• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

زغال‌ سنگ پروده طبس، رکورددار تولید زغال‌سنگ در ایران

  • کد خبر : 17241
  • 07 اردیبهشت 1402 - 6:45
زغال‌ سنگ پروده طبس، رکورددار تولید زغال‌سنگ در ایران
مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: بالاترین آمار تولید و فروش زغال‌سنگ ایران در این شرکت به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس گفت: بالاترین آمار تولید و فروش زغال‌سنگ ایران در این شرکت به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از فارس، نماد شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس طی ۹ سال گذشته در بین بزرگان صنعت و معدن ایران، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال‌سنگ کشور درخشیده است و خدمات ارزنده این شرکت طی این سال‌ها، منجر به تامین بخش عمده نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی ایران نظیر ذوب آهن اصفهان شده است.

این عملکرد درخشان، در سال ۱۴۰۱ با ثبت رکوردهای جدید در تاریخ معدن‌کاری ایران همراه شد؛ به طوری که این شرکت موفق شد با تولید بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار تن زغال‌سنگ خام و به تبع آن تولید ۷۰۲ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ کک‌شو، ضمن شکستن سقف‌های قبلی آماری خود در این بخش‌ها، شاخص‌های جدیدی در حوزه استخراج و تولید این ماده معدنی در ایران به ثبت رساند.

رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس با اشاره به ثبت رکوردهای تاریخی «کزغال» در پایان سال ۱۴۰۱، بیان کرد: ثبت رکوردهای تاریخی در تولید و فروش این شرکت، نتیجه برنامه‌ریزی مداوم و جلوگیری از افت یا توقف تولید در فصول مختلف سال بود. آماری که به ثبت آن‌ها اکتفا نمی‌کنیم و برای بهبود هرچه بیشتر فعالیت‌های خود، برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در خصوص برنامه‌های شرکت برای توسعه فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: در سال جدید، پروژه خریداری تجهیزات ست دوم لانگوال با هدف جلوگیری از توقف استخراج در دوره‌های اورهال تجهیزات و به تبع آن استمرار تولید در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس ابراز کرد: همچنین پروژه طرح توسعه اکتشاف تکمیلی، طراحی، تجهیز، آماده‌سازی و استخراج ذخایر بلوک ۶ پروده ۴ و محدوده‌های هم‌جوار با هدف افزایش تولید زغال‌سنگ کک‌شو را آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر کارگزار اجرای مناقصه بین‌المللی مشخص شده و انتخاب مشاور معتبر بین‌المللی برای این پروژه از طریق مناقصه مذکور در حال پیگیری است.

کریتی ثانی درخصوص اهمیت اجرای این پروژه، گفت: طی سال‌های گذشته، تولید زغال‌سنگ کشور کمتر از نیاز کارخانه‌های کک‌سازی بوده است و این موضوع باعث شده است تا بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تامین شود. از این رو اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند بخش زیادی از نیاز وارداتی کشور را مرتفع کند و یک اقدام اساسی در تکمیل زنجیره تولید زغال‌سنگ کشور محسوب شود.

وی مطرح کرد: به طبع پیشبرد برنامه‌های از این دست، به عنوان یک گام استراتژیک در توسعه صنعتی و صنایع معدنی در ایران شناخته می‌شود و از این رو توجه ویژه نهادهای بالادستی برای تسهیل در تامین سرمایه مورد نیاز را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس با اشاره به نگاه ویژه شرکت در بومی‌سازی فعالیت‌ها و استفاده از دانش فنی بومی برای پیشبرد اهداف مشخص شده، تصریح کرد: افتخار ما این است که تمامی مراحل عملیات پیشروی و استخراج مکانیزه و فرآوری زغال در شرکت زغال سنگ پروده طبس، با توان و تخصص و مهارت نیروی انسانی و دانش داخلی در حال انجام است. همچنین به منظور کاهش وابستگی و صرفه‌جویی ارزی، بومی‌سازی برخی قطعات و تجهیزات با همکاری شرکت‌های توانمند داخلی به صورت مستمر در حال انجام است.

کریتی ثانی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص تداوم روند سودسازی شرکت، اظهار داشت: به منظور تداوم رشد درآمد و سودسازی شرکت، مدیریت کاهش هزینه بهای تمام شده، در دستور کار شرکت قرار دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17241

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.