• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
طی 9 ماهه امسال محقق شد؛

رونق صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور

  • کد خبر : 10603
  • 01 بهمن 1401 - 9:30
رونق صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور
ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان پاییز امسال، از 9 میلیارد دلار عبور کرد. در همین حال ارزش صدور تولیدات این بخش از مهر ماه با رشد همراه شد.

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان پاییز امسال، از ۹ میلیارد دلار عبور کرد. در همین حال ارزش صدور تولیدات این بخش از مهر ماه با رشد همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر کردند.

علی‌رغم کاهش قیمت‌های جهانی محصولات بخش معدن و صنایع معدنی، میزان صادرات این محصولات نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزشی تنها ۲ درصد کاهش داشته اما از نظر وزنی، ۵ درصد افزایش یافته است.

بیشترین صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی (صنایع بالادستی و پایین‌دستی) به ارزش چهار میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بود. زنجیره مس و محصولات پایین‌دستی، رتبه دوم صادرات به میزان یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و رتبه سوم صادرات، به زنجیره آلومینیوم و محصولات پایین‌دستی به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار اختصاص یافت.

در آذر ماه نیز میزان صادرات انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی از ماه مهر، به یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار رسید؛ در حالی که ارزش صادرات مهر ماه امسال، به یک میلیارد و ۳۸ و آبان ماه به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده بود. بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش در سال جاری مربوط به خرداد ماه به ارزش یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار است.

طی ۹ ماهه امسال، سه میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۳ درصد و از نظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10603

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.