• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور

  • کد خبر : 11961
  • 17 بهمن 1401 - 8:28
توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور
مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از آموزش 550 گوهرتراش طی 10 ماه نخست سال جاری خبر داد.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از آموزش ۵۵۰ گوهرتراش طی ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید ابومحمد هاشمی به مناسبت دهه فجر گزارش عملکرد این طرح طی ۱۰ ماه نخست سال جاری را اعلام کرد.

به گفته وی، طی ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱، بر اساس قرارداد آموزشی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۵۵۰ نفر از علاقمندان در ۲۳ استان کشور دوره‌‌های آموزشی گوهرتراشی برگزار شد.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور عنوان کرد: همچنین تجهیز و راه‌اندازی کارگاه گوهرتراشی و برگزاری دوره آموزشی در مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران در یزد، تجهیز کارگاه گوهرتراشی و آزمایشگاه گوهرشناسی در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان از محل مسئولیت اجتماعی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز طی مدت یادشده صورت گرفت.

 هاشمی ادامه داد: از محل مسئولیت اجتماعی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز کارگاه‌های گوهرتراشی در اداره کل فنی و حرفه‌ای شهرهای زاهدان و سیرجان تجهیز شدند.

وی تصریح کرد: در راستای اکتشاف گوهرسنگ در کشور از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه ۱۴۰۱، اجرای فاز شناسایی و پی‌جویی در پنج استان شامل آذربایجان غربی، کرمان، قم، مرکزی و قزوین و اجرای فاز غربال‌گری در ۶ استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، همدان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی انجام شد.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور یادآور شد: انجام مطالعات اکتشاف سراسری یاقوت در دو زون نیز از دیگر فعالیت‌های اکتشافی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور طی مدت یادشده به شمار می‌رود.

هاشمی ابراز کرد: توسعه شبکه آزمایشگاهی گوهرشناسی با همکاری شبکه آزمایشگاهی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و راه‌اندازی آزمایشگاه گوهرشناسی و کارگاه گوهرتراشی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در کرج از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال جاری است.

وی مطرح کرد: طرح پژوهشی بهسازی پلیمری و شیمیایی فیروزه‌‌های ایران توسط دانشگاه تهران، طرح پژوهشی بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و خصوصیات گوهرشناسی رگه‌های گارنت‌‌دار در مناطق انتخابی در جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان (منطقه اورزویه)، بافت و دشتاب و نیز تهیه راهنمای اکتشاف و استخراج گوهرسنگ‌ها با نگرش ویژه به گوهرسنگ‌های گارنت‌ توسط دانشگاه خوارزمی از جمله طرح‌های پژوهشی طی ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اذعان کرد: حمایت از پایان‌نامه‌‌های تحصیلات تکمیلی و انتشار کتاب‌های حوزه گوهرسنگ از دیگر اقدامات طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور طی سال جاری است.

هاشمی تاکید کرد: تشکیل شورای راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، ارائه تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی آموزشی و تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌های زیرساختی حوزه گوهرسنگ با همکاری صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، تشکیل کارگروه تخصصی گوهرشناسی در شبکه آزمایشگاهی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز طی مدت یادشده صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با معاونت پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور تدوین سند حرفه گوهرسنگ، حمایت از برگزاری اولین همایش ملی علوم گوهرسنگ ایران، شرکت در بیست و چهارمین سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد و نیز حضور در نمایشگاه زنان تاثیرگذار طی بهمن ۱۴۰۱، برخی از فعالیت‌های طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور طی سال جاری است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11961

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.