• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

رکوردزنی تولید در معدن مس سرچشمه

  • کد خبر : 14942
  • 25 اسفند 1401 - 10:03
رکوردزنی تولید در معدن مس سرچشمه
برای نخستین‌ بار در تاریخ صنعت مس کشور، رکورد تولید سالانه بیش‌ از ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور در معدن مس سرچشمه رفسنجان به ثبت رسید.

برای نخستین‌ بار در تاریخ صنعت مس کشور، رکورد تولید سالانه بیش‌ از ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور در معدن مس سرچشمه رفسنجان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، در این راستا، مراسم جشن رکورد تولید سالانه بیش‌ از ۱۰۰ میلیون تن در معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه برگزار شد.

حسین محققی، سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این مراسم بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اکنون در مسیری قرار گرفته که می‌توان آینده‌ای روشن و درخشان را برای آن متصور شد. همکاری همدلانه و هم‌افزایی موجود در شرکت ملی صنایع مس ایران برای دستیابی به هدف مهم افزایش تولید کمک بسزایی کرده است؛ هدفی که نحقق آن نیازمند کار جهادی است.

سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: در این راستا، برنامه مصوب امسال در امور معدن زیرمجموعه معاونت بهره‌برداری این مجتمع، برداشت ۸۲ میلیون تن خاک سولفور با عیار ۶۲ درصد بوده که با تلاش مجدانه از ابتدای امسال تا پایان ۲۳ اسفند ماه، ۱۰۰ میلیون تن یعنی ۱۸ میلیون تن بالاتر از برنامه مصوب برداشت شده است.

علی فاضلی، معاون بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم عنوان کرد: امسال سال بی‌نظیر تولید در مجتمع مس سرچشمه بود. رکوردهای استخراج ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور از معدن مس، رسیدن به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ معدن در امور تغلیظ و تولید ۷۲۷ هزار تن کنستانتره برای واحد تغلیظ، در سال جاری به دست آمده است.

وی با بیان اینکه امسال با همت متخصصان در امور تغلیظ دو هزار تن مس محتوای بیشتری نسبت به سال گذشته تحویل داده شد، ادامه داد: در بخش کارخانجات ذوب نیز با تلاش بی‌وقفه به عدد ۲۲۴ هزار تن آند دست یافتیم.

فاضلی مطرح کرد: حداکثر تولید ما در زمینه کاتد بوده است که سال قبل ۱۸۳ هزار تن کاتد در مجتمع مس سرچشمه تولید کردیم اما امسال تولید این محصول به ۱۹۷ هزار تن افزایش یافته که با توجه به مشکلات عدیده و تحریم‌ها، این عدد بی‌نظیر است.

معاون بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ابراز کرد: اعتقاد داریم تولید مستمر، الزاماتی از جمله پایش مستمر نیروی انسانی، فرایندها و تجهیزات و پایش اقتصاد کار را می‌طلبد و در این مسیر باید به هزینه‌ها توجه داشته باشیم. سیاست مدیریت ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید یک میلیون تن کاتد است و تلاش تمامی افرادی که در خط تولید مشغول به‌کار هستنید نیز این است که به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

جواد حکیمی، مدیر معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این مراسم با اشاره به اینکه بومی‌سازی منابع و قطعات مورد نیاز و به‌کارگیری دانش و تکنولوژی می‌تواند موفقیت را به ثمر برساند، تاکید کرد: در رسیدن به تولید ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور ۶۲ درصدی از معادن مس سرچشمه، چالش‌هایی اعم از بارندگی ۳۱۴ میلی‌متری در معادن وجود داشت و بارندگی‌های امسال ۲۷ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

وی با بیان اینکه تعهد استخراج ۸۲ میلیون تن بود که با استخراج ۱۰۰ میلیون تن، ۲۲ درصد بالاتر از برنامه عمل کردیم، یادآور شد: سال‌های گذشته تولید پایین به دلیل قطعی‌های برق بود که خوشبختانه این امر امسال کمتر اتفاق افتاد. همچنین رفع چهار نقطه حادثه‌خیز در مسیر حمل‌و‌نقل کامیون‌ها در ارتفاعات بالا، باعث رسیدن به دستاورد افزایش تولید در معدن مس سرچشمه شد.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: انتظار و توقعی که از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان داریم، این است که بحث صنایع پایین‌دستی مس را توسعه دهد تا موضوع اشتغال رونق بگیرد. بزرگ‌ترین دغدغه ما در حوزه اشتغال است و بهره‌برداری از معدن سریدون نیز زمان زیادی طول می‌کشد تا اشتغال‌زایی لازم در آن انجام شود.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی، باید توسعه صنایع پایین‌دستی به طور ویژه در دستور کار قرار داده شود. در این منطقه، یک هزار و ۸۰۰ هکتار به صنایع پایین‌دستی مس در نظر گرفته شده است. استفاده از نیروهای باتجربه در شرکت مس که ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار در این صنعت دارند، در مدیریت شهرستان به نفع جامعه و رشد و توسعه شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14942

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.