• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مطرح کرد:

ثبت دو رکورد تاریخی در دو ماه

  • کد خبر : 2486
  • 25 آذر 1400 - 19:04
ثبت دو رکورد تاریخی در دو ماه
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: روند تولید شرکت فولاد سنگان در سال جاری علی‌رغم قطعی برق صعودی بوده است و با ثبت دو رکورد در دو ماه شهریور و مهر، توانستیم سودآوری شرکت را نسبت به سال قبل 2.5 برابر کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: روند تولید شرکت فولاد سنگان در سال جاری علی‌رغم قطعی برق صعودی بوده است و با ثبت دو رکورد در دو ماه شهریور و مهر، توانستیم سودآوری شرکت را نسبت به سال قبل ۲٫۵ برابر کنیم.

علی امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت فولاد سنگان با هدف تکمیل زنجیره ارزش فولاد و تولید گندله در منطقه سنگان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. این کارخانه از سنگ‌آهن استخراج شده از معادن سنگان به عنوان ماده اولیه برای تولید کنسانتره و در نهایت، گندله استفاده می‌کند.

وی افزود: شرکت فولاد سنگان از دو خط تولید کنسانتره ۲٫۵ میلیون تنی در مجموع پنج میلیون تن و یک خط تولید گندله با سیستم تراولینگ گریت با ظرفیت پنج میلیون تن در سال بهره می‌برد.

رکوردشکنی تولید

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان تصریح کرد: از ابتدای شروع فعالیت شرکت فولاد سنگان تاکنون، تولید گندله این شرکت از روندی صعودی برخوردار بوده؛ به طوری که در سال گذشته بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندله در این مجتمع تولید شده است و برای سال ۱۴۰۰ تولید چهار میلیون تن گندله هدف‌گذاری کرده‌ایم.

امرایی خاصرنشان کرد: در سال جاری علی‌رغم همه مشکلات صنعت فولاد به ویژه قطعی برق در تابستان، توانستیم چندین مرتبه رکورد تولید شرکت را جابه‌جا کنیم. به طوری که در شهریور ماه با رکورد ۴۶۵ هزار تن و در مهر ماه با ۴۷۱ هزار تن، در دو ماه پیاپی دو رکورد تاریخی برجای گذاشتیم. به این ترتیب، میزان تولید گندله به عنوان محصول نهایی شرکت از سه میلیون تن گذشته و امیدوار هستیم تا پایان سال علی‌رغم همه مشکلات ناشی از کمبود انرژی به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی تاکید کرد: ثبت بالاترین رکورد تولید اسمی گندله با دستیابی به بیش از ۱۷ هزار تن در روز، نشان از ظرفیت‌سازی و پتانسیل فوق‌العاده این شرکت در تولید و پشتیبانی پایدار از صنعت دارد. روح و نظام قاعده‌گرا و ساختارمند در اجزای فولاد سنگان به عنوان یک تیم، مهم‌ترین رمز پیروزی این شرکت در نیل به اهداف بوده و در این میان، افزایش بهره‌وری، کاهش توقفات، بهبود مستمر فرایندهای تولید، تامین به موقع قطعات و تلاش مثال‌زدنی کلیه همکاران در فولاد سنگان، نقشی کلیدی در دستیابی به اهداف دارد. ثبت این رکوردها باعث شده است در نیمه نخست امسال، سود سرشاری را کسب کنیم.

سودآوری قابل توجه فولاد سنگان در نیمه نخست امسال

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به سودآوری این شرکت در نیمه نخست امسال، بیان کرد: درآمد شرکت در ۶ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰۵درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص شرکت فولاد سنگان در این مدت بیانگر رشد ۲۴۵درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

امرایی تاکید کرد: کسب رکوردهای موثر تولید گندله، برنامه‌ریزی هوشمندانه در تولید کنسانتره، پتانسیل بالای پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های چندگانه شرکت فولاد مبارکه از عناصر مهم در تولید پایدار و البته کسب سود متناسب بوده است. این سود در حالی به دست آمد که تمامی فولادسازان در تابستان سال جاری با قطعی برق و توقف فعالیت مواجه شده بودند.

زیان ناشی از قطعی برق

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون در کارخانه گندله‌سازی، ۴۰ روز توقف کامل تولید و ۱۷ روز محدودیت تولیدی و در کنسانتره‌سازی ۳۱ روز توقف کامل تولید و ۳۸ روز محدودیت تولیدی داشتیم.

امرایی اذعان کرد: به ازای یک روز قطعی برق، مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان عدم‌النفع تولید برای کارخانه فولاد سنگان به همراه داشت. با این وجود، افت تولید به خصوص در بخش کنسانتره‌سازی با برنامه‌ریزی تا پایان سال قابل جبران است زیرا پس از بازگشت فعالیت به وضعیت عادی، رکورد روزانه تولید بیش از ۱۷ هزار تن در بخش گندله‌سازی زده شده است. این در حالی است که ظرفیت اسمی تولید روزانه کارخانه، ۱۵هزار و ۸۰۰ تن طراحی شده است. این موضوع نشان می‌دهد عزم شرکت برای جبران تولید از دست رفته بسیار جدی است.

انجام مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه سنگان

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی شرکت‌های بزرگ، انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قالب‌های گوناگون است که شرکت فولاد سنگان نیز از ابتدای تاسیس و فعالیت خود در منطقه سنگان، از عمل به این مسئولیت مهم غافل نشده و همواره در مسائل مختلف، حداکثر تلاش خود را در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی صورت داده است.

امرایی مطرح کرد: مشارکت در طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی، مشارکت در ایجاد چهار بانده شدن جاده خواف به تربت حیدریه، کمک به تامین جهیزیه ۱۱۰ نوعروس در منطقه در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ازدواج آسان و تهیه ۵۱۰ تبلت جهت دانش آموزان کم‌بضاعت منطقه ازجمله اقدامات فولاد سنگان برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2486

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است