• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تولید تیر آهن H۲۴ در شرکت ذوب‌ آهن اصفهان

  • کد خبر : 18746
  • 25 اردیبهشت 1402 - 8:56
تولید تیر آهن H۲۴ در شرکت ذوب‌ آهن اصفهان
روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از تیرآهن H۲۴، محصول جدید ذوب‌ آهن اصفهان که به سبد محصولات ارزش افزای این شرکت اضافه شد، با حضور مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان و جمعی از مسئولان و تلاشگران این شرکت برگزار شد.

روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از تیر آهن H۲۴، محصول جدید شرکت ذوب‌ آهن اصفهان که به سبد محصولات ارزش افزای این شرکت اضافه شد، با حضور رئیس هیئت مدیره هلدینگ صدرتامین، مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان و جمعی از مسئولان و تلاشگران این شرکت در سالن تشریفات و کارگاه نورد ۶۵۰ شرکت ذوب آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مزایای تیر آهن H۲۴ که برای اولین بار به همت تلاشگران ذوب‌ آهن اصفهان در ایران تولید شد، شامل طراحی جسورانه و تولید باکیفیت از شمش ۲۵۰ در ۳۲۰، دوستدار محیط‌ زیست و باقابلیت بازیافت ۱۰۰ درصدی، افزایش استحکام و کاهش هزینه سازه‌های فولادی، تسریع در ساخت‌وساز و افزایش فضای مفید ساختمان است.

آیت‌الله حبیب‌الله رهبر، مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در این آیین بیان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی، دانشگاه صنعت فولاد کشور به شمار می‌آید و بخش مهمی از نیروی انسانی صنعت فولاد کشور را آموزش داده است. روزی که هیچ خبری از تولید فولاد در ایران نبود، ذوب‌ آهن اصفهان بنیان نهاده شد و توسعه یافت و صنعت فولاد کشور را نیز توسعه داد.

وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری شده، نیاز است کلیه بخش‌های کشور برای رشد و توسعه بیش از پیش در ذوب‌ آهن اصفهان، همکاری و هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

مرتضی محمدی، رئیس هیئت‌ مدیره هلدینگ صدرتامین در این آیین عنوان کرد: تولید محصول جدید در ذوب‌ آهن اصفهان، نشان‌دهنده پویایی این شرکت و توانمندی تلاشگران آن است. توسعه محصول از ارکان اصلی توسعه یک سازمان به شمار می‌آید و در این راستا تولید محصولات ارزش افزا همچون ریل و تیر آهن H۲۴ که به همت تلاشگران ذوب‌ آهن اصفهان انجام‌ شده است، تحول در این مجتمع عظیم صنعتی را نوید می‌دهد.

وی در ادامه به زنجیره تامین و سرمایه‌گذاری به‌ عنوان دو رکن دیگر توسعه سازمان اشاره کرد و گفت: در خصوص زنجیره تامین، کاهش قیمت تمام‌‌شده به‌ منظور سودآوری و همچنین تامین پایدار مواد اولیه که در تحقق برنامه‌های تولید نقش موثری دارد، اهمیت بسیاری دارند. در این راستا در صدرتامین تلاش می‌کنیم برای تامین زغال‌سنگ داخلی برای ذوب‌ آهن اصفهان، نقش مهم‌تری نسبت به گذشته ایفا کنیم.

