• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

طلای جهانی مغلوب شد

  • کد خبر : 13614
  • 09 اسفند 1401 - 5:38
طلای جهانی مغلوب شد
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 9 اسفند ماه کاهش یافت و به سمت بزرگ‌ترین کاهش ماهانه خود از ماه ژوئن ۲۰۲۱ پیش رفت زیرا افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش داد.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۹ اسفند ماه کاهش یافت و به سمت بزرگ‌ترین کاهش ماهانه خود از ماه ژوئن ۲۰۲۱ پیش رفت زیرا افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت هر اونس طلا پس از اینکه روز گذشته در پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر ثبت شد، امروز به یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. طلا در بازار معاملات آمریکا نیز یک هزار و ۸۱۹ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

داده‌ها نشان داد که قراردادهای خرید خانه‌ها در ایالات‌ متحده در ماه ژانویه ۲۰۲۳، بیشترین افزایش را در بیش از دو سال گذشته داشته است. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو ایالات‌ متحده در ماه سپتامبر از محدوده فعلی ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۴۰۵ درصد برسد.

شمش طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما هزینه نگهداری آن زمانی بیشتر خواهد شد که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش یابد. این فلز گران‌بها در ماه جاری حدود ۵.۸ درصد کاهش داشت که پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱۰ ماهه در اوایل ماه جاری، یک بازگشت شدید را نشان داد.

آمارهای اداره آمار و سرشماری هنگ‌کنگ در روز دوشنبه هشتم اسفند ماه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه ژانویه حدود ۴۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

شاخص دلار در روز گذشته از بالاترین سطح هفت هفته گذشته خود کاهش یافت و امروز برای رشد ماهانه آماده شد. دلار قوی‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در ۲۰ دلار و ۶۲ سنت ثابت بود. بهای پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۳۶ دلار  و ۱۵ سنت رسید. قیمت پالادیم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به یک هزار و  ۴۱۹ دلار و ۸۹ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13614

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.