• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

حفاری ۳۰۰ هزار متری در برنامه شرکت ملی مس

  • کد خبر : 18190
  • 18 اردیبهشت 1402 - 7:06
حفاری ۳۰۰ هزار متری در برنامه شرکت ملی مس
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام دادیم که نتیجه آن دو میلیارد تن افزایش ماده‌ معدنی کشف‌ شده در صنعت مس بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال گذشته، ۲۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام دادیم که نتیجه آن دو میلیارد تن افزایش ماده‌ معدنی کشف‌ شده در صنعت مس بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، علی رستمی در حاشیه بازدید رئیس‌ جمهور از غرفه شرکت ملی مس ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳، بیان کرد: تا سال گذشته هفتمین کشور دارنده مس بودیم و با توسعه اکتشافاتی که در سال گذشته انجام دادیم، حفاری اکتشافی ۲۰۰ هزار متری که بیشترین رکورد در تاریخ حفاری ایران (در حوزه مس) است، رتبه پنجم جهان را به دست آوردیم و جایگاه آمریکا را گرفتیم؛ این درحالی است که ۷ درصد سرزمین ما اکتشاف شده است.

وی ادامه داد: نتیجه این اکتشافات دو میلیارد تن افزایش ماده معدنی کشف شده در صنعت مس است که جایگاه ما را از هفتم به پنجم رساند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: کمک کنید که اکتشافات در این حوزه توسعه پیدا کند و تمام ظرفیت اکتشافی کشور را به‌کار بگیریم و محدوده‌های معدنی در اختیار شرکت ملی مس قرار بگیرد. کشورهای توسعه‌یافته ۱۰۰ درصد سرزمین‌های خود را اکتشاف کرده‌اند و در مرحله دوم نیز برخی از کشورها تا ۵۰ درصد و برخی تا ۹۰ درصد پیشرفت اکتشافی دارند، اما سرزمین ما ۷ درصد اکتشاف شده است.

رستمی در پاسخ به سوال رئیس‌ جمهور مبنی بر اینکه موانع اصلی چیست، افزود: موانع اصلی امکانات و تجهیزات و دستگاه‌های عمیق حفاری است که البته ۳۰ دستگاه وارد کردیم که بر اساس همین برای امسال برنامه حفاری اکتشافی ۳۰۰ هزار متری را برای کل کشور داریم.

وی در ادامه به طرح‌های آماده بهره‌برداری شرکت ملی مس در آینده نزدیک اشاره کرده و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۲۰ هزار تن کنسانتره مس به ذخایر ما اضافه می‌شود و حدود ۳۰ درصد به تولیدات ما افزوده خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18190

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.