• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

راه‌اندازی پروژه‌های معادن گرافیت تا سال ۲۰۲۴ در ماداگاسکار

  • کد خبر : 18246
  • 18 اردیبهشت 1402 - 14:50
راه‌اندازی پروژه‌های معادن گرافیت تا سال ۲۰۲۴ در ماداگاسکار
شرکت «NextSource Material»، در حال افزایش مقدار تولید خود از معدن گرافیت تازه راه‌اندازی شده‌ با نام «Molo» در ماداگاسکار است تا تقاضای بخش فلزات یا سنگ کانی مقاوم در برابر حرارت را به عنوان بخشی از طرح توسعه صنایع پایین‌دستی در بازار آند تامین کند.

شرکت «NextSource Material»، در حال افزایش مقدار تولید خود از معدن گرافیت تازه راه‌اندازی شده‌ با نام «Molo» در ماداگاسکار است تا تقاضای بخش فلزات یا سنگ کانی مقاوم در برابر حرارت را به عنوان بخشی از طرح توسعه صنایع پایین‌دستی در بازار آند تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، آقای «Brent Nykoliation»، معاون اجرایی شرکت «NextSource Material»، پس از راه‌اندازی این پروژه در ماه مارس ۲۰۲۳ به موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که این شرکت، در حال افزایش مقدار تولید در فاز یک معدن گرافیت «Molo» خود با ظرفیت ۱۷ هزار تن در سال است. این پروژه ۳۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از یک نیروگاه هیبریدی خورشیدی که انتظار می‌رود در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود، تامین خواهد کرد.

وی افزود: این میزان با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه افزایش می‌یابد و کمک می‌کند هزینه‌های بهره‌برداری این شرکت کاهش یابد. این مسئله در پایداری محیط زیست نقش مثبتی خواهد داشت. این شرکت در نظر دارد روند صادرات محصولات تولیدی خود در قالب محصولاتی مانند کنسانتره گرافیت لایه‌ای و گرافیت لایه‌ای ممتاز به شرکای خود در ماه می ۲۰۲۳ را آغاز کند.

در رابطه با فاز یک این پروژه باید اعلام کرد که حدود نیمی از حجم ۱۷ هزار تنی در سال به شرکت «Thyssenkrupp» صادر می‌شود. شرکت «NextSource Material» با شرکت «Thyssenkrupp» توافق‌نامه‌ای به امضا رسانده است که تمرکز آن بر بخش فروش فلزات یا سنگ کانی مقاوم در برابر حرارت است. نیمی دیگر از این حجم تولیدی، به بخش آند باتری یک شرکت فناورمحور ژاپنی و شریک تجاری شرکت «NextSource Material» صادر می‌شود.

این شرکت فناورمحور ژاپنی که ترجیح بر این است در حال حاضر نام آن فاش نشود، محصولاتی چون گرافیت پوسته‌دار، کروی و تصفیه‌شده (CSPG) را برای تولیدکنندگان اصلی وسیله نقلیه الکتریکی (EV) تامین می‌کند. گرافیت پوسته‌دار، کروی و تصفیه شده (CSPG)، یک ماده آند فعال است که در تولید باتری‌های لیتیوم‌یونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت «NextSource Material» در فاز دوم این پروژه، باید به مقدار تولید ۳۵ هزار تن در سال در این معدن در ماداگاسکار دست یابد و درصدی از آن را طبق توافق‌نامه فروش به شرکت «Thyssenkrupp» تحویل دهد. به نظر می‌رسد تمرکز جهان بر تولید گرافیت لایه‌ای ماداگاسکار و کشورهای آفریقای شرقی در حال افزایش باشد.

شرکت‌های «Tirupati Graphite» و «Etablissements Gallois (Madagraphite)»، در حال تولید گرافیت در جزیره ماداگاسکار در شرق کشور موزامبیک هستند؛ جایی که شرکت «Syrah Resources»، پروژه «Flake Balama» خود را در آنجا راه‌اندازی کرده است.

