‌هایی که در مسیر واردات به وجود آمد، زمینه‌ساز فرصتی شد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند توانایی‌هایی خود را نشان داده و ثابت کنند که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را دارند.

مدیرعامل شرکت گداز افشان آذر تولیدکننده قطعات آلومینیومی گفت: صنعتگران فعال در حوزه ریخته‌گری با تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، اگر از حمایت‌های لازم برخوردار شوند و مصرف‌کنندگان هم به آن‌ها اعتماد کنند، بی‌شک آینده درخشانی را برای این صنعت رقم خواهند زد. محدودیت‌هایی که در مسیر واردات به وجود آمد، زمینه‌ساز فرصتی شد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند توانایی‌هایی خود را نشان داده و ثابت کنند که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را دارند.

علی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: این مجموعه در یک برهه زمانی در زمینه تولید بیلت آلومینیومی فعالیت داشت اما پس از اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی واقع در شهرک صنعتی البرز کوره‌های ذوب آلومینیوم نصب کرده و به تولید بیلت آلومینیومی مورد نیاز خود پرداختند، در حوزه ریخته‌گری ‌آلومینیوم و سایر فلزات همچون چدن، مس و برنج به صورت سفارش محور مشغول به فعالیت شدیم. به دلیل موقعیت مکانی کارگاه در این شهرک صنعتی، سفارشات زیادی مبنی بر تولید قطعات ماشین‌آلات صنعتی و یا جایگزینی قطعاتی که به دلیل آسیب‌های وارد شده دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد را داریم. در حال حاضر به دلیل سابقه‌ طولانی و تجربه بیش از ۲۲ سال فعالیت در این صنعت، به دنبال گسترش فعالیت‌های مجموعه و به‌‍روزرسانی فرایند تولید و تبدیل آن از روش سنتی به صنعتی هستیم. اگر در کنار تمام ‌تلاش‌هایی که در این رابطه انجام می‌د‌هیم از مساعدت و یاری دولت از طریق اعطای وام‌هایی با بهره پایین برخوردار شویم، این پتانسیل را داریم که کارگاه‌ ریخته‌گری آلومینیوم را به طور مستقل راه‌اندازی کنیم و به دلیل علاقه‌ای که به این حوزه داریم، در رشد صنعت کشور سهیم باشیم.

وی در رابطه با فرایند تولید قطعات آلومینیومی در این مجموعه، ابراز کرد: ریخته‌گری در این مجموعه به روش سنتی یا همان ماسه‌ای صورت می‌گیرد. ماسه مورد استفاده در این مجموعه ماسه «CO2» است اما اگر موفق به اجرای ‌طرح‌های توسعه‌ای و افزایش مساحت کارگاه شویم، امکان استفاده از ماسه سیاه و ماشین‌آلات به‌روز ریخته‌گری را خواهیم داشت. این مجموعه در زمینه کار و طراحی قالب ریژه هم تجربه کافی دارد؛ با توجه به تناژ پایین سفارشات برخی از شرکت‌ها، ساخت قالب مخصوص برای دستگاه دایکست برای تولید این نوع سفارشات، مقرون به صرفه نبوده و از روش قالب ریژه استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال برای تولید ۱۰ هزار قطعه، ساخت قالب مخصوص دستگاه دایکست حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد اما ساخت قالب ریژه به طور کلی و با در نظر گرفتن وزن و ابعاد قطعه، در حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد. البته اگر مشتری سفارش قطعه در تناژ بالا و به صورت دائمی را داشته باشد امکان استفاده از این روش وجود ندارد.

توفیق اجباری

مدیرعامل شرکت گداز افشان آذر در رابطه با شرایط بازار مصرف، مطرح کرد: در حال حاضر بازار مصرف در شرایط مناسبی به سر می‌برد و وجود تحریم‌ها و کاهش واردات محصولات بی‌کیفیت به کشور، فرصتی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرد تا در زمینه ریخته‌گری در بازار‌های داخلی عرض‌اندام کنند. واردات این محصولات بی‌کیفیت ناشی از ترجیح منفعت شخصی به منافع کشور توسط برخی از افراد سودجو بود که محدودیت‌های واردات این فرصت را از این افراد گرفت. در گذشته تولیدکنندگان داخلی به دلیل وجود اجناس نامرغوب خارجی، فضایی برای حضور و رقابت در بازار مصرف نداشتد اما اکنون این فرصت را به شرط افزایش کیفیت و کارایی محصولات دارند. تولیدکنندگان داخلی خواه ناخواه با رشد علم و تکنولوژی محکوم به پیشرفت و توسعه هستند؛ پس باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از این فرصتی که به وجود آمده است به نحوه احسن برای رشد و تعالی صنعت کشور بهره ببریم. صنعتگران کشور با تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، اگر از حمایت‌های لازم برخوردار شوند و مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولات داخلی روی بیاورند، چشم‌انداز روشنی برای این صنعت می‌توان متصور شد.