محمدی اظهار داشت: هلدینگ صدرتامین، سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان که نتایج مهمی همچون تولید محصولات جدید در راستای تنوع محصولات دارد و منجر به توسعه صادرات و ارزآوری نیز می‌شود را در اولویت قرار داده است.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان نیز در این مراسم عنوان کرد: در سال جدید، تدوین بودجه به شیوه عملیاتی و همچنین تولید ۴۵ درصدی محصولات ارزش افزا در شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، به‌ عنوان دو استراتژی کلیدی در کارخانه هدف‌گذاری شدند. در ذوب‌ آهن، دو محصول ارزش افزا (انواع ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن) با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارگران به‌ موازات یکدیگر تولید می‌شوند و هر یک از این تولیدات در مسیر توسعه و آبادانی ایران‌ زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی خود، به تولید ریل ملی اشاره داشتند؛ محصولی که خودکفایی جاودانه‌ای را برای تک‌ تک ایرانیان رقم زد و تا همیشه در اذهان مردم ماندگار خواهد بود. تاکنون بالغ‌ بر ۱۰۰ هزار تن ریل مطابق استانداردهای روز دنیا و بالاترین کیفیت در ذوب‌ آهن اصفهان تولید و تحویل داده شده و حدود ۶۰ هزار تن آن نیز در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب‌ شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که حدود ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید کارخانه و همچنین قطعات کلیدی در صنعت فولاد و سایر صنایع کشور، به دست توانمند تلاشگران ذوب‌ آهنی ساخته‌ شده است و نهضت بومی‌سازی در این مجتمع عظیم صنعتی با تلاش و جدیت بیشتر در ریل توسعه قرار دارد. در سال جدید، پروژه‌های توسعه‌ای شرکت از قبیل «LF۱ و LF۳»، پلنت اکسیژن، تصفیه‌خانه آب، باتری۲ کک‌سازی و… نیز با پیشرفت بسیار خوبی در دست اقدام قرار دارند تا ذوب‌ آهن اصفهان در امر تولید با چالش مواجه نشود.

مهرداد تولائیان، معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان «مهار تورم و افزایش تولید» که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، تاکید کرد: این مجتمع عظیم صنعتی برای انجام وظایف خود در راستای افزایش تولید، در سه بخش افزایش کمی تولید، کاهش قیمت تمام‌ شده و تولید محصولات ارزش افزا برنامه‌ریزی کرده است.

وی یادآور شد: در ۵۵ روز گذشته، افزایش تولید در شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با تولید بیش از برنامه محقق شده است که امیدواریم تا پایان سال این روند تداوم داشته باشد. در بخش کاهش قیمت تمام‌‌شده که افزایش تولید و تامین کیفی مواد اولیه نقش مهمی دارد نیز شاهد اتفاقات خوبی هستیم و در مقایسه با سال‌های گذشته، شرایط بهتری ایجاد شده است. البته در تامین زغال داخلی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم رفع شود.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص تولید محصولات ارزش افزا نیز خوشبختانه موفق به تولید تیر آهن H۲۴ شدیم که در کارگاه نورد ۶۵۰ حاصل شد. برای تولید این محصول، در بخش فولادسازی موفق به تولید شمش ۲۵۰ در ۳۲۰ شدیم و علاوه‌براین، امیدواریم با تولید شمش ۲۵۰ در ۳۶۰ بتوانیم ۶ محصول جدید دیگر تا پایان سال به سبد محصولات ذوب‌ آهن اضافه کنیم.

محمدامین یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌ آهن اصفهان مطرح کرد: توسعه سبد محصولات ارزش افزا در ذوب‌ آهن اصفهان با حمایت مدیرعامل کارخانه، معاونت بهره‌برداری و تلاش و کوشش کلیه بخش‌های شرکت، آینده بسیار روشنی پیش رو دارد و بر این اساس امروز تیر آهن H۲۴ بر پایه شمش ۲۵۰ در ۳۲۰ تولیدی بخش فولادسازی شرکت، به‌ عنوان سرآغازی جدید از بهار تولید در ذوب‌ آهن اصفهان رونمایی شد.

وی مطرح کرد: اگر کشور ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد دنیا قرار دارد، این موفقیت مدیون و مرهون ذوب‌ آهن اصفهان است که از دیرباز تاکنون تلاشگران این شرکت مادر صنعتی در جای جای ایران‌ زمین، در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های گوناگون منشاء تحول و نوآوری هستند. تیر آهن H۲۴ ثمره زحمت تلاشگرانی است که تولید را محور زندگی شخصی و شغلی خود قرار دادند و همین جا شایسته می‌دانیم از همه این افراد تشکر و قدردانی کنیم.

مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌ آهن اصفهان یادآور شد: تحول با توسعه اتفاق می‌افتد و به امید خدا با فراهم شدن زیرساخت‌های تولید، روزبه‌روز سبد محصولات ارزش افزای ذوب‌ آهن در مسیر شکوفایی افزون‌تر قرار می‌گیرد. در یک جمله می‌توان گفت که شرکت ذوب‌ آهن اصفهان این توانایی را دارد که به زودی نیاز سازه‌ای کشور را در هر مقطع و سایز مورد درخواست تامین کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18746

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.