 

شرکت «NextSource Material» به دنبال توسعه تاسیسات تولید آند باتری

شرکت «NextSource Material» در حال توسعه تاسیسات تولید آند باتری خود در جزیره موریس با کمک شرکت فناورمحور و شریک تجاری خود است و سرمایه‌گذاری آن توسط شرکت «Vision Blue Resources» انجام می‌شود. این شرکت همچنین در بورس تورنتو و در بازار فرابورس «OTC Markets» در ایالات متحده آمریکا فهرست شده است.

آقای Brent Nykoliation اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت «NextSource Material» که توسط شرکت «Vision Blue Resources» و موسس و مدیر آن، میک دیویس انجام شده است، شرکت «NextSource Material» را قادر خواهد ساخت تا امسال پروژه «Molo» را وارد فاز تولید کند. این شرکت می‌تواند طرح‌های توسعه تاسیسات تولید آند باتری خود را با سرعت بیشتری انجام دهد.

این پروژه جدید آند با همان تعیین مقادیر تولید فرآوری اختصاصی و با مشارکت شرکت «BAF China»  و «NextSource Material» انجام خواهد شد و قرار است در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود.

وی افزود: با این حال نیازی نیست که تاسیسات شرکت «NextSource Material» به مرحله بهره‌برداری برسد تا روند ارسال نمونه‌های گرافیت پوسته‌دار، کروی و تصفیه شده (CSPG) به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی آغاز شود.

مواد اولیه گرافیت لایه‌ای ممتاز از پروژه «Molo» از ماه می ۲۰۲۳ به بعد برای تولید گرافیت پوسته‌دار، کروی و تصفیه‌شده، به تاسیسات آند شرکت «BAF China» ارسال و امکان آزمایش آن توسط مشتریان بالقوه فراهم می‌شود. همچنین فرایند اعتبارسنجی با تولیدکنندگان تجهیزات اصلی از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. به علاوه در طول این بازه زمانی، تیم شرکت «NextSource Material» در جزیره موریس، در تاسیسات شریک تجاری خود طبق نمودار پیشرفت کار ارائه شده آموزش خواهند دید. این دو فرایند، تبادل‌پذیر است و تنها تفاوت آن‌ها در تغییر محل فعالیت خواهد بود.

شرکت «NextSource Material» به دلیل هزینه کم حمل‌ونقل از ماداگاسکار و به دلیل اینکه این کشور در مسیرهای اصلی حمل‌ونقل به آسیا قرار دارد، جزیره موریس را انتخاب کرد. وی در ادامه تصریح کرد که این شرکت همچنان به ارائه مشوق‌های مالیاتی ادامه می‌دهد. به علاوه این شرکت دارای زیرساخت‌های مناسب و نیروی کار ماهر است.

شرکت «NextSource Material» درصدد است که در حال حاضر، تنها یک شریک تجاری در جزیره موریس داشته باشد و در ادامه شرکای تجاری خود را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد به صورت مرحله‌ای، چندین شریک تجاری در سراسر جهان در حوزه‌های مهم داشته باشد که بتواند تولید مواد آند گرافیت در مقیاس تجاری خود را توسعه دهد.

بسته به اینکه چه شریک استراتژیکی برای شرکت «NextSource Material» انتخاب شود، مکان پروژه‌های بالقوه در قاره‌های اروپا، آمریکای شمالی و بریتانیا از قبل تعیین شده‌اند. آقای «Brent Nykoliation» تصریح کرد که این شرکت، روند درخواست کمک‌های مالی و پرداخت یارانه‌ها از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا را آغاز کرده است.

 ارائه مشوق‌های دولتی و تعیین مکان راه‌اندازی تاسیسات گرافیت

در قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا (IRA)، به صراحت اعلام شده است که به جهت هوگام بودن با این قانون، سازندگان تجهیزات اصلی باید تاسیسات خود را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کنند.

آقای «Nykoliation» مطرح کرد: با تعیین پریمیوم طبق قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های سازندگان تجهیزات اصلی ایالات متحده آمریکا باید منابع آندی را بیابند و توسعه دهند تا بتوانند بر مبنای آن تا سال ۲۰۲۶، وابستگی خود را به چین برای تامین این ماده از بین ببرند. با توجه به اینکه سه تا پنج سال تامین بودجه، راه‌اندازی، آغاز فرایند تولید و سپس کیفیت‌سنجی مواد به طول می‌انجامد، زمان اعلام شده بازه طولانی نخواهد بود. به علاوه مکان پروژه‌ها از قبل انتخاب شده است.