بهرامی در رابطه با اینکه این شرکت توانایی تامین نیاز بازار‌های داخلی را دارد، عنوان کرد: این واحد تولیدی سفارش‌محور بوده و توانایی تولید طیف گسترده‌ای از محصولات همچون قطعات مصرفی در صنایع خودرو‌سازی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی، را دارد. به دلیل وجود مهارت کافی در ذوب آلومینیوم و ریخته‌گری، در شهرک صنعتی البرز حرف اول را می‌زنیم و همین امر سبب شده تا اشخاص و یا واحد‌های تولیدکننده دیگر، زمانی که با شرکت‌های بزرگ برای تولید یک قطعه و یا ساخت دستگاه و ماشین‌آلات، به توافق می‌رسند برای ریخته‌گری قطعات مورد نیاز خود به این مجموعه مراجعه ‌کنند. شرکت گداز افشان آذر توانایی تامین نیاز‌های مختلف بازار‌های داخلی را دارد؛ به عنوان مثال برخی از قطعات به‌کار رفته در یکی از ماشین‌آلات حفاری تونل که در استان خوزستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط این مجموعه ریخته‌گری و تولید شده است. از استان‌های دیگر مانند اصفهان، تبریز، خراسان رضوی و همچنین شرکت‌‍‌ها‌ی بزرگ خودروسازی داخلی، برای تولید محصولات مورد نیاز آن‌ها سفارش داشته‌ایم اما اکنون به دلیل اینکه برخی از این استان‌ها، صنعتی شده و خود توانایی ریخته‌گری قطعات پیچیده را دارند، تا حدودی، میزان درخواست سفارشات از استان‌های دیگر کاهش یافته است.

بقای برند سازمانی با اصل مشتری‌مداری

وی با اشاره به اقدامات مجموعه برای حفظ بازار مصرف، اظهار کرد: این مجموعه در این موقعیت برای حفظ و جلب بیش از بیش رضایت مشتریان، سیاست‌هایی در پیش گرفت از جمله حفظ روند تولید محصولات باکیفیت و مرغوب برای جلب اعتماد مصرف‌کنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتری‌های ثابت. این مجموعه به اصل مشتری مداری و رفتار حرفه‌ای با مشتریان حتی زمانی که حساب‌های خود را تسویه نکرده و به مجموعه بدهکار هستند، همواره پایبند بوده است. همیشه قیمت منصفانه به مشتری پیشنهاد داده و سعی کرده‌ایم با راهنمایی آن‌ها بتوانیم بهترین خدمات و محصولات را ارائه دهیم. مواد اولیه مورد استفاده در این واحد تولیدی به صورت عمده، شمش آلیاژی و ضایعات خشک آلومینیومی است اما با توجه به کاربرد قطعه‌ای که مشتریان به ما سفارش می‌دهند، از شمش خالص هم برای تولید قطعات استفاده می‌کنیم تا بتوانیم محصولی باکیفیت و مطابق با خواست مشتریان، ارائه دهیم. خوشبختانه به دلیل موقعیت کارگاه، برای تامین مواد اولیه با چالشی روبه‌رو نیستم و به دلیل همکاری خوبی که با تامین‌کنندگان و مشتریان داریم، در برخی از موارد خوراک مورد نیاز ما را تامین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گداز افشان آذر در پایان با اشاره به آینده صنعت ریخته‌گری در کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آینده درخشانی در انتظار این صنعت است به شرط اینکه شرکت‌های بزرگ و مصرف‌کنندگان به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کنند؛ به عنوان مثال، یکی از تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در کشور، قطعات ۷۰ تنی مورد نیاز خود را از کشور چین وارد می‌کند که علاوه‌بر هزینه‌ای که برای خرید قطعات صرف می‌شود هزینه‌های هنگفتی را هم بابت حمل‌و‌نقل قطعه به کشور پرداخت می‌کند. قیمت قطعات چینی شاید بسیار مناسب باشد اما جای تاسف دارد که با وجود متخصصان و ریخته‌گران ماهر در کشور، نتوانیم این قطعه را در داخل تولید کنیم؛ به همین دلیل باید با همت و حمایت مسئولان، دست بر روی زانوی خود گذاشته و این صنعت را به قله موفقیت برسانیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11368

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.