• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

راه‌اندازی فاز سه پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 14630
  • 22 اسفند 1401 - 7:08
راه‌اندازی فاز سه پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان
مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت ذوب آهن گفت: پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت اسمی 25 هزار نرمال مترمکعب در ساعت به روش کرایژنیک و با تکنولوژی «Internal Compression» همراه با تولید ازت و آرگون بدون استفاده از هیدروژن برای خالص‌سازی آرگون در مرحله راه‌اندازی است.

مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت ذوب آهن گفت: پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار نرمال مترمکعب در ساعت به روش کرایژنیک و با تکنولوژی «Internal Compression» همراه با تولید ازت و آرگون بدون استفاده از هیدروژن برای خالص‌سازی آرگون در مرحله راه‌اندازی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مجید عبدالنبی جوزدانی بیان کرد: در ادامه تکمیل پروژه پلنت اکسیژن، فاز سه این پروژه شامل سه دستگاه کمپرسور، دو دستگاه کمپرسورهای اصلی «MAC۱ و MAC۲» راه‌اندازی شد و کمپرسور «BAC» نیز در حال عملیات پیش‌راه‌اندازی است.

وی افزود: انرژی موتورهای کمپرسورها از محل پست «MSDS۴» تامین می‌شود و راکتورها و بانک خازنی به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی «MV» در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت ذوب آهن ابراز کرد: شرکت صفا فولاد سپاهان به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی و نماینده شرکت صاحب تکنولوژی شرکت در ایران، مدیریت‌های مهندسی پروژه‌های پشتیبانی تولید و تاسیسات جانبی، تولید و توزیع برق، انرژی بهینه‌سازی سوخت و حراست در اجرا و تکمیل این پروژه نقش بسزایی دارند.

افشین رضوانی، مجری پروژه پلنت اکسیژن در این خصوص عنوان کرد: ظرفیت هرکمپرسور ۷۳ هزار نرمال مترمکعب در ساعت است. کمپرسورهای «MAC» ازنوع سانتریفیوژی هستند و انرژی مورد نیاز آن‌ها از طریق الکتروموتورهایی با قدرت هشت مگاوات تامین می‌شود که در ولتاژ «۱۰KV» و جریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دور «۱۴۹۶rpm» کار می‌کنند.

وی در خصوص فرایند تولید پلنت اکسیژن، خاطرنشان کرد: در مرحله اول کمپرسور، فشار هوا تا حدود ۱/۷ بار ابسولوت فشارگیری و دمای هوا به حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد نزدیک می‌شود. در مرحله دوم فشار هوا از۱/۷ به نزدیک سه بار ابسولوت افزایش می‌یابد و در مرحله سوم دمای هوا به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد به عقب برمی‌گردد. در نهایت هوای مکش شده با ۵/۷ بار ابسولوت و دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد وارد فرایند تولید اکسیژن می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14630

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.