همچنین مواد معدنی حیاتی، مانند گرافیت، باید از کشورهایی غیر از چین و دیگر کشورهای متخاصم با آمریکا تهیه شود. علاوه‌براین، فرآوری این مواد باید در ایالات متحده آمریکا یا کشورهای دارای توافق‌نامه آزاد تجاری با آمریکا صورت پذیرد.

اعمال این محدودیت‌ها همراه با ارائه مشوق‌های مناسب طبق قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا برای راه‌اندازی تاسیسات در ایالات متحده آمریکا، دیگر راهی برای هرگونه بهانه‌جویی باقی نخواهد گذاشت. این اقدامات آمریکا، دیگر مناطق جهان همچون اروپا و کانادا را ترغیب می‌کند تا اقدامات مشابهی را برای جذب سرمایه‌گذاری در فرآوری مواد معدنی حیاتی و تولید سلولی انجام دهند.

وی افزود که تمایل به استفاده از گرافیت به طور قابل‌ توجهی در میان دولت‌ها و دیگر مصرف‌کنندگان افزایش یافته است. گرافیت نسبتا رایج و ارزان بوده و بنابراین اولویت استراتژیک بودن آن بیشتر از مواد کاتد مانند کبالت، لیتیوم و مواد فعال کاتدی است.

آقای Nykoliation از گرافیت به عنوان عنصر فراموش شده مواد معدنی حیاتی در تولید باتری‌ها نام برد اما در سال ۲۰۲۲، با توجه به اینکه تقریبا ۴۰ درصد از حجم باتری خودروهای الکتریکی از گرافیت است و چین تقریبا ۱۰۰ درصد فرآوری گرافیت را در اختیار دارد، تمرکز سازندگان تجهیزات اصلی به طور قابل‌ توجهی به آند معطوف شده است. در عین حال به نظر می‌رسد آگاهی قابل‌ توجهی نسبت به منابع محدود مواد آند فعال در خارج از چین وجود داشته باشد.

شرکت «NextSource Material» اعلام کرد که این شرکت اکنون در معدنی فعالیت دارد که عرضه ایمن مواد اولیه را ارائه می‌دهد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴، یک فرایند بهره‌برداری به کمک روش یکپارچگی عمودی پیشرو با اولین شریک تجاری خود با استفاده از یک فناوری اختصاصی فرآوری آند که در حال حاضر گرافیت پوسته‌دار، کروی و تصفیه‌شده برای سازندگان تجهیزات اصلی تولید می‌کند را عملیاتی کند. در حال حاضر پروژه‌های گرافیت لایه‌دار بسیار کمی در خارج از چین وجود دارند که می‌توانند حجم مورد تقاضای خریداران را بر اساس کیفیت مدنظر تامین کنند.

گرافیت طبیعی و مصنوعی؛ گزینه‌های پیش روی مصرف‌کنندگان

تولیدکنندگان می‌توانند از گرافیت طبیعی یا مصنوعی در تولید آندهای خود استفاده کنند و شرکت «NextSource Material» قصد دارد با شریک تجاری خود برای توسعه مواد مصنوعی و همچنین گرافیت کروی با پوسته طبیعی در زمینه تولید همکاری کند.

آقای Nykoliation اظهار داشت: شریک تجاری ژاپنی شرکت «NextSource Material»، یک تامین‌کننده ثابت گرافیت مصنوعی و همچنین اکسید سیلیسیومی است. در نتیجه، با توجه به اینکه تمام باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی حاوی گرافیت مصنوعی نیز هستند، بررسی امکان فرآوری گرافیت مصنوعی توسط این شرکت آغاز شده است.

شرکت «NextSource Material» پیش‌بینی می‌کند که سهم بخش استفاده از مواد آند تولیدشده از گرافیت طبیعی به نسبت گرافیت مصنوعی، به دلیل قیمت پایین‌تر و مصرف کربن کمتر در تولید آن افزایش یابد.

