• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت بنا و نمای کویر عنوان کرد:

خام‌فروشی، پیچ تند مسیر تولید

  • کد خبر : 12533
  • 24 بهمن 1401 - 10:00
خام‌فروشی، پیچ تند مسیر تولید
مدیرعامل شرکت بنا و نمای کویر، تولیدکننده نمای آلومینیومی ساختمان گفت: با افزایش پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس، رشد این صنعت سرعت بیشتری به خود گرفته است اما تنها مانعی که باعث می‌شود از رقیبان خود در جوامع بین‌المللی عقب بمانیم، فروش مواد اولیه به صورت خام است.

مدیرعامل شرکت بنا و نمای کویر، تولیدکننده نمای آلومینیومی ساختمان گفت: با افزایش پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس، رشد این صنعت سرعت بیشتری به خود گرفته است اما تنها مانعی که باعث می‌شود از رقیبان خود در جوامع بین‌المللی عقب بمانیم، فروش مواد اولیه به صورت خام است.

متین علاقه‌مندان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: با توجه به افزایش پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس، منطقی نیست که در این پرو‌ژه‌های بزرگ و مهم از متریال‌های معمولی مانند سیمان و… که در نمای ساختمان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره برد؛ زیرا در مقیاس بزرگ، استفاده از این متریال‌ها غیراقتصادی بوده و همچنین وزن سازه را افزایش می‌دهند. خواسته کارفرما و معماران به دلیل اینکه ارتفاع سازه و سطح نمای آن افزایش پیدا کرده است استفاده حداکثری از سطوح شفاف یا همان کرتنوال و نما‌های پرده‌ای است. نمای خشک و یا به طور کلی نمای مهندسی در ساختمان‌ها باید دارای دو ویژگی اصلی باشد؛ اول بسیار مقاوم و دوم سبک باشد بنابراین با توجه به خصوصیات فلز آلومینیوم، این فلز بهترین گزینه برای نمای مهندسی پروژه‌های صنعتی و بزرگ‌مقیاس است. استفاده از نمای مهندسی یا به اصطلاح نمای خشک در پروژه‌های بزرگ بسیار اهمیت دارد؛ استفاده از این نوع نما شاید نسبت به نمای معمولی هزینه‌ بیشتری در بر داشته باشد اما به طور مثال در یک ساختمان ۲۰ طبقه استفاده از سنگ برای نمای ساختمان منطقی نیست و در زمان وقوع زلزله این نوع از نما از امنیت کافی برخوردار نخواهد بود.

تصمیماتی جبران ناپذیر

وی به مقایسه جایگاه ایران نسبت به کشور‌های همسایه پرداخت و افزود: می‌توان گفت تنها رقیب ما در منطقه کشور ترکیه است اما از نظر تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت و یا کیفیت محصول نهایی، ایران چیزی کمتر از ترکیه ندارد. تنها موضوعی که باعث پیشی گرفتن رقبا از ما شده است، دسترسی راحت به مواد اولیه کافی است. با وجود اینکه ترکیه بخشی از متریال اصلی مهندسی نما یعنی آلومینیوم را به صورت خام از ما تهیه می‌کند اما توانسته‌ است از ما پیشی گرفته و بازار منطقه را مصادره کند. این صنعت در دنیا، ابتدا در کشور آلمان شکل گرفته و به وجود آمده است اما کشور ترکیه آنچنان سریع در این صنعت رشد پیدا کرده که دیگر جایگزین آلمان شده است. در کنار خام فروشی مواد اولیه، می‌توان به عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان بخش خصوصی به منظور توسعه بخش مهندسی این صنعت اشاره کرد. در گذشته این شرکت در کشور عراق، قطر و کشور‌های حوزه خلیج فارس در این زمینه فعالیت داشت اما در حال حاضر تولیدکنندگان کشور ترکیه توانسته‌اند به پیشتوانه حمایتی که از سوی دولت در اختیار دارند، بازار مصرف این کشور‌ها را نصیب خود کنند.

مدیرعامل شرکت بنا و نمای کویر در همین راستا ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جایگاه خود را در منطقه حفظ کرده و بازار مصرف و مشتریان را از دست ندهیم، تولیدکنندگان بخش خصوصی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا جلوی این اتفاق را بگیرند اما اقدامات آن‌ها به‌تنهایی چاره‌ساز نخواهد بود و تا زمانی که حمایت‌های دولت، در این زمینه شامل حال تولیدکنندگان نشود نمی‌توان اقدامات گسترده‌‌ای انجام داد. تنها موضوعی که باعث شده تا با وجود شرایط دشوار در مسیر تولید همچنان به حرکت خود ادامه دهیم و از این مسیر کناره‌گیری نکنیم، علاقه‌ای است که به این صنعت و تولید داریم به همین دلیل حفظ برند سازمان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مجموعه، به دلیل سابقه‌ طولانی که در این زمینه داشته، توانسته با ارائه محصولات باکیفیت و مرغوب، مشتریان ثابتی را برای خود حفظ کند. البته استفاده از نمای مهندسی در ساختمان‌ها در شهرهای بزرگ و توسعه یافته همچون تهران مورد استقبال قرار گرفته و جایگاه خود را به دست آورده است. با توسعه‌ شهر‌ها و ساخت پروژه‌های عظیم ساختمانی که از روش ساختمان‌سازی به شیوه سنتی فاصله می‌گیرند، نیاز به اجرای نمای مهندسی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند؛ همین عامل می‌تواند محرکه‌ای قدرتمندی برای رونق دادن به بازار مصرف باشد.

امیدوار به آینده

علاقه‌مندان با اشاره به طرح‌‌های توسعه‌ای این شرکت، یادآور شد: با توجه به اینکه از نظر تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت چیزی کمتر از رقیبان خود نداریم، در زمینه فنی، مهندسی و تولید نما دائما در حال به‌روزرسانی فرایند تولید و دانش فنی هستیم و سعی داریم با قدرت پا در عرصه‌های بین‌المللی گذاشته و عرض‌اندام کنیم. برای این به‌روزرسانی اقدام به واردات ماشین‌آلات کرده اما از نظر دانش فنی و متخصصان داخلی، کاملا مستقل بوده و برای حمایت از جوانان کوشای این مرز و بوم در تیم «R&D» و فنی خود اقدام به جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر کشور کرده‌ایم؛ البته افرادی که به دلیل فعالیت طولانی در این زمینه، تجربه‌های ارزشمندی کسب کرده‌اند، در تیم ما مشغول به فعالیت هستند و به ارتقای کیفیت محصولات و برند سازمانی شرکت کمک‌های شایانی می‌کنند. باید خاطرنشان کنم که با وجود متخصصان داخلی به آینده این صنعت امیدوار هستیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12533

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.