• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

شروع قدرتمند طلا در سال جدید میلادی

  • کد خبر : 9336
  • 13 دی 1401 - 4:18
شروع قدرتمند طلا در سال جدید میلادی
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 13 دی ماه افزایش یافت و توجه بازار به صورت جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که قرار است در هفته جاری برگزار شود، معطوف شد.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه افزایش یافت و توجه بازار به صورت جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که قرار است در هفته جاری برگزار شود، معطوف شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بهای هر اونس طلا با ۱۶.۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۹۲ درصد افزایش، یک هزار و ۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

صورت جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو دسامبر در روز آینده برگزار می‌شود که می‌تواند نکاتی را در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی ارائه دهد. فدرال رزرو در ماه دسامبر پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد.

طلا به عنوان پوششی امن در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد زیرا هیچ بهره‌ای پرداخت نمی‌کند.

رئیس صندوق بین‌المللی پول روز یکشنبه ۱۱ دی ماه اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ برای بیشتر اقتصاد جهانی، سال سختی خواهد بود زیرا موتورهای اصلی رشد جهانی؛ ایالات‌متحده، اروپا و چین، همگی فعالیت‌های ضعیفی را تجربه می‌کنند.

در همین حال، یک نظرسنجی در روز گذشته نشان داد که رکود در فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو با شروع به بهبود زنجیره‌های تامین و کاهش فشارهای تورمی، از پایین‌ترین حد خود عبور کرده است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱۲ سنت، پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به یک هزار و ۶۶ دلار و ۹۲ سنت و پالادیم با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۸۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9336

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.