• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

رکورد صادرات محصولات معدنی از استان قزوین

  • کد خبر : 11150
  • 06 بهمن 1401 - 8:18
رکورد صادرات محصولات معدنی از استان قزوین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۷۳ میلیون محصولات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که ۹۰ درصد آن محصولات فلزی به ویژه فولاد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۹ ماهه سال جاری، ۲۷۳ میلیون محصولات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که ۹۰ درصد آن محصولات فلزی به ویژه فولاد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از تسنیم، عزیزالله افضلی با اشاره به وضعیت صادرات صنایع پایین‌دست معادن در استان قزوین، بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۲۷۳ میلیون محصولات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از استان قزوین به وزن ۴۶۷ هزار تن به خارج از کشور صادر شده که بیش از ۸۹ درصد آن محصولات فلزی به ویژه فولاد بوده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: بنابراین در ۹ ماهه امسال ۲۴۳ میلیون دلار از محصولات معدنی فلزی مانند آهن‌آلات، شمش فولاد، مفتول مس و شمش روی به وزن ۲۷۶ هزار تن از مبادی گمرکی استان قزوین به کشورهای مختلف جهان صادر شده که از نظر وزنی ۵۹٫۲ درصد وزن صادرات بخش صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۸۷ هزار تن از محصولات صنایع معدنی غیرفلزی از جمله کاشی، سرامیک و شیشه به ارزش ۲۹ میلیون دلار از استان قزوین به سایر نقاط جهان صادر شده است که از نظر وزنی ۴۰ درصد وزن صادرات این بخش و از نظر ارزشی ۱۰٫۷ درصد ارزش صادرات این بخش را به خود اختصاص می‌دهد.

افضلی با اشاره به آمار ناچیز صادرات محصولات خام معدنی از استان قزوین، یادآور شد: در ۹ ماهه امسال، دو هزار تن سنگ معدن به ارزش یک میلیون دلار از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است که از نظر وزنی، حدود ۰٫۵ درصد صادرات این بخش و از نظر ارزشی ۰٫۷۵ درصد صادرات این بخش را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۴۹۴ میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین صادرات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی استان قزوین ۵۵٫۲ درصد از کل صادرات استان قزوین را شامل می‌شود که با توجه به مصرف بالای انرژی در این بخش نیازمند تغییر رویکرد صادراتی استان هستیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11150

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.