• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

حمایت ایمینو از دانش‌بنیان‌های کشور

  • کد خبر : 14735
  • 23 اسفند 1401 - 12:04
حمایت ایمینو از دانش‌بنیان‌های کشور
مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی گفت: ایمینو از 25 شرکت دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی در سال 1401 حمایت کرده است.

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی گفت: ایمینو از ۲۵ شرکت دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ حمایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی‌فرد بیان کرد: ایمینو با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در بخش معدن و صنایع معدنی، برنامه برگزاری سلسله رویداد‌های دایان را اجرایی و طی امسال، پنج رویداد را در حوزه‌های فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات، بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست، فرآوری مواد معدنی و انقلاب صنعتی چهارم برگزار کرد.

وی افزود: در فرآیند برگزاری رویدادهای دایان، پس از غربال اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مدیران و کارشناسان ایمینو، یک نشست با حضور افراد شاخص و صاحب‌ نظر در زمینه رویداد برگزار شده و پس از داوری، بین پنج تا ۶ شرکت دانش‌بنیان برای ارائه محصولات فناورانه خود در رویداد اصلی انتخاب می‌شوند.

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با بیان اینکه از جمله شاخص‌های مهم توسعه کشورهای پیشرفته، اختصاص قابل توجه افزایش جی دی پی به ابداعات و اختراعات است، ابراز کرد: در ایران نیز در سیاست‌های کلی علم و فناوری در افق ۱۴۰۴، سهم تعیین‌ شده تولید ناخالص داخلی از فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، ۵۰ درصد (۱۰ درصد فناوری‌های پیشرفته و ۴۰ درصد سایر فناوری‌ها) است.

وفایی‌فرد ادامه داد: ایمیدرو در تلاش است با اجرای طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی و درنتیجه، حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور این شرکت‌ها را در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی پررنگ تر سازد.

وی با بیان اینکه از میان هشت هزار و ۱۲۴ شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ۴۵۰ شرکت فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی شناسایی شده است، عنوان کرد: از این میان، ۱۰۸ شرکت در زنجیره صنعت فولاد، ۴۵ شرکت در زنجیره مس و ۱۱۷ شرکت در حوزه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات هستند.

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: علاوه‌براین، ۵۴ شرکت در حوزه فرآوری، ۵۴ شرکت در زنجیره اکتشاف و استخراج، ۱۸ شرکت در زنجیره سرب و روی، ۲۲ شرکت در حوزه محیط زیست، ۱۴ شرکت در زمینه استحصال فلزات گران‌بها و ۱۸ شرکت در سایر زمینه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وفایی‌فرد یادآور شد: ایمینو به عنوان یکی از واحداهای تابعه ایمیدرو، تلاش کرده تا سهم دانش‌بنیان‌ها را در اقتصاد بخش معدن و صنایع معدنی بهبود بخشد و از این رو، تاکنون موفق به برقراری ارتباط مستقیم با ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان شده و از نزدیک، چالش‌های پیش‌روی این شرکت‌ها را بررسی کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14735

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.