در حال حاضر، موسسه «Fastmarkets» فقط قیمت‌ها در بازار گرافیت کروی بدون پوسته را بر اساس شرط تحویل کالا بر روی عرشه کشتی در بنادر چین و تقبل هزینه ارسال کالا توسط فروشنده ارزیابی می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده سلطه چین بر عرضه گرافیت در بازار است. ضمن اینکه هنوز اقدامات مشابهی در زمینه بازار گرافیت پوسته‌دار انجام نشده است.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای گرافیت کروی با غلظت ۹۹٫۵ درصد کربن در حجم ۱۵ میکرون با شرط تحویل کالا بر روی عرشه کشتی در بنادر چین و تقبل هزینه ارسال کالا توسط فروشنده، قیمت حدود دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن در روز ۲۰ آپریل ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. این رقم در مقایسه با قیمت سه هزار تا سه هزار و ۲۰۰ دلار در هر تن در روز ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش حجم تقاضا و افزایش عرضه، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن کاهش را نشان داد.

آقای «Nykoliation» در ادامه بیان کرد که هنوز هیچ‌گونه استانداردسازی در زمینه تعیین مقادیر تولید در پروژه‌های مذکور صورت نگرفته است؛  در حالی که هر سازنده تجهیزات اصلی، طرح و مقدار استاندارسازی مختص به خود را دارد.

موسسه «Fastmarkets» در حال حاضر  در حال ارزیابی بازار گرافیت کروی در حجم ۱۵ میکرون است اما در میان برخی از مصرف‌کنندگان، درخواست‌هایی برای حجم‌های کوچک‌تر با این عنوان وجود دارد که آن‌ها معتقدند گرافیت کروی در حجم کمتر از ۱۵ میکرون، عملکرد باتری را بهبود می‌بخشد اما در عوض روند تولید آن‌ها پرهزینه‌تر و دشوارتر خواهد بود. بنابراین اگر سازندگان تجهیزات اصلی به دنبال عملکرد بهتر باتری‌های تولیدی هستند، باید هزینه بیشتری در این راستا خرج کنند. به همین دلیل، این موضوع مشکلاتی را برای تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در ایجاد تعادل بین حجم تقاضا در مقابل کاهش هزینه‌ها و در عین حال بهبود عملکرد باتری تولیدی آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل هزینه یک خودروی الکتریکی، مربوط به باتری آن است. بنابراین تلاش‌ها برای کاهش هزینه باتری به منظور رسیدن قیمت خودروهای الکتریکی به قیمت خودروهای با موتور احتراق داخلی وجود دارد. با این حال، مصرف‌کنندگان به دنبال یک محصول ایمن و قابل اعتماد با قابلیت حداکثری طی مسافت با یک بار شارژ هستند. به نظر می‌رسد انجام این کار علی‌رغم برخی محاسن، می‌تواند مشکلات یا تبعات منفی هم داشته باشد.

اقدام در جهت استانداردسازی در زمینه چگونگی تعیین مقادیر تولید در پروژه‌ها، به بازار پویایی بیشتری می‌بخشد اما در شرایط فعلی، سازندگان تجهیزات اصلی مقادیر مورد نظر برای خود را  تعیین می‌کنند.

آقای Nykoliation با اعلام رضایت از نحوه عمکلرد شریک تجاری خود اعلام کرد که این شرکت فناورمحور و شریک تجاری شرکت «NextSource Material»، در حال حاضر تجربه و تخصص قابل‌ توجهی در طیف گسترده‌ای از استانداردسازی تعیین مقادیر تولید دارد. این شرکت ژاپنی بسته به کاربرد و تقاضای مشتریان سازندگان تجهیزات اصلی، گرافیت در حجم ۱۰ تا ۵۰ میکرون را تولید می‌کند.

وی در در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شرکت «NextSource Material»، امکان تامین نیاز مشتریان بر اساس حجم گرافیت مورد نظر آن‌ها است. امید می‌رود که این بخش در آینده به نوعی از استانداردسازی در تعیین حجم برسد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18246

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.