• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

روند نزولی قیمت طلای جهانی

  • کد خبر : 20040
  • 09 خرداد 1402 - 7:09
روند نزولی قیمت طلای جهانی
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 9 خرداد ماه تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند زیرا خوش‌بینی نسبت به توافق سقف بدهی آمریکا و دلار ثابت، جذابیت این فلز گران‌بها را کاهش داد.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند زیرا خوش‌بینی نسبت به توافق سقف بدهی آمریکا و دلار ثابت، جذابیت این فلز گران‌بها را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسید که فاصله چندانی با پایین‌ترین سطح دو ماهه روز جمعه نداشت. طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۴۶ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بیان کرد که نسبت به چشم‌انداز تصویب توافق سقف بدهی با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا احساس خوبی دارد.

با این حال، تعداد معدودی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه عنوان کردند که با توافق برای افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری مخالفت خواهند کرد. اکنون تمرکز بر تصویب این توافق از طریق کنگره قبل از روز پنجم ژوئن ۲۰۲۳ است.

نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس مطرح کرد: پس از عبور از بحران مالی سال ۲۰۰۸، نگران خطرات سیستمیک بوده اما اکنون، به عنوان یک سیاست‌گذار پولی ایالات‌ متحده، بیشتر نگران تورم هستیم.

بازارها در حال حاضر با احتمال ۴۲.۷ درصدی قیمت‌گذاری شده‌اند که فدرال‌ رزرو نرخ‌های خود را در ماه ژوئن حفظ کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۱۵ سنت رسید؛ در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۷ دلار و دو سنت و پالادیم با ۱.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۴۳۱ دلار و ۷۱ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20040

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.