• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت تولیدی سیم و کابل پرستار عنوان کرد:

تولید مطلوب در سایه حمایت دولت

  • کد خبر : 9325
  • 12 دی 1401 - 15:16
تولید مطلوب در سایه حمایت دولت
مدیرعامل شرکت تولیدی سیم و کابل پرستار گفت: دولت باید حمایت‌های لازم را در زمینه تولید سیم و کابل‌های باکیفیت و استاندارد از واحدهای صنعتی که در این راستا تلاش می‌کنند، به عمل آورد تا بتوانیم ضمن استانداردسازی، شاهد رونق تولید انواع سیم و کابل‌های مرغوب باشیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی سیم و کابل پرستار گفت: دولت باید حمایت‌های لازم را در زمینه تولید سیم و کابل‌های باکیفیت و استاندارد از واحدهای صنعتی که در این راستا تلاش می‌کنند، به عمل آورد تا بتوانیم ضمن استانداردسازی، شاهد رونق تولید انواع سیم و کابل‌های مرغوب باشیم.

امیر فخرالدین پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: شرکت تولیدی سیم و کابل پرستار فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ در خمینی‌شهر اصفهان آغاز کرد و در حال تولید انواع سیم مسی مفتولی روکش‌دار جهت مصارف برق صنعتی و ساختمانی هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: ظرفيت اسمی توليد مجموعه ساليانه ۱۰۰ تن طبق پروانه بهره‌برداری است اما با ۱۰ درصد این میزان مشغول تولید هستیم. از آنجایی که تولیدات ما محدود است و هنوز به تولید انبوه و دلخواه خود دست نیافته‌ایم، چاره‌ای جز ادامه فعالیت با حداقل میزان ظرفیت نداریم. ضمن اینکه در سال گذشته، مشغول تولید آزمایشی و اجرای مسائل مرتبط با استاندارد بودیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی سیم و کابل پرستار با اشاره به اینکه سرمایه اصلی هر واحد صنعتی نیروی انسانی آن است، مطرح کرد: یکی از عوامل مهم و کلیدی در بخش تولید، منابع انسانی به شمار می‌آید و هر کسب‌و‌کاری برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند افرادی متخصص و توانمند است. از آنجایی که صنعت سیم و کابل، صنعتی کاملا تخصصی است، بنابراین باید دانش و انگیزه کافی برای فعالیت در آن وجود داشته باشد اما متاسفانه جوانان به دلیل رکود اقتصادی که در سال‌های اخیر بر کشور سایه انداخته است و همچنین اشباع بازار سیم و کابل از انواع محصولات تولیدی، حاضر به فعالیت در این حوزه نیستند.

به گفته پرستار، از ابتدای فعالیت مجموعه، بومی‌سازی ماشین‌آلات مورد‌ نیاز تولید سیم مفتولی مسی را در دستور کار قرار داده‌ایم و مجموعه ما در ساخت این تجهیزات به خودکفایی رسیده است. تمامی ماشین‌آلات مورد استفاده در مجموعه تولید داخل است و از دستگاه‌های داخلی که حدود ۷۰ درصد در داخل کارخانه طراحی و بومی‌سازی شده‌اند، در تولید سیم و کابل استفاده می‌کنیم.

با کمبود مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنیم

وی در خصوص نحوه تامین مواد اولیه و چالش‌های موجود در این زمینه، تصریح کرد: مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت تولیدی دنیای مس کاشان تهیه می‌کنیم. تامین مواد اولیه، مهم‌ترین چالش صنعت سیم و کابل بوده است و در حال حاضر نیز بازار مواد اولیه با رکود مواجه شده و همین امر سبب شده است در تهیه مفتول مسی هشت میلی‌متری مورد نیاز خود با احتیاط عمل کنیم؛ چراکه قیمت مس همواره در حال نوسان است و ثبات مشخصی ندارد. البته در تامین گرانول مورد نیاز خود، مشکل خاصی نداریم و تنها نوسان قیمت مس، شرایط تولید را آشفته ساخته است.

این تولیدکننده سیم و کابل مسی ضمن انتقاد از عدم حمایت و پشتیبانی دولت از تولیدکنندگان، اذعان کرد: دولت باید تمهیدات لازم در خصوص تامین مواد اولیه کافی مورد نیاز تولیدکنندگان کوچک‌مقیاس را به عمل آورد تا ضمن حمایت از آن‌ها، زمینه اشتغال‌زایی و سودآوری بیشتر را فراهم کند و همچنین مجموعه‌های تولیدی نیز موظف به تولید محصول با یک تناژ مشخص خواهند شد و بنابراین مشکل کمبود مواد اولیه نیز رفع می‌شود اما هم‌اکنون، بسیاری از فعالان صنعت سیم و کابل در تامین مس مورد نیاز خود با معضل جدی مواجه هستند و امیدواریم دولت، همکاری‌های لازم جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان را داشته باشد و شرایط دریافت تسهیلات را آسان سازد. به طور کلی دولت باید حمایت‌های لازم را در زمینه تولید سیم و کابل‌های استاندارد از واحدهای صنعتی که در این راستا تلاش می‌کنند، به عمل آورد تا بتوانیم ضمن استانداردسازی این محصولات، شاهد خروج صنعت سیم و کابل کشو از رکود باشیم.

صادرات، عامل توسعه اقتصادی

پرستار در ادامه به اهمیت صادرات محصولات به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: صادرات بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهد و متاسفانه طی سال‌های اخیر صادرات سیم و کابل کاهش یافته است. از آنجایی که صادرات، یک بازار کاملا رقابتی است، بنابراین فروش محصول دشوار می‌شود. از سوی دیگر، در حال حاضر شاهد رکود صنعت ساختمان‌سازی هستیم و بر همین اساس می‌توان گفت بازار سیم و کابل در شرایط مطلوبی قرار ندارد. هدف یک مجموعه فعال در این عرصه، بیشینه کردن سود است که متاسفانه با چالش‌های که پیش روی تولید‌کننده قرار دارد، افراد متحمل ضرر و زیانهای فراوانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولیدات ما به حدی نرسیده است که بتوانیم مازاد آن را صادر کنیم. همچنین در حال حاضر فضای کافی برای افزایش تولید را در اختیار نداریم ام امیدواریم در آینده نزدیک با توسعه کارگاه‌ها به این مهم دست یابیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی سیم و کابل پرستار در خصوص چشم‌انداز صنعت سیم و کابل، یادآور شد: سیم و کابل، صنعتی کاربردی با درآمد و سودآوری قابل توجه محسوب می‌شود زیرا تنوع محصول در این صنعت فراوان و با پبشرفت قابل توجهی همراه شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9325

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.