• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

ساخت واحد پالایش سولفات نیکل و ماده واسطه در کره‌جنوبی

  • کد خبر : 18737
  • 25 اردیبهشت 1402 - 5:17
ساخت واحد پالایش سولفات نیکل و ماده واسطه در کره‌جنوبی
شرکت «POSCO Future M» قرارداد اولیه‌ای را با شرکت چینی تولیدکننده مواد به‌کار رفته در تولید باتری «Huayou Cobalt» برای ساخت واحد پالایش سولفات نیکل و ماده واسطه در کره‌جنوبی به امضا رساند.

شرکت «POSCO Future M» قرارداد اولیه‌ای را با شرکت چینی تولیدکننده مواد به‌کار رفته در تولید باتری «Huayou Cobalt» برای ساخت واحد پالایش سولفات نیکل و ماده واسطه در کره‌جنوبی به امضا رساند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، شرکت «POSCO Future M» یک توافق اولیه با شرکت چینی «Huayou Cobalt»، تولیدکننده مواد به‌کار رفته در تولید باتری برای ساخت یک واحد پالایش سولفات نیکل و ماده واسطه در شهر پوهانگ کره جنوبی به امضا رساند تا تقاضای فزاینده بخش خودروهای الکتریکی (EV) را تامین کند.

شرکت «Huayou Cobalt» اعلام کرد که این دو شرکت در شهر پوهانگ واقع در استان گیونگ‌سانگ شمالی کره‌جنوبی همراه با مقامات محلی این استان، یادداشت تفاهمی را در روز سوم می ۲۰۲۳ برای این ساخت این پروژه به امضا رساندند. به گفته رسانه‌های داخلی کره‌‎جنوبی، انتظار می‌رود این پروژه سرمایه‌گذاری مشترک در سال ۲۰۲۷ وارد فاز تجاری شود.

این ماده واسطه حاوی نیکل، کبالت و منگنز یا آلومینیوم است که به کاتد تبدیل می‌شود. این ماده نقشی تعیین‌کننده در افزایش قدرت باتری و کاهش انرژی مصرفی باتری خوروهای الکتریکی ایفا می‌کند. تقریبا نیمی از هزینه تولید خودروهای الکتریکی مربوط به مواد کاتدی است.

این اقدام شرکت «POSCO Future M» در بحبوحه افزایش تقاضای جهانی شرکت‌های تولیدکننده خودروهای الکتریکی صورت می‌گیرد که همچنان مواد کاتد با نیکل خلوص بالا در تولید باتری‌ها را ترجیح می‌دهند. شرکت «POSCO Future M» در ماه مارس ۲۰۲۳ اعلام کرد که یک واحد پالایش برای تولید مواد کاتدی از نیکل، کبالت و آلومینیوم (NCA) در شهر پوهانگ خواهد ساخت.

موسسه «Fastmarkets» پیش‌بینی می‌کند باتری‌های نیکل-کبالت که شامل نیکل، کبالت و آلومینیوم با نیکل با خلوص بالا، نیکل-کبالت-منگنز با منگنز با خلوص بالا است، تا سال ۲۰۲۹ حدود ۶۲ درصد از سهم بازار را تشکیل دهد که تقریبا  ۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش را نشان می‌دهد؛ در حالی که باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) تا سال ۲۰۲۹، حدود ۳۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص خواهد داد که نسبت به سال ۲۰۲۳ رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سولفات نیکل، یک ترکیب مهم در باتری‌های نیکل-کبالت-منگنز است و باتری‌های با نیکل با خلوص بالا به دلیل چگالی انرژی بیشتر و مصرف انرژی کمتر هنگام استفاده در خودروهای الکتریکی، اغلب به باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات ترجیح داده می‌شوند.

در همین رابطه، حجم نقدینگی در بازار جهانی سولفات کم است و بسیاری از قراردادها برای این ماده بر اساس زمان‌بندی‌های تحویل طولانی‌مدت بسته شده است. موسسه «Fastmarkets» اخیرا قیمت سولفات نیکل با شرط تحویل به بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی با تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده را یک هزار دلار در هر تن در روز جمعه پنجم می ۲۰۲۳ ارزیابی کرد.

لارم به توضیح است که شرکت «POSCO Future M»، مواد کاتدی حاوی نیکل، کبالت و منگنز را تولید می‌کند. در راستای رشد بازار جهانی خودروهای الکتریکی، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد ظرفیت تولید سالانه مواد کاتدی تولیدی خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۶۱۰ هزار تن افزایش دهد.

علاوه‌براین، برخی منابع مطلع بازار معتقدند که ایجاد روابط تجاری شرکت «Huayou Cobalt» با شرکت‌های کره‌جنوبی از جمله شرکت «POSCO Future M»، می‌تواند به این شرکت کمک کند تا مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه ایالات متحده آمریکا با هدف کاهش تقاضای جهانی از زنجیره تامین چین را دور بزند.

در ماه آگوست ۲۰۲۲، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، قانون کاهش تورم (IRA) برای ارائه اعتبار مالیاتی به منظور خرید خودروهای الکتریکی را به امضا رساند و دستور اجرای آن را صادر کرد. بر اساس یکی از بندهای این قانون، استخراج و فرآوری حداقل ۸۰ درصد از عناصر لیتیوم، کبالت، نیکل و منگنز مورد استفاده در تولید باید در خاک ایالات متحده آمریکا یا در کشورهای دارای قرارداد تجارت آزاد با این کشور انجام شود.

هدف از ارائه این قانون، تشویق معدن‌کاران و تولیدکنندگان در ایالات متحده آمریکا و تمرکز‌زدایی از روند عرضه مواد معدنی مهم از شرکای تجاری خارج از قرارداد تجارت آزاد با آمریکا به خصوص چین است.

اوایل ماه آپریل ۲۰۲۳، شرکت «Huayou Cobalt» از ایجاد همکاری با شرکت «LG Chem» برای تولید کاتدها و مواد واسطه در کره‌جنوبی پرده برداشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18737

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.