• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

رشد ۱۵ درصدی تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 15955
  • 21 فروردین 1402 - 10:04
رشد ۱۵ درصدی تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲
کارنامه تولید جهانی کبالت طی سال 2022 میلادی با بیش از 15 درصد رشد به ثبت رسید و کنگو با سهم 70 درصدی، همچنان پیشتاز عرصه تولید کبالت جهان باقی ماند.

کارنامه تولید جهانی کبالت طی سال ۲۰۲۲ میلادی با بیش از ۱۵ درصد رشد به ثبت رسید و کنگو با سهم ۷۰ درصدی، همچنان پیشتاز عرصه تولید کبالت جهان باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، میزان تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲ ۱۹۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۵٫۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است.

علت رشد تولید جهانی کبالت در سال ۲۰۲۲، بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در کنگو و اندونزی عنوان شده است.

طی این مدت، کنگو با تولید ۱۳۰ هزار تن کبالت توانست با کسب سهم ۷۰ درصدی از تولید جهانی این ماده معدنی، همچنان به عنوان کشور پیشتاز عرصه تولید در رتبه نخست جهان بایستد. میزان تولید کبالت کنگو طی سال ۲۰۲۱، ۱۱۹ هزار تن بود که این امر رشد ۹٫۲ درصدی تولید در سال ۲۰۲۲ میلادی را نشان می‌دهد.

اندونزی با تولید ۱۰ هزار تن کبالت و روسیه با تولید هشت هزار و ۹۰۰ تن از این محصول طی سال ۲۰۲۲، به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم تولید کبالت جهان قرار گرفتند.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده امریکا، میزان ذخایر جهانی کبالت را هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرده است که کنگو با چهار میلیون تن، در صدر دارندگان ذخایر این ماده معدنی قرار دارد. پس از آن، استرالیا با برخورداری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذخایر کبالت و اندونزی نیز با ۶۰۰ هزار تن ذخایر این ماده معدنی، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

چین، بزرگ‌ترین واردکننده کبالت از کنگو و نیز بزرگ‌ترین تولیدکننده کبالت تصفیه جهان است. این کشور همچنین بیشترین میزان مصرف کبالت جهان را در سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رساند که از این میزان حدود ۸۰ درصد را به صنعت باتری‌های شارژی اختصاص داده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15955

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.